Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Die '140' zal de temperatuur zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt voor jullie reacties.
Bedoel je dan een thermische beveiliging?
Hij maakt zo nergens goed thermisch contact mee lijkt me?

Arco

Special Member

Volgens mij heeft 'ie oorspronkelijk tussen of op de spoelen gezeten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Gister 2 kistjes transformatoren gekregen waaronder deze.
Zijn dat uitgangstransformatoren ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Hugo Welther

Moderator

Dit zijn trafo's voor een 100V geluidssysteem.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
bprosman

Golden Member

Dit zijn trafo's voor een 100V geluidssysteem.

Kan ik daar nog iemand een plezier mee doen ? Heb er 2

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

LBD2 zou gaan om producten uit de koker van de Duitse vestiging van ELA.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

En waar is deze voor te gebruiken ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Thanks Arco, die kende ik maar waar kan m voor gebruiken ? :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
pa3gws

Golden Member

Op 2 maart 2018 12:12:32 schreef bprosman:
[...]
Kan ik daar nog iemand een plezier mee doen ? Heb er 2

De CO stand in Rosmalen?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
vergeten

Golden Member

Op 2 maart 2018 14:42:11 schreef bprosman:
Thanks Arco, die kende ik maar waar kan m voor gebruiken ? :-)

Netfilter(s)!

Magnetische verzadigingsspoelen worden hoofdzakelijk gebruikt in fasehoekregelcircuits met thyristors, triacs of transistors. Deze smoorspoelen worden niet-lineaire inductanties genoemd. Samen met condensatoren fungeren ze als een LC-filter op het moment van schakelen. Zodra de stroom begint te stromen, neemt de inductantie aanzienlijk af en op het punt van volledige verzadiging is de waarde ongeveer gelijk aan die van een luchtgevulde spoel. Dergelijke smoorspoelen zijn erg populair vanwege hun lage kosten-volumeverhouding. De nieuwe DLFP / DLFL-serie smoorspoelen vertoont nog steeds meer dan 40% van hun inductiviteit bij IN. Vanwege dit charaterisme noemen we ze "lineair verzadigende smoorspoelen".

:)

:)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
pa3gws

Golden Member

Weet iemand wat dit voor component is?
Hij zit in de led driver van een chinese mini moving head.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

Dat lijkt er inderdaad op een power mosfet.
Maar dan weer de grote vraag waar te koop of welke vervanger?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
fred101

Golden Member

Hier staat de datasheet van jouw mosfet . Het is een VS6038BD

Hier ook een vraag:
Wat is dit ?
Het bestaat van boven naar beneden uit een stuk glasvezel met heus ingelegde metalen cijfers (heel chique) Dan een plaatje metaal folie. Meet een paar mOhm. Dan een plak carbon (denk ik, het verbrandt niet en is hard maar niet zo hard als ferriet. Ik kan het met een pincet breken. Dan weer metaal en weer glasvezel. Ook op de onderkant ingelegde letters. De eindkapjes zitten aan "buisjes" Ik denk dat de plaatjes maar aan 1 kant vastzitten en het spul er tussen weerstand is.
Hij zit aan de mA output/input van een Druck loopcalibrator. Dan lijkt een zekering logischer maar dan thermisch want ik vond geen draad in het carbon. Het restant gaf 7 ohm in de staat als op de foto en in situ

Het is SMB (dat weet ik dankzij de nieuwe CO ruler :-) morgen op de beurs te koop.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

Ik weet niet of je het verbrande onderdeeltje links bedoelt, of het grotere (heel uitziende) onderdeel rechts?
Die rechts is in ieder geval een Bourns PTC fuse (1812 behuizing): MF-MSMF010

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Hi Arco, ik wilde net mijn post aanpassen. Het is idd een MF-MSMF010
Zo heel ziet het er niet uit. Hij mist een stuk. Dat andere ding is een 3 uH spoeltje (het ding zit er vol mee)

[Bericht gewijzigd door fred101 op vrijdag 16 maart 2018 17:53:08 (21%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
LetterHenk

Golden Member

Rara wat is dit? 1 van de 4 typen metalcans die ik vandaag van Rosmalen meenam.
Het is dus 10 pins, dubbel opamp oid?
Ik maak er van:
FU5E (acroniem voor Fuse?)
7796393 (type ?)
7304 (date code?)

Action expresses priorities LH
flash2b

Special Member

Tidak Ada

Golden Member

U5E Is een begin code voor een FAIRCHILD typenummer. Staat voor µA (UA).
In het algemeen zijn de eerste 3 cijfers het typenummer. Dit zou in dit geval dus µA779 of µA796 moeten zijn.

Nazoeken bij Datasheetarchive of Alldatasheets.

Als ik mij goed herinner heb ik die ooit gedoneerd dan zijn het Double Balanced Modulators.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
LetterHenk

Golden Member

Hoi Flash,
Dat zal 'm zijn, bedankt. Nou zie ik dat er 796 in het typenummer voorkomt, maar daar maakte ik geen ua796 van. Zie ik dan iets over het hoofd, of is dat ervaring?
Het is iig een hf voodoo mixer chip dus :) Echt iets voor LetterHenk...

Next:

U5B
995879X
F-4148

Action expresses priorities LH
flash2b

Special Member

F = Fairchild
U5B = Metal Can Identification
9958 = Fairchild code

Ik kan de 9xxx codes niet vinden. De 7xxx zijn analoge IC's

Volgens jouw foto is het F-7148, wat 1971/wk 48 is.

Ik heb hier een ML741 liggen in dezelfde behuizing. Daar moest ik met m'n dyslexische kop aan denken toen ik ...714... zag. Maar mijn opamp is uit '74, dus bijna drie jaar jonger dan dat 9958 ding.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RAAF12

Golden Member

ouder....opamps in plastic dil behuizing zouden nog even op zich laten wachten... Die Fairchild metal cans zaten vaak nieuw verpakt in plastic met een centrale separatie om de aansluitdraden mooi gespreid te laten.

Dit topic is gesloten