Waar/hoe snel prototype PCB laten maken?

dat is wel wat de docent is:

1 - de docent heeft niet alleen kennis van de te behandelen stof maar heeft deze geautomatiseerd in zijn handelen.
2 - de docent heeft een berg didactische kwaliteiten.
3 - de docent heeft de drive om zich bijna ont uitputtelijk anthousiast in te zetten.

een aantal decenia geleden had de docent in het dorp dan ook de status in het rijtje huisarts en burgemeester. met die status kon je nog wel mensen vinden. nu is het ook gewoon een loonslaaf geworden

Op 20 mei 2007 16:11:38 schreef Jan klaasen:
1 - de docent heeft niet alleen kennis van de te behandelen stof maar heeft deze geautomatiseerd in zijn handelen.

Als die stof begrensd is valt dit eventueel nog wel te doen voor een docent (== iemand die niet in de 'industriele' praktijk werkt!). maar als leeringen zelf mogen 'rotzoien' (niet negatief bedoeld) komen ze met veel meer vragen dan als de stof vastomlijnd is.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

de ideale docent is ook een soort van supermens. ik heb er in mijn schoolgaande loopbaan (21 jaar) dan ook nog maar 2 mogen meemaken. een vaak heeft dit te maken dat de docent in kwestie heel erg over gekwalificeert is voor de opleiding waar hij doceert. bij beide gaf echter het anthousiasme/uitstraling en drive de doorslag. beide zijn ook weer weg gepromoveert.

(ik ben net klaar met mijn social work opleiding, stiekem zit ik nog over een lerarenopleiding te twijfelen)

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op zondag 20 mei 2007 16:20:55

High met Henk

Special Member

de ideale docent bestaat niet.

Geen enkele docent kan van alles weten en overal even diep inzitten. Als een leerling jouw kennis kan overstijgen als docent zijnde is dat een pluspunt. Daar moeten docenten eens van af dat dat niet zo is!

En ja docent zijn is liefdewerk oud papier, want zo vorstelijk is dat salaris ook weer niet.

En wat is voldoende tijd? Dat hangt af van:
.1 het project
.2 het kennisniveau van de leerlingen.

Als een leerling aan een project moet werken, MOET er een aanspreekbare docent aanwezig zijn!!!
Als een leerling aan een project MAG werken, is het handig als er een aanspreekbare docent aanwezig is.

Let op deze verschillen!

En nee die docent kan warsch. niet alle vragen beantwoorden. En das maar goed ook, want daarmee kan hij zijn eigen kennis vergroten MET de leerlingen, de leerlingen hebben hier ook wat aan. Nadeel is dat er voor beide een hoop tijd in gaat zitten! JE gaat samen maar zoeken.

Nadeel van de docenten die dit willen is de moraal van de luie en ongemotiveerde leerlingen die de vraag dumpen (of zelfs dat al niet eens) en denken dat het wel goed komt.

Deze instelling van die leerlingen I.C.M. het nederlandse onderwijssysteem waarbij scholen pas geld krijgen als een leerling zijn school met een papiertje verlaat zijn ZIEKMAKEND.

Het niveau zakt schrikbarend hard! Want die luie en ongemotiveerde leerlingen trekken het gemiddelde omlaag. Omdat de school ander verlies zou lijden op de opleiding als er teveel uitval is: DUs hoppa Niveau tegen het minimum. Dit te kostte van degene die wel willen, maar nu eigenlijk teveel geremd worden in hun enthausiasme!

Die projecten bieden dus wel diversiteit en mogelijkheid tot expressie van die leerlingen.

gevaar is dat die docent bezig is met de luie en ongemotiveerde leerlingen om hun moraal op te krikken dat ze geen tijd hebben om met de wel willende leerlingen ook te helpen met hun ingewikkeldere ideeen. Die gaan dus voor eenvoudigere zaken, en hebben dus een makkie, maar leren dus ook niets!

Het nadeel van de ongemotiveerde/luie leerlingen is dus ook de hoofdreden dat ik geen les ben gaan geven. En ik heb ook zeer zwakke leerlingen gezien, die het met veel inzet wel wisten te halen. CHAPEAU!!! Die gasten moesten keihard werken om het te trekken.

Wat ik me alelen afvraag: hadden zij het ook gered als het niveau was blijven staan???

En ik ben mij er terdege van bewust dat het niveau waarmee ik afgestudeerd ben ook al ernstig afgezwakt was.

Ik durf echter ook te stellen dat het niveau van die HBO opleiding nu nog lager ligt!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 20 mei 2007 15:25:49 schreef elektron_:
[...]
Als je nu een printje maakt met dezelfde afmetingen als
de SD card houder en de signalen op deze print spiegelen kan de zaak toch opgelost worden ?

is maar prototype hé.. kaartje van vanbinnen erin steken (stond wel knopje voor)

Ondertussen, werkt bijna alles; de connector van de BLuetooth module stond gespiegeld; dus hebben ze met draden vanop het board naar een adapterboardje geconnecteerd waarop de BT module staat.

edit:

Vandaag hebben ze hun presentatie gedaan voor enkelen van het bedrijf en iedereen was toch vrij tevreden. Alles werkt toch redelijk behoorlijk (enkel de SD card en de lader nog een mini mankementje); dan is alles toch goedgekomen, beter laat dan nooit.

Woendag moeten ze hun project verdedigen voor de jury.

[Bericht gewijzigd door Tech_Makes_Sense op maandag 21 mei 2007 16:55:30

free_electron

Silicon Member

hopelijk werkt die scoop nog ... en is de multimeter niet opgefikt omdat ze inwendige weerstand van het lichtnet hebben proberen meten ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Christophe@WORK, Hoe is de verdediging afgelopen ?
Werkte alles ?

beetje gek

Alles goed verlopen; ze hebben alles werkende gekregen en hun verdediging was in orde. Dit wordt nu mijn project..

Dat is goed nieuws want als we de eerste posts hier zagen.
Ga je al de printen nu bestukken, of de layout eerst aanpassen ?

beetje gek

We hebben maar 2 stuks laten maken die al bestukt waren. Eerst moeten we beslissen hoe het nu verder moet met dit project. Evt zwaardere processor enz.