Hoi,
Jullie beiden heb ik mail gestuurd met een testrapport, schema's (low res, geen componenten leesbaar ) achterin. en een schema van de PSU (die is hetzelfde voor de ES3000 t/m ES 5000. Ik heb er twee gerepareerd. ik geloof dat ik er een andere waarde zener ingezet had, die oude was iets te krap. (te lage spanning voor de regulator bij opstarten, extern opstarten met 12 v lukte wel, daarna bleef die OK, maar zelf "booten" ho maar.
Ik heb ook foto's wat ik geprepareerd heb op error 22.... en da's zeker geen relais
maar uitgefikte print op de achterzijde (main board moet dan los) en dan de het midden van de beide vereveningscondensatoren condensatoren was de print er uitgefikt. Beetje dremel, stuk koperdraad en loopt al weer een half jaar OK.
maar ik weet niet hoe ik dat hier gepost krijg.
En ik heb ook een testomgeving gemaakt, met een scheidingstrafo, een variac, een bruggelijkrichter en een handvol elco's, en een 1000 W halogeen bouwlamp als stroombegrenzer. Allemaal van de rommelzolder. Heb r wel een filmpje van.
Als laatste: Een controllerboard kreeg bij mij ook een keer geen 15 volt, dacht dat het aan de doorschakeling lag, maar het bleek een klein smoorspoelltje te zijn wat te dicht op de rand van het controlerboard staat, en dus altijd mechanische spanning krijgt.
Long search, easy fix.
Laat maar weten of er interesse voor is.