Leuke projecten allemaal!
Hier mijn laatste afgeronde (het elektronische gedeelte dan) project:
Het is een input print voor de PC. De spanning komt van de USB, de data gaat via de RS-232 verbinding. De ingangen kunnen tot 24VDC/AC aan en zijn optisch gescheiden. Eventueel kan ik in plaats van 8 ingangen ook 4 ingangen en 4 uitgangen maken door een optocoupler om te draaien in z'n voetje!
De print komt in onze nieuwste achtbaan en gaat sensordata aan een PC doorgeven om zo racegeluiden op verschillende plaatsen af te spelen (als de kar daar langs komt). Met dit programma ban ik nog bezig (bijna af), het komt er ongeveer zo uit te zien:
Als ik ermee klaar ben zal ik het ter beschikking stellen, zodat jullie er ook wat aan hebben.
Dit is een project waar ik mee bezig ben, het wordt een lamp voor in de huiskamer/slaapkamer (nog niet besloten). De 6 25W lampen kunnen voor allerlei effecten zorgen, er komt een microcontroller in en de lampen worden PWM aangestuurd op 325VDC (niet afgevlakt). Het ziet er een beetje retro uit, veel mensen denken aan oude horror films als ze de lamp zien (waarom?!).
En nog een plafond verlichting voor in het toilet (Dat grijs is in werkelijkheid een stuk donkerder). Er zitten nu 48 warm witte LEDs in die allemaal apart aangestuurd kunnen worden. Aan de achterkant (wit geschilderd) komen 18 RGB LEDs die PWM aangestuurd worden (6x RGB PWM, de tussenliggende LEDs verlopen tussen de direct aangestuurde RGB LEDs). Dus een heel project. Ik hoop alleen niet dat er straks een rij voor mijn toilet komt te staan...