Oproep : Van 0 en 1 tot FPGA

Ik ga ook een plek in de nieuwe boekenkast vrijhouden. Zou een meter genoeg zijn ? :-p

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
benleentje

Golden Member

En komt er dan ook een grote IA om extra korting te verkrijgen.

Het lijkt me een pracht van een boek ook voor als je enkel met microcontrollers wilt werken.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

geef aub een gil als tie uit komt... ding behoeft geen plek in mijn boekenkast.

ligt gewoonweg constant naast mijn toetsenboard op gebruikte worden ;)

IF you can't convince them, then confuse them!
Henry S.

Moderator

Op 20 mei 2009 07:12:47 schreef free_electron:
@jochem. Het is inderdaad een basisboek / crossover boek.
doelgroep is mensen die niks van fpga/logica/verilog/vhdl weten je kan alle kanten uit. Je krijgt de achtergrondmaterie , een stapel voorbeelden, een hoop praktische circuits en dan ben je klaar om de serieuze boeken te beginnen lezen.

Er komt een tweede deel?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Huh, is er al een eerste deel ?

De beste stuurlui staan aan wal

Op 20 mei 2009 10:50:01 schreef watchout3:
...chekken of er maar 1 actief was.
Ik dacht het op deze manier te doen:
Q= S0+ ... + S17
...
enfin ik heb het op deze manier opgelost:
Q= S(17) and (not S(16)) and ... and (not S(0))

Ik zou een nieuw topic openen, je kunt nog wel wat hulp gebruiken lijkt het.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
free_electron

Silicon Member

Op 20 mei 2009 10:50:01 schreef watchout3:
[...]

Heb je bij de quartus tutorial ook uitgelegd hoe je meervoudige projecten gebruikt?

leg uit ? wat bedoel je met 'meervoudige projecten'

Ik dacht het op deze manier te doen:
Q= S0+ ... + S17

code:


wire q [17:0];
assign q  ={s0,s1,s2,s3,s4,s5....,s17}

if (q) begin
 keyhit ...

simeple newaar. gewoon al di losse signalen toekennen aan een array van signalen en dan de array testen tegen niet nul zijn

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

leg uit ? wat bedoel je met 'meervoudige projecten'

Wij moeten een (groot) project opsplitsen in kleinere deelprojecten. En ipv in het totale project alles opieuw te tikken kunnen we die vorige projecten terug oproepen(als components) en dan samenvoegen.
Dit kan ook makkelijk zijn bij code omvormers ipv 4 keer hetzelfde te typen maak je er een component van en gebruik je andere signaalnamen in het hoofdproject

even een voorbeeldje uit de cursus:

het blokschema:
http://www.uploadarchief.net/files/download/quartus_meervoudige_projecten_blokschema_bdf.jpg

de VHDL code:
http://www.uploadarchief.net/files/download/quartus_meervoudige_projecten_vhdl_1.jpghttp://www.uploadarchief.net/files/download/quartus_meervoudige_projecten_vhdl_2.jpghttp://www.uploadarchief.net/files/download/quartus_meervoudige_projecten_vhdl_3.jpg

simeple newaar. gewoon al die losse signalen toekennen aan een array van signalen en dan de array testen tegen niet nul zijn

euhmmm, waarschijnlijk wel. Ik ben al blij als ik men ifje/caseje aan de praat krijg.

Vertel je ook hoe ze aan al die benamingen komen voor voedingsspanningen?? Vdd, Vcc, ...
Hoe het juist in elkaar steekt weet ik niet maar als ik me niet vergis heeft het te maken met de gebruikte componenten vanbinnen.

free_electron

Silicon Member

ach, das instantieren van componenten. neen dat behandel ik niet. misschien moet ik dat er nog rap infoefelen.

toplevel is altijd een schema bij mij.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

vanaf wanneer is dit te bestellen?

Ik heb dezelfde vraag als Razor91

Rustig afwachten, er komt eerst nog een hele slag van de uitgever overheen en dan moet het ding nog in productie.

If you want to succeed, double your failure rate.

De elektuur lag op de deurmat vanmiddag met een aanbieding voor een boek

:-p

Morgen even de bestelling de deur uit doen.

@ FREE Gefeliciteerd met het nieuwe boek. :-)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

leuk, weet ik gelijk waar ik men vakantiegeld ga in inversteren :+

e:/ is er geen korting voor abonnees? :s :p

[Bericht gewijzigd door watchout3 op woensdag 12 augustus 2009 22:21:46 (26%)

jawel die is er wel goed kijken op de site

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

gevonde :+

[Bericht gewijzigd door watchout3 op woensdag 12 augustus 2009 22:28:27 (85%)

En besteld!!! ik kan niet wachten...

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Wat bedoelen ze met 'Alleen beschikbaar voor geregistreerde Elektor-abonnees'?

Ik heb een account aangemaakt en heb hem gewoon succesvol besteld (ook al betaald). Ze bedoelen niet dat je een abonnement op de Elektuur moet hebben toch?

ligt eraan welke je besteld hebt er staan er 2 op de site:

1. voor de abbonees daar zit extra korting op(prijs 42.50)
2. voor de niet abbonees(prijs 49.50).

voor de eerste moet je een abbo hebben bij elektor.

[Bericht gewijzigd door timmie op woensdag 12 augustus 2009 23:00:41 (23%)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Ik heb de nieuwe Elektuur nog niet op de deurmat gehad, ik verwacht dat ie morgen komt. Dan bestel ik hem ook meteen.

Free gefeliciteerd kerel.

Mzzls

Correct me if I'm wrong!

Op 12 augustus 2009 22:59:29 schreef timmie:
ligt eraan welke je besteld hebt er staan er 2 op de site:

1. voor de abbonees daar zit extra korting op(prijs 42.50)
2. voor de niet abbonees(prijs 49.50).

voor de eerste moet je een abbo hebben bij elektor.

Ja jij herhaalt gewoon wat er op de site staat, lezen kan ik zelf ook wel. :P

Maar bedoelen ze een abonnement op de ElekTUUR? Of enkel een geregistreerde account op elektor.nl , want die heb ik net aangemaakt.

Ik heb in ieder geval die van 42,50 besteld, ik heb nergens een abonnee nummer in moeten voeren ofzo. Erg onduidelijk allemaal.

@hieronder: Een aantal pagina's terug in dit topic staat een (bijna complete) inhoudsopgave.

[Bericht gewijzigd door Neen op woensdag 12 augustus 2009 23:07:34 (18%)

Jammer dat er geen inhoudsopgave beschikbaar is om te zien welke topics het boek allemaal behandelt. Ik heb nog maar net twee boeken besteld bij elektuur dus het moet echt wel de moeite zijn dan :p

Bovendien heb ik al een jaartje embedded design achter de rug en krijg ik volgend jaar System on Chip design. Gaat dit boek ook wat verder dan de basis voor FPGA of niet ? :)

@neen: je geeft jezelf net antwoordt:

je bent geregistreerd bij elektor je bent geen abbonee van de elektor(je ontvangt het blad niet)

/edit
elektor zet dat er automagisch bij als je geregistreerd bent als abbonee, maar je ziet het vanzelf op de rekening

[Bericht gewijzigd door timmie op woensdag 12 augustus 2009 23:08:43 (31%)

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide