Is een Radiohm switch...
Dit topic is gesloten
Special Member
Golden Member
Ja idd Arco dat zijn ze.Nu bij daglicht en onder het vergrootglas zie ik het RΩ logo erop staan. Bij Budgetronics vond ik de 10x10 mm uitvoering,dat gaat niet passen.Ik ga even een andere oplossing zoeken.
Achtergrond:
Ik heb een creality ender 3 S1 plus. Die heeft een handig systeem dat je met 1 stekker en 4 schroefjes makkelijk je hotend los kan halen.
Ik heb een officieel "ander hotend" gekocht om makkelijk te kunnen wisselen mocht dat nodig zijn of gewenst.
Dan zou je verwachten dat alles er bij zit. Maar nee: Je wordt geacht een PCB en en een aantal andere onderdelen van je oude exemplaar om te zetten. Dat doet dus het hele "handig met vier schroefjes en 1 stekker het hotend verwisselen" gedoe om zeep.
De andere onderdelen en het PCB heb ik ondertussen gekocht. Wat ik nog mis (en dat had ik gemist toen ik die andere onderdelen kocht) is een stuk plastic. Afstandhouder voor de PCB en de fan en CR-touch zitten er aan gemonteerd.
PCB kan ik vinden, maar dus dat stuk plastic niet. Iemand tips?
Edit:
Hier zie je in de uitvergroting net dat stuk plastic zitten tussen de extruder en de PCB. Dit komt uit Deze advertentie die dus OOK dat stuk plastic niet meelevert, net als de officiele kit die ik heb gekocht.
[Bericht gewijzigd door rew op zondag 27 augustus 2023 12:25:53 (15%)
Dan print je die toch zelf
Lijkt me inderdaad iets dat wel op Thingiverse of gelijkaardig staat.
Ik heb het onderdeel nog niet in detail bekeken, maar volgens mij zitten er dunne uitsteeksels aan in diverse assen. Er is altijd 1 as die minder sterk wordt omdat in die richting de lagen liggen. Ik had gehoopt dat het voor minder dan een tientje te koop zou zijn op aliexpress, net als alle andere onderdelen van de extruder.
Special Member
Ik kan op die foto niet echt zien welk onderdeel je precies bedoelt.
Staat 'ie hier tussen?: https://www.yeggi.com/q/sprite+extruder+pro/
Top! Voor mij was het meer de PCB mount, maar kennelijk noemen ze het "shroud".
Ik denk niet dat ie er "precies" tussen staat zoals ik hem hebben wil (Ik heb een BL-touch ipv een CR-touch gekocht), maar als basis is het beter dan niets.
Ik wil liever niet aan m'n bestaande werkende gaan zitten meten terwijl die nieuwe nog niet up-and-running is, dus meten, nabouwen cadden, van de nieuwe doe ik dan op z'n minst de eerste keer op basis van 1 van die modellen.
Edit/update: Die twee die wel "ongeveer goed" uitzagen blijken (vrijwel) identiek. Maar 1 mag je kopen en de andere was gratis. Dus ik heb die van thingyverse gedownload en... die STL is niet helemaal lekker. Slicer ziet allemaal gaten. Dus door de STL fixer gehaald en nu ziet ie er goed uit. Ik heb een andere fan, maar om het ding morgen in m'n hand te kunnen hebben om te kijken en zo, is de printer nu aan het printen. https://www.thingiverse.com/thing:5610490
[Bericht gewijzigd door rew op zondag 27 augustus 2023 23:02:29 (33%)
Nu zijn TL buizen niet meer te koop vanwege het verkoop verbod.
Maar ik heb er toch 2 nodig of een vervanger, de L30W840 buis voor een armatuur in een Rittal schakelkast.
Ik zie dat bij Itsme nog gewoon die buizen in het assortiment zitten onder lumilux T8 900 mm. Vallen die onder een uitzondering?
Ik ga er waarschijnlijk toch een led vervanger in zetten maar ik moet even kijken of ik dat armatuur moet ombouwen. Het zijn specifieke rittal armaturen voor in een TS kast en dus niet effe te vervangen (of duur).
Ik vind dat het aantal lumen/W 78 is voor de TL = 2340 totaal. Een populaire vervanger slechts 1700 lm! Leuk al die led rommel, maar er komt gewoon minder licht uit, zo kan ik ook zgn besparen (dat heb ik al eens eerder in een topic aangehaald).
Kortom toch maar kijken voor een echte buis. Ik wil zo veel mogelijk licht in die kast(en).
Op 27 augustus 2023 19:14:28 schreef henri62:
Nu zijn TL buizen niet meer te koop vanwege het verkoop verbod.
Maar ik heb er toch 2 nodig of een vervanger, de L30W840 buis voor een armatuur in een Rittal schakelkast.Ik zie dat bij Itsme nog gewoon die buizen in het assortiment zitten onder lumilux T8 900 mm. Vallen die onder een uitzondering?
Ik ga er waarschijnlijk toch een led vervanger in zetten maar ik moet even kijken of ik dat armatuur moet ombouwen. Het zijn specifieke rittal armaturen voor in een TS kast en dus niet effe te vervangen (of duur).
Ik vind dat het aantal lumen/W 78 is voor de TL = 2340 totaal. Een populaire vervanger slechts 1700 lm! Leuk al die led rommel, maar er komt gewoon minder licht uit, zo kan ik ook zgn besparen (dat heb ik al eens eerder in een topic aangehaald).
Kortom toch maar kijken voor een echte buis. Ik wil zo veel mogelijk licht in die kast(en).
tl buizen zijn nog te koop idd, 30W zijn typische reclamebak en koelvitrine buizen. evengoed, als er een ledvervanger is is het het makkelijkste als er een gewikkelde vsa inzit. dan dummy starter erin en klaar. anders kun je net zo goed een ander armatuur erin steken. heb pas ook een stel rittal weggedaan die een pl-c 26W hadden. de evsa was 1 print met de pir schakeling, dus niet echt handig. je kunt dan net zo goed een goedkoop led armatuurtje met kastschakelaar erin maken.
Het gaat bij lampen om een productie- en importverbod. Alleen speciale lampen komen daar nog doorheen.
Er is geen handelsverbod, dus voorraden worden gewoon opverkocht. Ik heb ook nog allerlei buizen, maar de vermogens boven 20W heb ik nog niet uitgezocht. Daar moet ik ook speciale verzenddozen voor regelen.
Op 27 augustus 2023 19:59:31 schreef maartenbakker:
Het gaat bij lampen om een productie- en importverbod. Alleen speciale lampen komen daar nog doorheen.Er is geen handelsverbod, dus voorraden worden gewoon opverkocht. Ik heb ook nog allerlei buizen, maar de vermogens boven 20W heb ik nog niet uitgezocht. Daar moet ik ook speciale verzenddozen voor regelen.
nog veel voorraad dan, alleen al bij de TU liggen nog 30.000 tl-d buizen van 58W 840 van 1 type. kijk je verder naar andere verpakking en merk nog veel meer..
heb er begin van de zomervakantie nog een paar honderd vervangen, die klant had geen budget voor led armaturen, dus nog een rondje tl buizen.
voor de lange tlbuizen kun je zo'n kartonnen koker gebruiken waar ook ledstrips in geleverd worden..
Ik heb het hier zitten evalueren.
Ik heb opgezocht hoeveel licht er uit een TL bak komt en hoeveel watt ie gebruikt.
En dan hetzelfde voor de led-vervangers. Licht-per-watt was zeer vergelijkbaar. Dus als ik zeg: ik vind de hoeveelheid licht wel ongeveer goed zo, dan bespaar ik vrijwel niets door op led over te stappen. En dan kan ik kiezen tussen 20 per balk voor de leds, of 2 per balk voor de TL. Doe mij die TL dan maar.
Op 27 augustus 2023 22:59:58 schreef rew:
Ik heb het hier zitten evalueren.Ik heb opgezocht hoeveel licht er uit een TL bak komt en hoeveel watt ie gebruikt.
En dan hetzelfde voor de led-vervangers. Licht-per-watt was zeer vergelijkbaar. Dus als ik zeg: ik vind de hoeveelheid licht wel ongeveer goed zo, dan bespaar ik vrijwel niets door op led over te stappen.
Inderdaad meestal schiet je er niks mee op behalve de verkoper want die verdient er aan.
Bij itsme alleen per 25 stuks te koop. Bij TU nog wel per stuk maar voor 1 paar types, rest ook per 25. Bijvoorbeel de "Sylvania Luxline Plus T8 TL-buis".
Deze bij Itsme 449460 is nog te bestellen, ik ga daar maar voor.
Op 27 augustus 2023 14:26:07 schreef Arco:
Ik kan op die foto niet echt zien welk onderdeel je precies bedoelt.
Staat 'ie hier tussen?: https://www.yeggi.com/q/sprite+extruder+pro/
Ik heb ondertussen zelf wat gemaakt (op basis van 1 van de getoonde modellen). https://github.com/rewolff/pcb_and_touch_mount
in preparatie van dit bericht nog wat beter naar de "te klein voor mij" donkere fototjes gekeken en toch nog deze gevonden:
https://www.crealitycloud.com/model-detail/63f3ed0c050fee6f0f3ec5e0
Volgens mij missen twee gaten die op mijn printer wel nodig zijn. Die zorgen er voor dat het hotend zonder schroeven op z'n plek blijft terwijl je de schroeven gaat halen.
Ik heb zojuist het laatste stukje van de puzzel gekocht: een JST SH 5 pin kabeltje van de touch naar de PCB. Hopelijk klopt de pinout. (maar de kleuren op de foto van het bestelde kabeltje komen overeen met die van creality: 20456).
Links de originele rechts de high-temp-upgrade.
Golden Member
Ik heb hier weer een encoder die ik zoek. Ze komen uit een digitale modeltrein besturing (Intellibox gen 1 van Uhlenbrock)
Dat de encoders gaar worden na +-15 jaar is een bekend verschijnsel.
Ze zijn van Alps, 2 kanalen, 30 detents en tactile push.
Ik kan dit model niet vinden. Bij mouser vond ik een datablad met modellen die er wel op lijken, maar het net niet zijn.
https://nl.mouser.com/ProductDetail/Alps-Alpine/EC11E15204A3?qs=PoKhxl…
Dus ja, waar vind ik deze dingen?
Al eens Mouser zelf of de maker van die besturingsunit gecontacteerd en naar een dealer gevraagd?
Special Member
Ik heb laatst deze genomen: https://nl.aliexpress.com/item/1005001423863921.html
Iets minder detents (maakt meestal weinig uit), maar ze werken uitstekend (al een hele tijd).
Golden Member
Wie o wie weet een shop waar dit relais te verkrijgen is ik heb er 2 nodig.
Farnell heeft hem in het programma maar pas in 2024 leverbaar.
En ik zou ze toch wel iets sneller willen hebben.
Special Member
JZC32 is volgens mij een oud artikelnummer van HongFa, is nu de HF32...
https://www.tme.eu/nl/details/hf32fa_012-hsl1/elektromagnetische-relai…
Golden Member
Je hebt het wederom voor elkaar.
Volgens de afbeelding is de footprint iets afwijkend maar daar kom ik wel overheen en inmiddels besteld.
.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 6 september 2023 23:13:37 (99%)
Na een avondj surfen hb ik nog steeds geen goede bewegingssensor gevonden.
Wet iemand waar ik (voor een hebbelijke prijs) een sensor kan vinden, die op een muur moet hangen, waar de regen op staat. Tot nu toe zie ik alleen IP-klases 44 (wat beslist niet waterdicht is) of: 'niet meer leverbaar'.
Ik denk aan IP57 of 67/68.
• Kleur liefst zwart
• Prijs max. € 40,-
Ik ben opzoek naar de KPL3009, dat is een netfilter denk ik voor mijn (hete-lucht / magentron)Oven:Atag MC111F
Hij geeft volle sluiting, een 16A automaat klapt er enthousiast uit, de aardlek blijft zitten, dat ding is erg warm en het rook naar verbrand papier. (en de P doet mij vermoeden dat het een combinatie is van spoelen en papiercondensatoren?)
plaatjes voor extra verduidelijking.
Dat met die rode stift heb ik er zelf op gezet, was van plan 'm af te koppelen.
papier dus idd.
Ik krijg diverse prijzen te zien, maar ook vaak op Ebay, maar niet op n nederlandse site. Mocht iemand m op Farnell kunnen vinden ben ik helemaal blij.
Ik zie behoorlijke prijzen voorbij komen $50,00. n goedkopere met iets langere leverduur is ook gewenst. Oven is reeds 20 jaar oud ofzo, maar doet t voor de rest nog heel fijn.
Special Member
Dit topic is gesloten