Hallo,
Ik meld mij terug van vakantie.
De afgelopen weken van alles gebrouwd, maar geen elektronica 

Teruglezend is er flink gebouwd in mijn afwezigheid!
Goed om te zien dat Blackdog de meeste vragen wel heeft weten te beantwoorden. Hartelijk dank Bram! 
Ook Henry S. bedankt voor de ondersteuning, en voor het vinden van de typo's. De onderdelenlijsten heb ik aangepast met de correcte Farnell nummers.
Ik moet zeggen dat het mij een beetje verbaasd dat het kennelijk moeite kost om onderdelen te vinden.
Behalve een paar uitzonderingen (ferriet, low tempco R's, opamps) zijn de rest toch gewone standaard componenten, bij elke onderdelenzaak op de hoek wel te vinden.
Natuurlijk realiseer ik me dat veel van die onderdelen winkels verdwenen zijn. Hier in Utrecht hebben we gelukkig nog Radio Centrum. (die overigens ook een webshop heeft)
Maar daar is online veel voor terug gekomen. Eerste waar ik uit het hoofd aan zou denk en is Reichelt, of Conrad. Hier op CO staat een waslijst voor ideeën: http://www.circuitsonline.net/shops/
Staar je ook niet te veel blind op die Farnell nummers.
Voor mij is Farnell een handige leverancier. En als anderen ook gewend zijn om bij Farnell te kopen zijn die nummers natuurlijk handig. Maar er zijn natuurlijk vele andere even goede manieren om aan onderdelen te komen (nee, niet e-bay....)
Zoals al gezegd zijn die Farnell nummers wél handig om snel een datasheet te vinden. Farnell heeft bij elk part een PDF linkje naar de bijbehorende datasheet staan.
Hecht ook niet te veel waarde aan het feit of er wel of geen Farnell nummer in de partlist staat.....
Als er een nummer staat betekend dat alleen dat ik dat onderdeel recent gekocht had, of dat dat nummer al in het Eagle CAD symbool ingebakken zat. Parts zonder nummer kwamen dus gewoon uit mijn onderdelen bakjes....
Er lijkt nog wat onduidelijkheid te zijn over hoe de voeding, en het ferriet daar in. Kort door de bocht zorgen R40 en R41 er voor dat de voeding zelf minimaal storing veroorzaakt, en verbeteren de filters met het ferriet de voeding waar de LM317 dat niet meer kan. Ik zal als ik even tijd heb een uitgebreidere uitleg schrijven.
Dat ferriet is inderdaad lastig. Ook ik ben indertijd lang bezig geweest met uitzoeken. Dat komt mede omdat de datasheets zo slecht zijn. Vaak staan daar alleen maar de leverbare types, en de maten van de reels etc in.....
Dat betekende domweg kopen wat in de buurt lijkt te komen, en daarna zelf maar meten om te selecteren....
Voor het nabouwen zou ik gewoon de typenummers van de fabrikant uit mijn partlist Googelen, en kijken wat de handigste shop is die opduikt.
Als er nog mensen zijn die met het kopen van ferriet in hun maag zitten, laat dat dan weten. misschien is het dan een oplossing dat ik ze voor je inkoop.
Ik kan me voorstellen dat er, door al het gepraat over de uitgangstrafo's, en de verschillende ontwerpen die voorbij kwamen, dat hier verwarring door is ontstaan.
Maar in feite kun je alle hier getoonde ontwerpen gebruiken, zonder dat je in de praktijk een verschil zult merken.
Voor de trafo's van Blackdog zijn de kernen eenvoudig te bestellen bij Baco: http://www.baco-army-goods.nl/componenten-elektronicaonderdelen/ferrie…
En de kernen voor mijn ontwerp zijn even eenvoudig te bestellen bij Reichelt: http://www.reichelt.nl/FT-37-77/3/index.html?&ACTION=3&LA=446&ARTICLE=…
Ook tussen mij originele uitgangs configuratie en die van Blackdog zul je in de praktijk geen verschillen merken, dus niets om over wakker te liggen. (Natuurlijk wel de andere kant van de kabel met 50Ω afsluiten!)
Nog even over die "Vfc=5,xxV" op de OCXO's.
Als je naar mijn drift karakteristieken kijkt dan zie je dat de OCXO na aanzetten nog uren bezig is (subtiel) stabieler te worden. En dat dat effect met een losse OCXO op tafel veel groter is dan ingekast.
Een beetje nauwkeurige Vfc zou je dus na een uur of 10 moeten bepalen. Maar het zou me verbazen als de Chinees die een hele serie getest heeft het geduld had om 10 minuten te wachten......
In dat licht is een verschil van 2,5Hz tussen 2 OCXO's niet eens zo slecht, ze ontlopen elkaar 0,25PPM, beter dan veel counters. (Maar natuurlijk ver onder het kunnen van de OCXO)
Met die Vfc op de OCXO kom je dus aardig in de buurt, maar als je echt nauwkeurig 10MHz wilt hebben zul je zelf moeten kalibreren (b.v. goed te doen met een GPSDO)
Hartelijke groet, Gertjan.