Een 87 V is een fijn apparaat en niet goedkoop dus als je een goede deal krijgt zou ik het meteen doen. Ik heb er tweedehands meer dan 100 euro voor betaald en ben er heel tevreden mee.
Dit topic is gesloten
Een 87 V is een fijn apparaat en niet goedkoop dus als je een goede deal krijgt zou ik het meteen doen. Ik heb er tweedehands meer dan 100 euro voor betaald en ben er heel tevreden mee.
Ja, ik dacht het ook wel te gaan doen, maar ik vind het zo vreemd dat het hele gamma zeg maar een 'upgrade' heeft gehad qua looks, en deze nog niet. Samen met iemand z'n opmerking over de 87V die een uitgeklede 87IV zou zijn (omdat die door de 187 is opgevolgd), vroeg ik me af hoe het nou werkelijke allemaal zat.
Overigens staat de 87V hier nieuw voor $280, dus dat is goed 180 euro. Natuurlijk moet dat ding Nederland nog in, dus tel d'r nog wat kosten bij op, maar op zich hoeft hij nieuw dus geen vermogen te kosten.
Silicon Member
fluke is no1 wat betreft handmultimeters. nooit aan twijfelen.
Idd, als je fluke v/d trap afvalt is niet je fluke kapot, maar een deuk in je trap
Overleden
Fluke is goed maar niet perfect.
Ik heb al lang een 75 en minstens 1x de batterij moeten vervangen.
Er zijn mooiere en goedkopere maar Fluke heeft o.a. goede multimeters.
Golden Member
Ja dat is waardeloos, de mijne was na 15 jaar ook al leeg. Zullen we een klachtengroep oprichten. Kunnen we ze ook aansprakelijk stellen voor de deuken in je trap.
Golden Member
Aanwinstje van de laatste Jutberg, Delta 030-1 voor 12 euro.
Potmeter voor stroombegrenzing ontbrak en 5K multiturnpot. voor spanning was defect, deze laatste vervangen door 10K multiturn die ik had liggen en hier 10K parallel aan gezet. Ook miste een van de knopjes, bij gebrek aan originele knopjes vervangen door iets anders (misstaat niet en het is maar een knopje)
Voeding zelf is bijna niet kapot te krijgen, hier mankeerde dus ook niets aan.
@Schimanski, 12 euro is niet veel voor zo'n voeding. Daar kun je het zelf niet voor maken
Mijn Keithley meet apparatuur familie is vandaag uitgebreid met de "192 programmable DMM". Hij is een beetje oud maar hij meet nog Oooo zooo nauwkeurig
Vooral de onderste Keithley is een echte stunter. Deze kan weerstanden meten zo groot als 10^16 Ohm (10 Peta Ohm!) en stroompjes van 1pA met een resolutie van 0.1fA. Niet dat ik dit ook heb getest. Mijn 10 Peta Ohm weerstanden zijn een beetje schaars...
Vanwaar komen ze, en belangrijker : wat hebben ze gekost?
Op 30 mei 2009 16:44:23 schreef stefhead:
Vanwaar komen ze, en belangrijker : wat hebben ze gekost?
De bovenste komt van marktplaats en heeft 70 Euro gekost. De onderste heb ik al geruime tijd en komt van een familielid.
Golden Member
yellow walk: nog nieuws over die mooie HP of wordt hij toch geslacht ?
@fire-IC: die oude keithley is ook fijn omdat-ie tot 1kV kan meten.
Op 29 mei 2009 16:46:05 schreef Jochem:
Overigens staat de 87V hier nieuw voor $280, dus dat is goed 180 euro. Natuurlijk moet dat ding Nederland nog in, dus tel d'r nog wat kosten bij op, maar op zich hoeft hij nieuw dus geen vermogen te kosten.
Fluke is zonder twijfel echte kwaliteit, op het werk is alles van digitale multimeters Fluke. Prijs is er ook naar, maar je hebt er dan ook wat aan.
Zowel de 87 als de nieuwe 287 zijn nog gewoon te koop. De 187 is niet meer leverbaar. Ik heb op het werk de 187 staan, onlangs aangevuld met de 287
Qua prijs zit zo'n 87 (schrik niet) toch redelijk hoog, +-450€ FlukeSite 87
De 187 zit daar net boven: 478€, FlukeSite187
en de 287 is ook ongeveer die prijs: 509€ FlukeSite287
Met de 287 heb je ook nog extraf functies zoals datalogging en een trendverloopmeting.
Das voor de gewone types, je hebt ze nog in EXintrinsiek veilig: Fluke 87V EX
Fire_IC: Wees vooral zuinig op die onderste Keithley, das een juweeltje! Veel plezier ermee!
- - big bang - -
Special Member
even over handheld flukes: 2 nadelen:
.1 als je ze zelf neit uit zet blijven ze toch behoorlijk wat stroom zuipen waardoor de batterij veel korter mee gaat (fluke 179 gezien)
en nog 1 nadeel is dat ze nogal wat verlopen in waarde over de jaren. Nauwkeurig zijn ze niet echt.
eigenlijk voor mij redenen om een goedkopere DMM te kopen...
(als ik genoeg geld zou hebben zou er wel een fluke komen hoor voor hendheld)
maar heb mezelf nu een keithley 2000 aangeschaft alleen dat is dus dat kreng wat nog ergen op schiphol bij de douane ligt te wachten!!!! en die is niet handheld: heb dus goedkope handheld en dure desktop
@fire_ic: ik neem aan dat je het 'low level measurements handbook' ook wel eens bekeken hebt? (is ook een pdf van zie https://www.keithley.com/servlet/Data?id=9538 )
HmH: die Fluke hebben toch Auto Power Off? Ik gebruik ze bijna dagelijks en batterijen gaan een jaar mee.
- - big bang - -
Op 31 mei 2009 23:36:11 schreef alex278:
@fire-IC: die oude keithley is ook fijn omdat-ie tot 1kV kan meten.
I know. Niet dat ik ooit nodig denkt te hebben... Hoop alleen nog een keer een intere
EEE-488 lnterface kaart voor deze keithley te vinden. Misschien nog iemand hier met een kappote keithley meter in de rommelbak????
Op 1 juni 2009 00:31:52 schreef alex278:
ik neem aan dat je het 'low level measurements handbook' ook wel eens bekeken hebt? (is ook een pdf van zie https://www.keithley.com/servlet/Data?id=9538 )
Deze versie was ik nog niet tegen gekomen, had wel een oudere versie, Thanks.
Op 1 juni 2009 00:22:48 schreef High met Henk: keithley 2000 aangeschaft
Veel te modern voor mij (en veel te duur...)
Special Member
Op 1 juni 2009 01:22:02 schreef big bang:
HmH: die Fluke hebben toch Auto Power Off? Ik gebruik ze bijna dagelijks en batterijen gaan een jaar mee.- - big bang - -
een jaar? dat haalde die 179 niet hoor.. 3 maanden ofzo..
maar als je ze zelf uit zet gebruiken ze geen stroom en auto power off gebruikt nog wel behoorlijk wat stroom dus.
Op 1 juni 2009 02:04:23 schreef Fire_IC:
[...]Veel te modern voor mij (en veel te duur...)
viel wel mee. ik moet dus nog even de invoerrechten afwachten, maar 260 euro incl verzendkosten voor een apparaat wat NET gecalibreerd is!
ik vond het wel meevallen.
Moderator
Ik ben ook weer over een stukje speelgoed gestruikeld, Een non-linear systems digitale voltmeter.
Aan de date codes te zien is deze gebouwd in 1965 en het apparaat ziet er werkelijk nog als nieuw uit, sterker nog, de uitlezing klopt ook nog vrij aardig.
Filmpje : Klik
En zoals de oplettende kijker zal zien ... hij is autoranging, hoe is dat voor een bijna 45 jaar oude meter ?
Iedere digit heeft een kaart met een ( binaire ? ) teller en een stapel relais, deels om de lampen in de uitlezing te schakelen, maar vooral om precisie weerstanden in en uit een brug te schakelen totdat deze in evenwicht is.
+- 0.05% (!)
En een chopper gestabiliseerder amp met een echte chopper ?
Long life ... uhu !
Prachtig gewoon weg!! Wel vrij luidruchtig om een de hele dag mee te meten..
Golden Member
Zucht....ik ben geloof ik verliefd En jij maar zeggen wat ik toch met dat oude spul moet. Wat een mooi ding. Ik heb 3 nixie DVM, die zijn minder oud en idd niet autorange. Geen enkele van mijn oude meters is dat. Wel zien ze zelf de polariteit.
Moderator
Hij is mooi Sine!
Wat een absoluut fantastisch apparaat. Ik ben helemaal weg van die edge-lit displays. Ben al eens bezig geweest zoiets zelf te maken, maar kreeg het niet zo dat je ook de achterste cijfers goed kon zien.
Geen idee wat het moest kosten, maar als je 'm ooit kwijt wilt....
Hij is gewoon prachtig!
Wel heb ik soms de indruk dat Sine er alles voor over heeft om zijn mini-voeding te showen...
Moderator
Op 1 juni 2009 16:41:42 schreef fred101:
Zucht....ik ben geloof ik verliefd En jij maar zeggen wat ik toch met dat oude spul moet. Wat een mooi ding. Ik heb 3 nixie DVM, die zijn minder oud en idd niet autorange. Geen enkele van mijn oude meters is dat. Wel zien ze zelf de polariteit.
Ooh, ik verzamel ook oude zooi ... ik ben alleen wat specifiek in welke zooi
Op 1 juni 2009 17:01:16 schreef pros:
Hij is gewoon prachtig!Wel heb ik soms de indruk dat Sine er alles voor over heeft om zijn mini-voeding te showen...
Hehe, ik gebruik hem waarvoor ik hem gebouwd heb, als voedinkje voor gebruik buiten de werkbank, dus je zult hem nog wel eens tegenkomen
Op 1 juni 2009 16:59:57 schreef 6502:
Wat een absoluut fantastisch apparaat. Ik ben helemaal weg van die edge-lit displays. Ben al eens bezig geweest zoiets zelf te maken, maar kreeg het niet zo dat je ook de achterste cijfers goed kon zien.Geen idee wat het moest kosten, maar als je 'm ooit kwijt wilt....
Been there, done that, met wisselende resultaten inderdaad.
De displays zijn goed te vinden, gevalletje ebay in de gaten houden en geduld hebben ( momenteel staat er enkel een Erlanger Beer lighted bar top sign "Edge lit display" )
Wat je ook doet, nooit een apparaat als dit slopen voor de displays !
Dit topic is gesloten