Fuse F1A voor Fluke 87

vergeten

Golden Member

Op 20 april 2023 22:25:33 schreef Arco:
Dan is het simpeler om die van Ali te kopen... ;) (10 voor 3.50)
https://nl.aliexpress.com/item/1005003076114647.html

Kan jij of kan ik niet rekenen :)

Per stuk € 1.57 maar inderdaad toch veel voordeliger! :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
fred101

Golden Member

Vergeten, dat heb ik ook gedaan bij mijn Agilent. Ik meet nooit stroom met die meter maar er moet een zekering in om hem te kunnen laden. De goede zekering is toen in een andere meter geduwd en de kapotte omgebouwd zodat er een gewone keramische zekering in kon in de Agilent gedaan.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 20 april 2023 21:26:54 schreef pa3hfu:
En waar niet mogelijk en/of niet beschikbaar: wat gebeurt er dan…?

PS. Nooit gedacht dat een klein vraagje omtrent een fuse zoveel reacties zou voortbrengen ;-)

SIBA heeft ook een mooi gamma aan zekeringen , er zijn mogelijkheden genoeg... los daarvan als het kan plaatsen we het origineel.

Kruimel

Golden Member

En dan heb je de ASTM zekeringen die Dave Jones (de ultieme multimetersnob) aanbiedt voor multimeters:

Link: EEVblog shop

Op zich geen slechte deal voor AU$25, maar op dit moment niet te krijgen en het versturen uit Australië kost ook wat (en ze moeten natuurlijk in je meter passen).

edit: Datasheets toegevoegd.

vergeten

Golden Member

Al die verschillende merken en soms zelfs Fake/namaak/rebranded fuses.
Waar het om gaat zijn de afschakelspecs met tijden.
Waar zijn de datasheets met die gegevens?

We hebben nu:
Bussmann
Siba
Littelfuse
ASTM

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Kruimel

Golden Member

Op 20 april 2023 14:57:43 schreef fred101:
Ze wijken toch wel af van de echte. De inkeep deukjes zijn veel groter en de eindkappen zijn gegraveerd. Font is kleiner en gecentreerd qua hoogte.
Deze is uit een Bussmann folder:
[bijlage]

Interessant, ik heb net de zekeringen die ik in mijn Brymen BM869s kreeg op de foto gezet en die lijken optisch meer op die van ijzerhersteller:

De details zijn niet identiek, maar ik neig te concluderen dat je door gewoon te kijken niet echt kan zien of ze van de plek komen dat ze zeggen.

@fred101: Jij hebt toch ook zo een meter ergens liggen? Misschien eens vergelijken?