Je gaat me toch niet vertellen dat ik de hele lap code voor de kat z'n viool op het forum heb gepompt...:-(

http://home.casema.nl/galaxy/TIME_FREQ.HEX

Op 13 januari 2008 18:40:00 schreef ~Galaxy:
Je gaat me toch niet vertellen dat ik de hele lap code voor de kat z'n viool op het forum heb gepompt...:-(

http://home.casema.nl/galaxy/TIME_FREQ.HEX

Hoe bedoel je dat? Ik heb maar een lite versie.. die kan dat dus niet aan.. om hem om te zetten naar een HEX file..

Het gaat erom dat TJ's PICBasic demo versie niet meer dan 50 regels aan kan.

Je hebt de hex nu toch ??

Mijn pincode krijg je niet...

Ja, bedankt daar voor..

Nog even, ik neem aan dat pin 5 van de PIC naar de GND moet, 14 naar de VCC en wat is de plus en min van de DS1307?

Niels, dat kun je toch opzoeken in de datasheet!

8 aan de VCC en 4 aan de GND! stom van me!

Nog een vraag: Welke schakelaars zijn voor de seconden enz.?

Wat ikzou in de programmering zie, heb je 1 knopje voor keuze freq / time en een UP en DOWN knopje en een MOD knopje. Dus geen apparte sec of minuten knop.Maar dat kan Galaxy je denk ik beter vertellen.
Niels:Heb je zelf al gekenen in de programmering?

[Bericht gewijzigd door marcob op (18%)]

Ja, heb ik al.. wacht even op antwoordt van galaxy..

Bovenste knopje is de MODE-button. Die laat uren, minuten, dagen, maanden etc. knipperen.
Andere 2 knopjes is up en down.

Dat had je inderdaad gewoon uit de code kunnen afleiden.

Zo!

PCB klaar en alles er op gesoldeerd, net eerste test gedaan: Werkte direct! zie netjes de duty cycle en de Ferq:

Alleeeen: Nu sluit ik mijn funciegen. er op aan en ik zie niks! De ferquentie verandert van geen kant.. Ligt het aan mij of..?

EDIT:
Nieuwe tor er in gesoldeerd, nu zie je hem soms van 0Hz aar 1Hz springen..

[Bericht gewijzigd door Technojunk op (15%)]

De eenvoudige ingang vd frekwentiemeter is niet gevoelig genoeg.
Of meer signaal aanbieden of een voorversterker voor de frekwentiemeter bouwen.

Vergeten er bij te vertellen, heb dit er voor gebouwd:
http://home.scarlet.be/prosje/Ingangstrap.png

Als ik met mijn scoop op de basis meet meet ik netjes een klein signaal, meet ik daarna op de collector wordt hij ook netjes vergroot.

Alles gechekt.. alles zit goed zoals het hoort..

Hier kan ik alles signalen aanbieden.. van 0 t/m 110KHz zie je hem Heel soms van 0 naar 1 HZ verspringen.. meer niet!

[Bericht gewijzigd door Technojunk op (17%)]

Hoe groot is het signaal op de collector?

Zal het morgen even melden.. groter iig dan wat er op de basis staat.. een keer of 2 groter.. morgen weet je het priecies..

Zal pin 4 eens kortsluiten met de GND en kijken wat er gebeurt.. (morgen bij helder dachlicht weten jullie ook wat ;))

Gegevens:
Als ik pin 4 verbindt met de GND hebeurt er niks, (met de toonfiets aangesloten)

Inganssignaal: 1,25V blok, Basis 547B 0,2V blok, Collector 0,6V blok

Alles gemeten met een probe van 10:1

Op 28 januari 2008 07:44:59 schreef Technojunk:
Inganssignaal: 1,25V blok, Basis 547B 0,2V blok, Collector 0,6V blok

Huh?! Zijn dat metingen aan het schema hierboven? Ik kom bij een ingangsspanning van 100mV op een collectorspanning die varieert van 0V tot 4.2V. Dat is dan wel met een BC560C, maar veel verschil mag dat niet uitmaken.
C1 is wel wat klein voor lagere frequenties. Die mag gerust 10 x zo groot zijn.

1 Uf dus?
Ja, die waarden meet ik echt! wel maal 10 doen he!

Ik heb een BC547B gepakt.. ik merk dat het signaal na de weerstand wel heel erg verzwakt wordt.. warom zit deze er in?

Zal het aan mijn versterker liggen?

Op de basis zal de spanning weinig variëren - daar zorgt o.m. de basis-emitter overgang voor, die zich als een diode gedraagt. Maar op de collector zou je beslist een hogere spanning moeten meten.
Verder bepaalt R1 de ingangsweerstand. Die zou je desnoods wat kleiner kunnen maken, maar laat hem in geen geval weg!

Al met al is dit geen ideale ingangsversterker. Het is enkel een verbetering t.o.v. hetgeen er in het schema van ~Galaxy te zien was.

R1 vormt samen met D1 en D2 een beveiliging tegen hoge ingangsspanningen. Zijn de diodes wel goed om gemonteerd?

Pros:
Hij zal iig iets moeten laten zien..

rbeckers: Didoe's zitten goed om..

Als ik rechtstreeks een signaal van 4.5V in de PIC gooi gebeurt er ook niks..

Op 28 januari 2008 12:19:10 schreef Technojunk:
1 Uf dus?
Ja, die waarden meet ik echt! wel maal 10 doen he!

Nee, dat moet jij doen, jij meet.