Mijn dank voor de adviezen, tips en ervaringen, stel ik op prijs.
In mijn situatie is nieuwe kabels trekken geen (aantrekkelijke) optie.
Veel zit achter gipsplaten en onder houten vloeren weggewerkt, oud huis van 1906.
Nieuwe kabels zal dus altijd betekenen kabels in opbouw / goten en daar zie ik (nu) weinig in.
Voordat ik de Powerline adapter set heb gekocht heb ik me laten voorlichten en me ingelezen en ik kwam niet veel negatiefs tegen.
De set van mij was volgens mij ook nog goed getest door de Consumentenbond, voor wat dat waard is.
En eerlijk is eerlijk, ze deden / doen meteen precies wat ze beloven : een veel beter en sterker WIFI signaal op een plek waar dat nodig is.
De belangrijkste vraag waar ik nu mee zit is of ze ook daadwerkelijk kunnen storen op mijn modem / voor dit soort storingen kunnen zorgen.
Als ik op Maarten's expertise vaar lijkt dat niet het geval.
Gezien de eerdere resultaten en uitkomsten van onderzoekingen en metingen van de KPN monteurs ben ik eerder geneigd om nu niet de oorzaak (meteen) aan mijn kant te zoeken.
De problemen met wegvallende lijn / verbindingen zijn immers begonnen lang voordat ik überhaupt over een Powerline Adapter had gehoord.
Het blijft een gepuzzel.
Vandaag geen problemen gehad, ik heb daarom net de gister opnieuw bestelde monteur weer afgebeld en meteen KPN opnieuw een meting laten doen.
De uitkomst was dat er de afgelopen 24 uur geen storingen te zien waren.
Wat wel irritant is dat de op hun website aangeboden tools om de kwaliteit te meten / verbeteren niet werken.
Ik krijg daar steevast de melding dat er technische problemen zijn en dat ik de klantenservice moet bellen.
Het lijkt dat er weinig aan gedaan wordt om daar iets aan te verbeteren.