Op 11 februari 2008 19:09:03 schreef McDuff:
Iets met mil spec's misschien?
Ik weet uit ervaring dat analoog heel kritisch kan zijn.
Bezit zelf een Juno 60; maar daar ga ik igg niet zelf aan sleutelen.
De importeur heeft de juiste onderdelen waardoor het app
op de juiste specs kan worden hersteld.
Ik denk dat je met gewone en goedkope consumenten onderdelen waarschijnlijk niet het beoogde resultaat verkrijgt.
Groeten,
Mac.
Metaalfilm zijn normaalgezien ( als je zie niet in china haalt
) niet je elcheapo onderdelen, en als alle beide weerstanden in een opamp opteller bijvoorbeeld de zelfde temperatuurs coëfficiënt hebben is het resultaat weer nul.
Op 11 februari 2008 19:15:07 schreef Technojunk:
Sine, waar heb je die zwarte ''hooks'' vandaan?
Dat zijn haakjes van pomona, niet de goedkoopste, wel de degelijste die ik tot nu toe in handen gehad heb.
Op 11 februari 2008 21:37:38 schreef alex278:
Ach, da's een beetje 't punt wat je hebt met sommige van die ebay-'koopjes': d'r staan geen specs bij. Dus je kunt er wel van uit gaan dat 't zut is, zeker als 't geen overduidelijke oude voorraad is.
Ze zijn NIET van ebay, een batch komt van niels direct uit China ( via www.samenkopen.net ), de andere komen van een weerstand inkoop actie op samenkopen.net, die komen via via van www.elektronica-onderdelen.nl, en die haalt ze bij een Chineese leverancier.
Ik heb vanavond nog een uitgebreider testje opgezet, mijn bakje 4k7 bleek de meest verschillende weerstanden te bevatten.
Die heb ik op een printje gezet.

1 = IA.net
2 = koolfilm van sloop print
3 - 5 = conrad, farnell, ?
Ik heb een wat praktischere oplossing gebruikt dan gisteren wat het verwarmen betreft, een 30W DALE weerstand met een PT100 er langs geklemd aangesloten op een omron regelaar die ik toevallig voor een ander project had liggen.
Daarna de weerstanden er met een flinke dot warmte geleidende pasta op gespannen.

En de weerstanden aan een stapeltje multimeters geknoopt.

Helaas heb ik er maar drie die tot drie cijfers achter de komma kunnen meten, dus de weerstanden waarvan ik verwachtte dat ze stabiel zouden blijven moeten het met een decimaal minder doen.
Het resultaat :
Roze = kool uit sloop print
Bruin = weerstanden IA
rest = farnell, conrad, ...

Dus die IA weerstanden zijn waarschijnlijk als metaalfilm gemerkte koolfilm weerstanden