Op 5 februari 2023 09:48:38 schreef evelo:
Wel, dat bedoel ik. Veel techniek in huis heeft geen financiële meerwaarde aan de prijs van een woning. Integendeel, het is zelfs een argument om af te dingen in de prijsonderhandeling.
Want de nieuwe eigenaar gooit de technische zooi er toch uit en begint opnieuw.
dat denk ik zo nog niet.
Als ik mijn huis nu zou verkopen, zou het al veel meer opbrengen dan ik het 2jaar geleden kocht
1) nieuwe zonnepaneel installatie die aardig opbrengt. nu al 6,5kWh opgewekt, op een semi bewolkte winter dag.
2) warmtepomp installatie die heel zuinig is, zowat 4-5keer zuiniger dat de accumulatie die hier stond
3) de oude boiler werd al vernieuwd, en daar komt deze zomer de warmtepomp boiler in de plaats.
kortweg, voor een jong gezin 1x de kost bij de bank voor de aankoop, en 10-15jaar zorgeloos wonen. een EV kan hier gewoon bij de zekeringkast bij aangesloten worden.
heb 63A aansluiting in huis, EN 63A die naar de loods loopt. je kan kiezen waar je de paal zelf zet.
rustige buurt, parkeerplaats voor een 5-6 autos, zonnige tuin met veel fruitbomen => daar heb ik het voor gekozen dus.
men vorige huis kocht ik ook als een 'fabriekspand' voor 99K, dat is 3jaar geleden verkocht voor 195K en was alles behalve af.
ik heb electriciteit grotendeels vernieuwd (achterbouw moest nog gedaan worden), nieuwe vloer erin, keuken, badkamer...
als je het maakt zodat het in de markt valt, ben je het zo kwijt.
in belgie is het grootste probleem de EPC waarde en de electriciteit die 99% van de verkopen niet in orde is. verbeter die 2 en het is zo weg
[Bericht gewijzigd door
fcapri
op 5 februari 2023 12:49:41
(16%)