Op 7 december 2022 18:45:56 schreef CrossFireX:
Ik vond deze lamp van Philips in de doos, iets voor maartenbakker.
Deze lamp kan je makkelijk openen, als je die dan aan doet heb je een verschrikkelijk FEL blauw licht! Je hele huis is blauw, en alles wat fluo is licht op.
Er komt een enorme hitte af van die leds, op 10 tot twintig centimeter afstand voel je dat al stralen op je hand.
Blijkbaar zorgen die gele kapjes voor omzetten in warm wit licht, net zoals de kleine ledjes met geel of oranje in het midden. Fosfor in die schaaltjes denk ik.
[bijlage]
Beetje OT:
Pas maar op met dat blauwe licht! Het is UV-A/B en slecht voor je ogen.
De gele coating bevat een fosfor, dat het UV omzet in 'wit' licht, net als bij een TL-buis.
Ik heb net een stel r7s LED lampen binnnn gekregen, die halogeen equivalnten zouden moeten kunnen vervangen: 5W; 10W en 30W.
Lichtopbrengst valt wat tegen, vooral bij de 30W lamp. Ze zouden over 360° licht uit moeten stralen. Dat is bij de 30W lamp beslist niet het geval! Dat is over 180° redelijk, maar aan de andere zijde slechts een fractie van wat de ene zijde afstraalt.

Gekocht via Ali, dus nu maar eens kijken wat een 'geschil' gaat opleveren....
Nu weer on topic:
Die opdruk op die philips lamp van jouw liegt overigens ook: Er staat 17 W op, maar ook 110 mA. Als mijn rekenmachientje op de PC het goed doet zou het in werkelijkheid ~25W zijn.

Maarja, ook dat ding komt uit de "Volksrepubliek"