Show your projects! Part 10.

Dit topic is gesloten

Zo te zien zit dit met schroeven vast.
Deze zitten in de uitholling van het U gedeelte.

Het kleine koelelement lijkt aan het IC te hangen

[Bericht gewijzigd door MMSoft op zondag 7 september 2008 17:23:23 (23%)

Voor een labvoeding, toch eerst maar een lm317 voeding maken. De elektronica is nu af, alleen nog een behuizing maken.

http://www.xs4all.nl/~hdenkers/jasper/images/lmvoeding.JPG
Bovenkant^

http://www.xs4all.nl/~hdenkers/jasper/images/lmvoeding_onderkant.JPG
Onderkant^

Volgens dit schema.

Meer info op mijn site.

Huidig project: Hexapod

iets van mij, soldeer afzuiging!
http://www.uploadarchief.net/files/download/ventilator_soldeerbout.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/ventilator_soldeerbout2.jp…
http://www.uploadarchief.net/files/download/ventilator_soldeerbout3.jp…
zoals je kunt zien is het gewoon een 4mm ventilatortje op een 8V trafo. het zit aangesloten op de voeding van de soldeerbout. dus als je de soldeerbout aanzet gaat de ventilator ook aan:P

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Da's geen soldeerafzuiger man! Da's een gifgasverspreider! :P

Maar toch wel leuk, je krijgt in ieder geval geen rookpluim meer in je oog als je over je soldeerbout heen buigt om dat ene weerstandje wat wegrolde te pakken. Je hebt alleen wel kans dat je lip blijft steken in de fan en zo je oog richting gloeiende punt trekt. Maar daar moet je gewoon niks van aantrekken...

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Het is zo te lezen in ieder geval goed voor je fantasie...

en het is beter dan normaal, anders heb ik die rook constant in mijn gezicht hangen.

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Vandaag reden de treinen niet, dus ik kon niet naar school. Resultaat; "CPU %-in gebruik" display is af! Nouja, de breadboard versie dan.

Het laat dus zien hoeveel procent van de processor van de computer in gebruik is.

http://img387.imageshack.us/img387/442/cpu1ny4.jpg

Meer info voor de geïnteresseerde: Op m'n site

[Bericht gewijzigd door Babylon op maandag 8 september 2008 14:21:02 (13%)

Heeft ook een Website. Nu doet ie het weer!

Wat voor weerstanden gebruik je? Ik heb ze nog nooit gezien.

Zijn gewoon 1% koolweerstanden. Deze gebruik ik altijd als ik zit te prutsen op m'n breadboard omdat ik nooit zin heb om die kleurcodes uit te zoeken ;)

Heeft ook een Website. Nu doet ie het weer!
maartenbakker

Golden Member

Een kleurcode lees je in 1 oogopslag vanuit elke richting, hier moet je elke weerstand oppakken en verdraaien om de waarde af te lezen ;-)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik zou het niet weten, restpartij ;)

Heeft ook een Website. Nu doet ie het weer!

wat heb je met die 2 dikke weerstanden rechts gedaan, pootje te kort geknipt ofzo? |(bij stynus zn prinplaat|)

[Bericht gewijzigd door gideon_wackers op maandag 8 september 2008 18:31:00 (15%)

Waarschijnlijk van een sloop print? Maar de pootjes waren voor hun 2e leven te kort.

Henry S.

Moderator

Op 8 september 2008 15:23:51 schreef Sine:
Dat zijn ook geen goedkope R-etjes ...

Zeer prijzige mil-spec weerstanden.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Sine

Moderator

Jup, heb er in rosmalen een stapeltje .1%-jes van verzameld ... helaas alleen vreemde waarden.

-edit-

Bij de weg ... Ik heb net het project zitten bekijken ... en waarom je daar een uC bij nodig hebt is me een raadsel.

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 8 september 2008 18:59:33 (41%)

Omdat ik begon te klieren zonder doel :P

Had net m'n RS232 kaart voor in m'n laptop ontvangen en ging ff kijken of die 't deed. Nooit nog wat met seriele data gedaan, dus maar een microcontroller aan gehangen. Dat werkte, toen pas bedacht wat ik ermee kon doen :P Dit dus.

Ik zou eigenlijk ook zo snel niet weten hoe 't dan makkelijk zonder kan, suggesties welkom!

[Bericht gewijzigd door Babylon op maandag 8 september 2008 19:13:20 (15%)

Heeft ook een Website. Nu doet ie het weer!

Als je dan toch een µC inzet, kan je er beter een LCD-schermpje bij plaatsen. Dat geeft je meer mogelijkheden.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Ja, maar dat is dan weer afgezaagd :D Misschien dat ik het nog wel doe hoor, maar dat was niet de opzet eigenlijk. Je kan dan wel RAM gebruik, temperatuur e.d. op 1 schermpje krijgen maar daar zijn al tientallen projecten van.

Zonder microcontroller kan het vast wel als je direct de seriele port een schuifregister ofzo aanstuurt, maar dit is in Visual Basic niet zo makkelijk. In ieder geval niet voor mij. Je kan echter wel heel makkelijk karakters oversturen naar een micro, en dat heb ik dus maar gebruikt. Als ik het hier mis heb hoor ik het graag, daarom plaats ik 't hier; voor suggesties.

En ach het werkt en daar gaat het om, ik ben niet voor niets een werktuigbouwer! ;)

Heeft ook een Website. Nu doet ie het weer!
leime

Golden Member

Op 7 september 2008 20:41:11 schreef tralala:
Voor een labvoeding, toch eerst maar een lm317 voeding maken. De elektronica is nu af, alleen nog een behuizing maken.

Volgens dit schema.

grapig, heb ik ook gemaakt. Maar bij mij is de behuizing (zo goed als) af en de electronica nog niet ;)

http://img381.imageshack.us/img381/8012/dscn4590tq8.th.jpg
Er komt nog een voltmeter in en een aan/uit schakelaar.

De voorkant is 80mmx80mm En hij is 150mm diep (lengte)
Helaas zitten de stekkerbussen wat scheef.

leime

Zelfgebouwde behuizing? Krasjes kan je wegwerken met keuken-schuurmiddel (Cif oid.), desnoods gevolgd door een behandeling met koperpoets in pasta-vorm.

Dat de uitgangsbussen niet mooi in lijn staan, is geen ramp. Maar 2 gelijkgekleurde bussen?! Dat is vragen om problemen...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 8 september 2008 18:54:30 schreef Henry S.:
[...]
Zeer prijzige mil-spec weerstanden.

Prachtige toepassing voor dit soort componenten :)

If you want to succeed, double your failure rate.
leime

Golden Member

Er komen nog verschillende kleuren in. Maar die heb ik nog niet binnen. En de voeding gebruik ik toch nog niet. (kan niet eens want hij doet het nog niet, naja, trafo is nog niet binnen.

En ja de behuizing is zelf gemaakt, bedankt voor de tips, zal ik vanmiddag eens proberen.

leime

Edit: klere, alweer trafo met een v ! :(

Op 9 september 2008 08:33:05 schreef leime:
Er komen nog verschillende kleuren in. Maar die heb ik nog niet binnen. En de voeding gebruik ik toch nog niet. (kan niet eens want hij doet het nog niet, naja, travo is nog niet binnen.

En ja de behuizing is zelf gemaakt, bedankt voor de tips, zal ik vanmiddag eens proberen.

leime

waar kun je die travo's kopen? ik ken aleen maar trafo's :+

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Op 9 september 2008 08:32:22 schreef Jochem_S:
[...]Prachtige toepassing voor dit soort componenten :)

Nou moet toch iemand me eens uitleggen wat er zo speciaal aan is :P

Heeft ook een Website. Nu doet ie het weer!

Dit topic is gesloten