Die '140' zal de temperatuur zijn...
Dit topic is gesloten
Special Member
Die '140' zal de temperatuur zijn...
Bedankt voor jullie reacties.
Bedoel je dan een thermische beveiliging?
Hij maakt zo nergens goed thermisch contact mee lijkt me?
Special Member
Volgens mij heeft 'ie oorspronkelijk tussen of op de spoelen gezeten...
Moderator
Dit zijn trafo's voor een 100V geluidssysteem.
Golden Member
Dit zijn trafo's voor een 100V geluidssysteem.
Kan ik daar nog iemand een plezier mee doen ? Heb er 2
Golden Member
LBD2 zou gaan om producten uit de koker van de Duitse vestiging van ELA.
Special Member
Golden Member
Thanks Arco, die kende ik maar waar kan m voor gebruiken ?
Golden Member
Op 2 maart 2018 12:12:32 schreef bprosman:
[...]
Kan ik daar nog iemand een plezier mee doen ? Heb er 2
De CO stand in Rosmalen?
Golden Member
Op 2 maart 2018 14:42:11 schreef bprosman:
Thanks Arco, die kende ik maar waar kan m voor gebruiken ?
Netfilter(s)!
Magnetische verzadigingsspoelen worden hoofdzakelijk gebruikt in fasehoekregelcircuits met thyristors, triacs of transistors. Deze smoorspoelen worden niet-lineaire inductanties genoemd. Samen met condensatoren fungeren ze als een LC-filter op het moment van schakelen. Zodra de stroom begint te stromen, neemt de inductantie aanzienlijk af en op het punt van volledige verzadiging is de waarde ongeveer gelijk aan die van een luchtgevulde spoel. Dergelijke smoorspoelen zijn erg populair vanwege hun lage kosten-volumeverhouding. De nieuwe DLFP / DLFL-serie smoorspoelen vertoont nog steeds meer dan 40% van hun inductiviteit bij IN. Vanwege dit charaterisme noemen we ze "lineair verzadigende smoorspoelen".
Golden Member
Weet iemand wat dit voor component is?
Hij zit in de led driver van een chinese mini moving head.
Golden Member
Dat lijkt er inderdaad op een power mosfet.
Maar dan weer de grote vraag waar te koop of welke vervanger?
Golden Member
Hier staat de datasheet van jouw mosfet . Het is een VS6038BD
Hier ook een vraag:
Wat is dit ?
Het bestaat van boven naar beneden uit een stuk glasvezel met heus ingelegde metalen cijfers (heel chique) Dan een plaatje metaal folie. Meet een paar mOhm. Dan een plak carbon (denk ik, het verbrandt niet en is hard maar niet zo hard als ferriet. Ik kan het met een pincet breken. Dan weer metaal en weer glasvezel. Ook op de onderkant ingelegde letters. De eindkapjes zitten aan "buisjes" Ik denk dat de plaatjes maar aan 1 kant vastzitten en het spul er tussen weerstand is.
Hij zit aan de mA output/input van een Druck loopcalibrator. Dan lijkt een zekering logischer maar dan thermisch want ik vond geen draad in het carbon. Het restant gaf 7 ohm in de staat als op de foto en in situ
Het is SMB (dat weet ik dankzij de nieuwe CO ruler morgen op de beurs te koop.
Special Member
Ik weet niet of je het verbrande onderdeeltje links bedoelt, of het grotere (heel uitziende) onderdeel rechts?
Die rechts is in ieder geval een Bourns PTC fuse (1812 behuizing): MF-MSMF010
Golden Member
Hi Arco, ik wilde net mijn post aanpassen. Het is idd een MF-MSMF010
Zo heel ziet het er niet uit. Hij mist een stuk. Dat andere ding is een 3 uH spoeltje (het ding zit er vol mee)
[Bericht gewijzigd door fred101 op 16 maart 2018 17:53:08 (21%)
Golden Member
F = Fairchild
Het is waarschijnlijk een uA796
(zie : https://nfinitytechnology.com/product_details/2147421/FU5E7796393UA796… )
Gevonden, het is een uA796 Double Balanced Modulator/Demodulator !
http://www.datasheetlib.com/datasheet/1005444/ua796hc_fairchild-semico…
Golden Member
U5E Is een begin code voor een FAIRCHILD typenummer. Staat voor µA (UA).
In het algemeen zijn de eerste 3 cijfers het typenummer. Dit zou in dit geval dus µA779 of µA796 moeten zijn.
Nazoeken bij Datasheetarchive of Alldatasheets.
Als ik mij goed herinner heb ik die ooit gedoneerd dan zijn het Double Balanced Modulators.
Golden Member
F = Fairchild
U5B = Metal Can Identification
9958 = Fairchild code
Ik kan de 9xxx codes niet vinden. De 7xxx zijn analoge IC's
Volgens jouw foto is het F-7148, wat 1971/wk 48 is.
Ik heb hier een ML741 liggen in dezelfde behuizing. Daar moest ik met m'n dyslexische kop aan denken toen ik ...714... zag. Maar mijn opamp is uit '74, dus bijna drie jaar jonger dan dat 9958 ding.
Golden Member
ouder....opamps in plastic dil behuizing zouden nog even op zich laten wachten... Die Fairchild metal cans zaten vaak nieuw verpakt in plastic met een centrale separatie om de aansluitdraden mooi gespreid te laten.
Dit topic is gesloten