vermelding bericht gewijzigd na edit

Dat ik als voorbeeld "ik" en "jij" gebruik wil nog niet zeggen dat het argument onzin is. Dat jij je niet zal laten verleiden tot een botte uitspraak (in reactie op een "uitlokking") die je later mogelijk in een kwaad daglicht zet als de historie gewijzigd is.... tja, dat doet er niet toe. Er moet een mechanisme zijn wat zoiets enigszins ontmoedigt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 19 oktober 2021 17:27:06 schreef Tidak Ada:
@K7Jz en rew:
De zinnen lopen niet; nogal verwarrend.
Kijk er svp even naar

gedaan!

het zou eventueel zo gemaakt kunnen worden, als er na 24h ineens grote brokken tekst 'verwijderd' worden, dat het forum automatisch een link toont met 'hier werd iets gewijzigd', en door daar dan op te klikken, dat het origineel blok tekst nog eens getoont wordt.
dit tegen forum vandalisme.

Op 19 oktober 2021 11:02:46 schreef rew:
Of... tellen hoevaak het bericht getoond is. Als dat 1x is, dan was dat de redirect na het plaatsen van het bericht, maar als het (veel) meer is, dan wordt het belangrijker/relevant om de "en is ge-edit" te laten zien.

wie gaat dat nog zien dat het ge-edit was? diegenen die geantwoord hebben, gaan niet meer terug lezen.
ik zie het vaak hier dat iemand zijn post edit, om een kleine opmerking te plaatsen voor een bericht dat er vlak onder is gekomen.
voor diegenen die de discussie net volgen, moeten die eerste de latere post lezen, dan terugkeren om het te begrijpen. werkt prima.
maar had ik de laatste post gezet, ik lees NIET terug naar hetgeen er voor stond. dat heb ik immers al 'gezien'

op facebook is dat iets heel ambetant. ik wil een reply doen op iemand, maar wil dit dan zo snel mogelijk doen voor er 10 andere reply's tussen staan.
dus vaak typ ik snel en post, met de nodige typefouten. die verbeter ik erna wel als ik zie of er nog reply's tussen waren.
MAAR, vaak bij mijn fouten verwijderen, typ ik nog een zin bij. als ik dan de edit save, zie ik dat de TS alweer geantwoord heeft op mij. en die heeft die laatste toevoeging niet gezien.
dan moet ik die weer weg editeren, en reply'en op de laatste post. maar tegen dat ik die edit weg doe, heeft er misschien iemand al gereageerd op die laatste toegevoegde zin.....

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
High met Henk

Special Member

Probleem zit er al een tijdje in (originele tekst)

Als je een wijziging aanbrengt welke boven bepaald percentage komt krijg je de melding voor het eerst (toevoeging 1)

tot de tekst hierboven kreeg ik melding:

[Bericht gewijzigd door High met Henk op 21 oktober 2021 07:31:19 (55%)]

Dat was dus toevoeging 2, maar na toevoeging 2 staat er nu:

[Bericht gewijzigd door High met Henk op 21 oktober 2021 07:32:01 (28%)]

dit is dus toevoeging 3.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
High met Henk

Special Member

bewust even een dubbelpost: ik voegde spatie in bericht hierboven toe en dan verdwijnt dus de hele melding dat ik het bericht gewijzigd heb.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Het heeft op deze wijze tien jaar goed gewerkt.

Ik heb er een paar dagen over gepruttelt, en moet opmerken dat ik er opnieuw sterke gevoelens over heb als na de grote wijziging van de layout andermaal wijzigingen (niet: toevoegingen) zonder wederzijdse instemming doorgevoerd worden.

Het staat u uiteraard vrij dat kinderachtig te vinden, maar ik voel mij bijna twee decennia en 13k posts emotioneel verbonden met Co. Als gebruiker heeft men hier geen stem in, en het is net zoals bij andere "sociale" media zo dat ik voor mijn inspiratie en vermaak niet eenvoudig kan uitwijken naar een ander goed Nederlandstalig elektronicaforum dat preciezer met zijn gebruikers om gaat, want dat is er nu eenmaal niet.

Een forum bestaat uit niets anders dan de bijdrage van de gebruikers.
Security zal op de achtergrond iets zijn dat aandacht behoeft, en af en toe wat nieuws is prima (op een dag komt er vast video ofzo) maar als ik denk aan een "verbetering" van CO dan toch vooral in de manier waarop samen, met elkaar, om gaan met menselijke offtopic problemen zoals zonderling of ander ongewenst gedrag. Dat kost nu veel gezamenlijke aandacht en energie, wat ten kosten gaat van de inhoud.

Tien jaar is online bijna een eeuwigheid, als iets redelijk werkt moeten er wel buitengewoon zwaarwegende redenen zijn er aan te gaan morrelen.
Dit topic is zo een reden niet, zoals TS ook zelf al leek te concluderen.

[edit]
En ja, ik edit zeer veel, zowel zichtbaar als onzichtbaar (-gemaakt), afhankelijk van de situatie.
Vast niet altijd netjes of eerlijk,maar zo werkt mijn hoofd, ofzo ;) het gaf nog geen problemen.

[edit2]
Nu we een stichting zijn wordt het allicht mogelijk statutair of indirect vast te leggen hoe en waarom wijzigingen op het forum doorgevoerd worden. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.

"Omdat iemand met een hobby in programmeren het zo eleganter acht" lijkt een voorbeeld van een slechte reden om een wijziging door te voeren.

GJ_

Moderator

Op 21 oktober 2021 09:52:50 schreef Aart: Tien jaar is online bijna een eeuwigheid, als iets redelijk werkt moeten er wel buitengewoon zwaarwegende redenen zijn er aan te gaan morrelen.
Dit topic is zo een reden niet, zoals TS ook zelf al leek te concluderen.

Hier kan ik mij dus ook volledig in vinden.

Ik snap niet zo goed dat een topic over zoiets onbelangrijks zo lang doorsuddert. En inderdaad, van TS was het slechts een eenvoudige vraag, en voor hem ook niet echt heel erg belangrijk.

Op 21 oktober 2021 09:52:50 schreef Aart:
[edit2]
Nu we een stichting zijn wordt het allicht mogelijk statutair of indirect vast te leggen hoe en waarom wijzigingen op het forum doorgevoerd worden. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Dat zie ik niet snel gebeuren. Een stichting heeft geen leden, dus ook geen medezeggenschap.

High met Henk

Special Member

Sorry, ik noemde het een probleem, maar heb er ook geen last van.

Vind het wel prima zo..
Net als Aart ook vroege gebruiker.. met ook bijna 20 jaar en 20+k posts.

Maar ik bedoelde meer dat het me ooit al opgevallen was.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hi GJ_

Misschien is het toch zinnig eens na te denken als er op “zo iets kleins" zoveel reacties komen.
Ik had al aangegeven dat ik b.v. niet meer let op de melding dat het bericht is gewijzigd met zoveel procent van wat? letters spaties, plaatjes, het is onbetrouwbaar in mijn ogen.

Maar ja, dit forum is geen wetenschappelijk instrument, maar als je dan toch wilt laten zien dat het veranderd is, doe het dan als het ook maar 1-bit is.

Graag!
En een leescounter voor een post lijkt mij een zinnige toevoeging, en nee, ik bedoel geen duimpje omhoog of en duimpje omlaag, laat dat maar aan de sociale media over.

Huidige Interface
Echte veranderingen aan de interface lijkt mij ook niet zinnig, vooral nooit een Interface gaan gebruiken van een moderne “Developer”, uit hun hoofden komt meestal horror, zie hiervoor de moderne websites.

Circuits Online kan er dan wat ouderwets uitzien(waar ik blij mee ben, dit omdat het goed is)
als je het vergelijkt met EEVBlog dit is CO in mijn ogen veel prettiger te bedienen.

De interface van dit forum is zo goed, de menu structuren rondom de informatie als een op zijn kop staande U.

Amen

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Tidak Ada

Golden Member

Op 21 oktober 2021 10:58:53 schreef blackdog:
[....]Graag!
En een leescounter (Edit by TA) voor een post lijkt mij een zinnige toevoeging, en nee, ik bedoel geen duimpje omhoog of en duimpje omlaag, laat dat maar aan de sociale media over.
[....]
Groet,
Bram

Ik las dit even als een 'leeshoekje' :+
edit:
Zo blijkt dat een correctie toch wel zinvol kan zijn.
Maar ik ben het wel met de strekking van het betoog eens ;)

Een wat ruimere tijd voor correcties zou overigens wel prettig zijn. Snel een antwoord geven is soms onderdeel van de sport en dan houdt de previeuw te veel op en krijg je mosterd na de maaltijd`.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Een lees ('view') counter is inderdaad heel handig, een 'attachment download' counter ook (geeft hoe vaak een attachment is gedownload)
Daarmee krijg je inzicht of een item wel of niet interessant wordt gevonden/bekeken. (als er niemand naar kijkt heeft het ook geen zin om te posten)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Op 21 oktober 2021 10:05:52 schreef GJ_:
[...]Hier kan ik mij dus ook volledig in vinden.

Ik snap niet zo goed dat een topic over zoiets onbelangrijks zo lang doorsuddert.

Jij heb de slotjes ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Hangt misschien samen met covid-19 ??
't Is ook Site feedback, dus geen elektronica...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
GJ_

Moderator

Op 21 oktober 2021 10:58:53 schreef blackdog:
Hi GJ_

Misschien is het toch zinnig eens na te denken als er op “zo iets kleins" zoveel reacties komen.

Dat is niet aan mij. Maar ik kan je verzekeren dat er wel degelijk over word nagedacht. Maar ook dat diegene(n) die daadwerkelijk iets kunnen veranderen het nogal druk hebben.
Mijn persoonlijke inschatting is dat een minescule aanpassing waar iedereen een heel klein beetje anders over denkt weinig kans maakt.

maartenbakker

Golden Member

Op 20 oktober 2021 16:51:13 schreef benleentje:
[...]Als ik het verander staat er nog steeds hetzelfde maar dan in een meer neutrale vorm.

Dat is toch niet erg? Iedereen weet nu toch al dat je wel eens iets ongevalligs schrijft (en wie doet dat nou niet) :P

Natuurlijk is helemaal weghalen ook geen probleem zolang niemand er op in is gegaan. Ik bedoel meer van dat je duidelijk houdt dat daar dus iets stond waar iemand op inging.

Maar aangezien het al jaren goed werkt zo... Zelfs al leggen we in theorie de nadruk iets anders, in de praktijk komt het kennelijk ongeveer op hetzelfde neer, en ongeveer is goed genoeg :)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het overkomt me nog al eens dat ik een posting wijzig en dan onverhoeds een nieuwe posting aanmaak, hetgeen binnen een paar minuten natuurlijk helemaal niet nodig is. Ik zou die dubbele posting dan willen verwijderen, maar weet niet of dat kan.
Ik zet er dan meestal maar "no txt" in, maar fraai vind ik het niet.

Henry S.

Moderator

Als we dat zien dan verwijderen we die post. Zelf verwijderen kan idd niet.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb totaal geen problemen met die functie, en wat mij betreft mag die ook blijven. :)

Waar ik wel problemen mee heb is dat veel mensen die functie misbruiken...
Nadat ze geholpen werden of na een klacht gaan ze dan al hun posts vervangen door ------------ :r

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Maaike, als je dan een mailtje naar een moderator stuurt, dan staat de boel meestal snel weer terug. En omdat er dan een moderator edit heeft plaatsgevonden kan de eigenaar niet meer zelf editen....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ach ik wist niet dat dit kan of zo gedaan werd. :)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

In de meeste gevallen werkt de anti dubbelpost timer prima. Ik ben ook helemaal tevreden met hoe het nu werkt.

Maar ik kan 3 dingen bedenken om dubbelposts verwijderen/voorkomen makkelijker te maken:
De timer voor het voorkomen van de dubbelposts wat vergroten.
Een gebruiker een knopje 'markeer dubbelpost' geven bij zijn eigen berichten, zodat de moderators gewoon een lijstje 'dubbelposts' te zien krijgen en ze kunnen verwijderen, zonder dat er mailtjes gestuurd hoeven te worden.
Code die herkent als 2 berichten volledig identiek zijn qua tekstinhoud, en dit niet toelaat.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Veel dubbelposts gebeuren doordat de gebruiker niet op "edit" maar op "quote" drukt. Hij krijgt dan een invulveld te zien met heel z'n eigen bericht wat ie kan editen... Precies wat ie verwacht. De "quote-eindquote" stuff er omheen is klein.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Mij gebeurt het vaak als ik edit en dan om een of andere reden terug ga en dan denk dat ik nog niet heb vrstuurd en dan opnieuw verstuur.

Één post wissen en met een punt 'versieren' (zondeer die punt werkt het niet, want dan kan je die edit niet versturen)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

In plaats van een punt kun je ook een non breaking space gebruiken (alt+255 of alt+0160).

Maakt niet echt uit verder, maar dan ziet het lege bericht er echt leeg uit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat tkn niete-lettr der die punt (of een ander nieet-letter teken) het toch duidlijker maakt dat er iets mis is....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †