D'r zitten 1M weerstanden omheen: Zowel als basis weerstand als als "belastingweerstand". Ik verwacht max stroom 20µA.

Ik heb voor 1.70 per stuk vervangende printjes gekocht, bestukt en al. Ik heb voor 1.40 200 stuks van de '5401 gekocht. En ik denk dat ik een reserve er op ga zetten voordat ik de reparatie ga doen op deze.

Ik heb 5m 'intelligent' RGBWW ledstrip van Action, die werkt goed. Maar ik heb maar 3m nodig, dus '>knip<'... ;)
https://www.action.com/nl-nl/p/3203124/ledstrip/

Nu wil ik de overgebleven 2m nog ergens voor kunnen gebruiken, maar ik heb geen idee wat voor chip erop zit. (een SOIC8 per 20cm strip, met Din en Dout)
De strip is 24v, dus een WS2811 o.i.d. kan het niet zijn. Heeft iemand dit al eens onderzocht? (hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden...)

Ik heb hier toevallig net dezelfde LED-strip liggen. Ik kan helaas geen destructief onderzoek doen omdat ze van mijn buurman is die me gevraagd had ze ergens in te bouwen.

Onder de microscoop is er niets te zien van opdruk op het IC maar de layout en pinning lijken op het eerste zicht erg op de UCS2904B led driver. Misschien dat je in die richting verder kan zoeken.

Zit hier even te tobben met een flowmeter van mijn bronwaterinstallatie welke ermee gestopt is. Een Burkert 8035 Compact voor zover dat van belang is.

Op de print komt 24VDC binnen, deze loopt via een filtertje en een TVS netwerkje naar een chip met opdruk B47 in een TSOT-23 package. Hierachter hangt weer een 3V regelaar LT3470.

Zet ik nu 24VDC op de print dan blijft alles dood. Zet ik echter 8V op de Vin van de LT3470 dan start de processor en verschijnt er op de LCD de melding "POWER FAIL", verdere bediening is niet mogelijk.

De vraag is dus wat is die 8-potige TSOT-23 met opdruk B47 voor een ding?

Op maandag 10 juni 2024 13:19:20 schreef Arco:
De strip is 24v, dus een WS2811 o.i.d. kan het niet zijn.

Ik denk dat het gewoon een WS28xx is. Dan een variant die 24V aankan. Stuur maar gewoon WS2812 data op DIN en kijk of er wat gebeurt.

Als het NIET een WS is, dan is de kans 99% dat het protocol compatible is. Sommige van die chips zien 3.3V nog als "0", dus wel een levelshifter er tussen als je een 3.3V CPU hebt. (Edit: denk aan UCS2904B, tot 3 min geleden nooit van gehoord. Het datasheet hint naar een compatible protocol met "datarate 800kbps" en verder niets).

@Dominic
Mogelijk: KIC77B47T, waarschijnlijk niet: LN6206P472MR of LN6206P472PR ... Ik had een driepotige behuizing begrepen tot ik beter naar de foto keek.

Dan wordt 't proberen... ;)
Een UCS2904B zal het niet zijn, die mag max. 6 volt Vdd hebben.

Weerstandsnetwerk?

[Bericht gewijzigd door Arco op (38%)]

Op maandag 10 juni 2024 17:12:41 schreef Arco:
Een UCS2904B zal het niet zijn, die mag max. 6 volt Vdd hebben.
[...]

In de datasheet van de UCS2904B hangt Vdd in een voorbeeldschema aan 24V via een 3k weerstand. Het kan dus blijkbaar wel.

Ik heb nog even met de microscoop naar de weerstandswaarden gekeken:

RC = 1k
RW = 1k
RR = 300Ω
R1 = 2k
R2 = 6k8

Er zit geen ontkoppelcondensator bij het IC.

Op maandag 10 juni 2024 16:44:45 schreef Dominic:
[bijlage]

Misschien een OPA2347EA opamp, zie ook https://www.ebay.co.uk/itm/385277149338 voor een foto.

[Bericht gewijzigd door McAwesome op (24%)]

Inclusief stipje onder de B.

Wat doet dit onderdeel? Dit onderdeel deed de voedingsspanning deels in elkaar storten toen een ingang van één van de poorten de toestand '0' werd. Na wat zoeken de oorzaak gevonden: een bijna sluiting tussen VDD en een ingang.

MC14093B-D.PDF

Wat is de vraag nu precies. Je hebt een link naar de datasheet geplaatst dus je weet wat het onderdeel is.

Ik wou dit gewoon even meegeven ter leering en info. Had niet echt zin om daar een nieuw topic over te beginnen. Met een beetje verbeelding dacht ik dat het hier thuishoorde.

Het is een quad nand schmitt trigger maar dat had je al gezien in de data sheet.
En als je tussen VDD en de andere ingangen een hogere weerstand meet?
Dan is er grote kans dat hij stuk is. ;)

Weer een twijfeling over een component.
De 2k2 is een ander type weerstand dan alle andere op de print. Is dit een 1W? Hij staat in serie met een 1n4148 en is verantwoordelijk voor het opladen van een 10µF elco in een 12V relais voor vertraagd uitschakelen van de binnenverlichting.

Dat is een gewoon 1/4W weerstandje.

Op zaterdag 15 juni 2024 08:56:21 schreef Robbe de Smet:
Wat doet dit onderdeel?

Mijn geliefde 4093, de chip waarmee je enorm veel kan! <3

@Thevel:
Dank je. Alleen vreemd dat alleen deze weerstand een andere kleur heeft.

Op woensdag 19 juni 2024 16:53:04 schreef Nightwalker:
@Thevel:
Dank je. Alleen vreemd dat alleen deze weerstand een andere kleur heeft.

IK heb meerdere van deze weerstanden is alleen een ander merk.

Er zijn geen dwingende voorschriften voor weerstandslichaam kleur... :)
(composietweerstanden waren vroeger ook meestal donkerbruin)

Iemand een idee van type/fabrikant van deze diode?
Zit in de voeding van een Sonos Play 5.

Opdruk : β 028
NE

Afmetingen ca. 4,0 mm x 3,3 mm

Bedankt!

Ik verwacht een TVS. Mogelijk 28V. Volgens mij is de behuizing SMC. Kijk eens in een datasheet van SMCJ28 of de ik de maten goed heb ingeschat. Oh. SMC is 6x6. Het is SMB! Als het een SMBJ is dan is NE de unidirectionele 54V versie. SMBJ54A

(Unidirectioneel klopt met de print en de streep op het ding.)

(Ik heb het littlefuse datasheet voor m'n neus maar het IS geen littlefuse die we hier zien.... SMBJ54A van Brightking? Houdt ook de Littlefuse codering aan: NE is de 54V) En iets met een B als logo.)

Misschien een SMBJ54A unidirectionele TVS-diode (wegens markering "NE").

Edit: Oeps, rew was me voor.

[Bericht gewijzigd door McAwesome op (18%)]

Bedankt voor de snelle reactie, "NE" vindt ik nu ook terug in de datasheet, moet hem zijn! :-)

Misschien de verkeerde afdeling want ik weet wat voor onderdeel het is en wat het doet.Maar waar is het van gemaakt?
Ik zag pas een prijslijst van de waarde van µP s als je die verkoopt aan de (g)oudijzerboer hier in de buurt.
Goldcap = €100 ,keramiek,€40 en plastic iets van €20.
Heb hier een Intel Centrino Duo,dat het geen goldcap is is duidelijk maar is het plastic of keramiek?
Het lijkt mij keramiek,het plaatje is knijterknuppelhard.Of is het toch kunststof?

Op woensdag 19 juni 2024 17:19:56 schreef pa3gws:
[...]
IK heb meerdere van deze weerstanden is alleen een ander merk.

Deze weerstanden ben ik wel tegengekomen in apparaten uit de ITT stal. En ook wel de er op lijkende weerstanden (met verdikte kopjes) van Beyschlag.

Op donderdag 20 juni 2024 20:49:55 schreef Hubie:
Misschien de verkeerde afdeling want ik weet wat voor onderdeel het is en wat het doet.Maar waar is het van gemaakt?
Ik zag pas een prijslijst van de waarde van µP s als je die verkoopt aan de (g)oudijzerboer hier in de buurt.
Goldcap = €100 ,keramiek,€40 en plastic iets van €20.
Heb hier een Intel Centrino Duo,dat het geen goldcap is is duidelijk maar is het plastic of keramiek?
Het lijkt mij keramiek,het plaatje is knijterknuppelhard.Of is het toch kunststof?

Het substraat is meestal van een soort printmateriaal, glasfiber of cement.