Op 24 oktober 2018 22:01:03 schreef Tidak Ada:
Schoenmaker houdt je bij je leest.... (lees elektronica)
Schizofrenie is geen aandoening, maar een spectrum van stoornissen (DSM-5)
En nogmaals: een koe is een beest, maar een beest is nog geen koe....
stoornis, aandoening hoe je het ook bekijkt er is in ieder geval een discrepantie t.o.v. gemiddeld menselijk gedrag.
Ik zeg ook niet dat deze mensen gek zijn of dat hun klachten niet serieus een probleem voor deze mensen zijn, integendeel deze mensen hebben daadwerkelijk problemen. Ik ben echter niet overtuigd dat hun problemen veroorzaakt worden door hetgeen zijn claimen.
Tenslotte:
Effecten van elektrische en magnetische velden zijn nog niet bewezen of aangetoond, noch is het tegendeel daarvan bewezen, of vastgesteld. Besef, dat het vele malen moeilijker is om te bewijzen dat iets niet bestaat, dan dat het wel bestaat.
Ik zeg niet dat ik het een of ander aanhang, maar dat ik gewoon niet weet. Daarom houd ik gewoon alle mogelijkheden open. Ik wil in ieder geval niet uitgaan van wat voor mij wenselijk is, zoals het er op lijkt dat het voor sommigen hier beangstigend is dat er misschien wél effecten zijn.
Klinkt als een heel redelijk standpunt maar het is natuurlijk niet waar als jij claimt dat het effect van elektromagnetische velden onbekend is. Je zou kunnen stellen dat deze kennis mogelijk onvolledig is.
Over het algemeen is het wel of niet kunnen bewijzen of een effect wel of niet bestaat niet zo'n groot probleem als jij verondersteld. Als een effect waarneembaar is dan is het zoeken naar de oorzaak mogelijk. Juist in deze zoektocht moet men een open geest hebben. Echter de groep mensen die zich beklaagt over hun aandoening zijn al volledig overtuigd van de oorzaak. Dat deze oorzaak niet in overeenstemming is met de reeds aanwezige kennis is een probleem waar men snel overheen stapt met de claim 'ja maar het zou toch kunnen?'. Uiteraard is dat niet meteen uit te sluiten maar realiseer je wel dat het ook niet heel waarschijnlijk is. Er zijn immers diverse andere oorzaken die veel meer voor de hand liggen.
Psychosomatische klachten komen bij veel mensen voor, de realiteit die het bewustzijn reconstrueert is volledig het product van het brein en niet alles wat men waarneemt hoeft een externe fysische oorzaak te hebben.
Zoals eerder opgemerkt in dit topic, waarom voert men met deze mensen geen blinde proeven uit? Waarom al de sensatie en niet eens even de wetenschappelijke methode toepassen om daadwerkelijk een causaal verband aan te tonen? Simpel, dat wil men niet laten zien want deze mensen scoren gewoon niet beter dan wat je volgens de kansberekening zou mogen verwachten. Zie daar het sterkste argument waarom je deze aandoening niet hoeft te zoeken in de vermeende schadelijke effecten van elektromagnetische velden met een lage intensiteit.
Op 25 oktober 2018 10:51:06 schreef RAAF12:
Iets wat we hier wel weten is nu ook bij de NPO doorgedrongen. Led verlichting stoort. En dan voornamelijk de voeding voor de leds. Ik stel voor weer gewone trafo's te gaan gebruiken ipv dat switch spul. Ook de HF users zullen daar baat bij hebben. https://nos.nl/l/2256296
Dit is gewoon een probleem van non compliance van de EMC richtlijn. Slechte handhaving van de wetgeving, vind de overheid niet interessant want handhaving kost geld, vermindert economische activiteiten en dat is niet goed voor de overheidsinkomsten.
Kortom, handhaven doet de overheid alleen als zij er financieel beter van kan worden of als het politiek gezien opportuun is om te handhaven.
En daarom moeten we streven naar een zo'n klein mogelijke overheid want de overheid is er niet voor u en mij, de overheid is er enkel voor zichzelf.
[Bericht gewijzigd door
Blackfin
op donderdag 25 oktober 2018 11:42:14
(14%)