Harman Kardon SUB-TS11

Het probleem zit hem niet direct in de trafo, maar de schakeling erachter.
Wat jij denk ik bedoelt is dat de complete voedings unit niet meer leverbaar is.
Ik zou om te beginnen het hele topic eerst doorlezen, daar vind je nagenoeg alle antwoorden.,

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ik heb het topic reeds doorgelezen voor ik mijn bericht plaatste en veel termen voorbij zien komen die voor mij abracadabra zijn. Ik ben best technisch aangelegd alleen elektra is iets wat mij niet lekker ligt.

Ik heb via de site van HK een bericht naar ze gestuurd. Ik heb ze laten weten dat het duidelijk om een productiefout gaat en wil dat ze met een oplossing komen. Ik ben benieuwd...

Grappig...

Dank u voor uw e-mail. Het betreurt ons te lezen dat u problemen met uw Harman/Kardon product heft.

Er zijn echter geen productieproblemen met onze subwoofers.

Wij vragen uw begrip voor het feit dat wij niet zullen reageren op op privé meningen uit online forums. Internet forums zijn een uitgangspunt voor de uitwisseling van persoonlijke meningen en deze moeten niet worden beoordeeld. Wat u op het internet heeft gevonden ligt aan het feit dat mensen de subwoofer vergeten uit te zetten met het knop achterop wanneer deze uit het stopcontact wordt gehaald en daarom staat deze ook meestal aan wanneer het weer wordt verbonden.

Heeft u uw subwoofer met de power knop achterop uitgezet voordat u het uit het stopcontact heeft getrokken?
U zou kunnen testen of het probleem weg gaat door de subwoofer op een ander stopcontact eventueel in andere kamer aan te sluiten. Probeer ook de stekker van de subwoofer andersom in het stopcontact te stoppen.
Let wel op dat u de subwoofer elke keer met de power knop achterop uitzet voordat u deze uit het stopcontact trekt

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Shiptronic

Overleden

Ha Ha Ha, dus als er eens stroom uitval is , of de stoppen vliegen eruit kan je hem bij het vuil zetten. Wat een BS antwoord.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dat is ongeveer precies wat ik ze ga vragen :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Shiptronic

Overleden

Ach 1 ding is waar, tis geen productiefout maar een brak design.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
pa3gws

Golden Member

Het geven van een flinke dreun om de paar seconden komt ook vaak door de voorversterker (preamp pcb bij ce repair).

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dank u voor uw reactie.

Als u uw apparatuur altijd volledig uitschakelt dan bent u een persoon die het juist gebruikt. Dat is een veelvoorkomend oorzaak waardoor subwoofers kapot gaan.

Aangezien de situatie hebb ik hogerop overlegd en zouden wij u een korting van 25% kunnen aanbieden op een HKTS luidsprekersysteem uit ons webshop:

http://www.harmankardon.nl/harman-kardon-products/brand_harman_kardon/…

De HKTS 35 en de HKTS 65 luidsprekerpakketten bijvoorbeeld bevatten wireless subwoofers.

Om de voucher aan te maken, hebben wij nog een kopie van uw originele aankoopbon en een foto van het serienummer van uw HKTS systeem.

Het ziet er naar uit dat ik er met HK spijtig genoeg niet uit ga komen.
Ik ga de versterker vanavond zelf maar eens open schroeven en kijken of ik iets kan ontdekken. Ik zal als ik de woofer uit elkaar heb liggen wat foto's posten en hoop dan weer op jullie expertise.

[Bericht gewijzigd door Xizer op donderdag 4 september 2014 18:57:00 (14%)

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Goedeavond,

Daar zijn we weer. Inmiddels ligt de woofer uit elkaar en heb ik wat foto's gemaakt, zie beneden. Ik moet zeggen dat het me reuze meevalt na het zien van foto's van eerdere users hier op het forum. Ik kan er eigenlijk niks raars aan zien, behalve dan dat als je goed kijkt op de laatste foto het lijkt alsof er hele kleine condens druppeltjes op de condensatoren? bevinden. Mijn eerste gedachte is dan ook om dit onderdeel als eerste te gaan vervangen, of zijn er mensen die zeggen dat ik beter andere componenten ook ineens mee kan nemen als ik toch bezig ben?

Ik hoor graag van jullie!

http://i480.photobucket.com/albums/rr163/Xizer/1_zps86bc36d6.jpg

http://i480.photobucket.com/albums/rr163/Xizer/2_zpsdd51460d.jpg

http://i480.photobucket.com/albums/rr163/Xizer/3_zpse897157c.jpg

http://i480.photobucket.com/albums/rr163/Xizer/4_zpsd1eed0cb.jpg

Beste TS , kun je meten , heb je een multimeter . Het heeft weinig zin om op de gok onderdelen te wisselen .
Komt de versterker uit standby en blijft die dan zo ? Hoor je het relais klikken .
De voeding samen met de erop gemonteerde klasse D versterker kun je apart controleren met een oud luidspreker en dan eventueel het contact van het relais overbruggen . Signaal op de ingang en luidspreker op de uitgang en heb je dan geluid ? Het mute signaal en het ptc signaal moeten worden bestuurd . Met het ptc laat je het relais schakelen en met het mute signaal bestuur je de klasse D versterker . De niveau's van het ptc signaal en het mute signaal weet ik niet uit m'n hoofd , staat wel in het topic .
Als dat goed werkt zit de fout in de voorversterker / filter print . Die kun je nieuw kopen en als geheel verwisselen . Volgens de foto's heb je de "oude" uitvoering zonder afzonderlijke standby voeding .
Succes.

Shiptronic

Overleden

Ik zou beginnen met onderhoud, eerst alle elco's vervangen voor low ERS types, dan verder zoeken. Als je de fout gevonden had was dat alsnog een advies, maar met eenn beetje geluk is daar meee je probleem ook opgelost.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Bedankt voor de antwoorden mannen, dit gaat voor mij in elk geval een stap te ver. Ik heb de 2 componenten besteld waarvan ik op dit forum las dat ze vaak de oorzaak zijn van de knallen uit de subwoofer, deze komen morgen als het goed is binnen.

Ik zal jullie op de hoogte houden of dit de oorzaak is geweest.

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem als vele van jullie met de SUB-TS7. Deze "ploft en plopt" soms ontzettend. echter lang niet altijd soms gaat het maanden goed en dan is het opeens weer raak.
Alle problemen hier in het forum gelezen en vond het het werk niet waard en ook niet de kennis voor. dus heb een andere subwoofer aangeschaft.
Een Boston Acoustics ASW-250.
Persoonlijk vind ik deze overigens een mooier geluid hebben. Maargoed waar ik naar toe wil met mijn verhaal is het volgende:

Er zijn hier nogal wat hobbyisten die deze Harman Kardon Sub prima kunnen repareren en wellicht heeft een van jullie interesse in deze subwoofer. Hij staat voor €50 euro op marktplaats.

Mocht een van jullie er interesse in hebben stuur dan even een berichtje.

Met vriendelijke groet,

Frank Breukhoven

pa3gws

Golden Member

Voor een defecte sub waar je met een beetje pech voor een kleine € 100,00 aan moet versleutelen is € 50,00 knap duur.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Nou zojuist de nieuwe onderdelen aan elkaar gesoldeerd en vernieuwd, en de subwoofer doet het gelukkig weer.

Enige wat ik vreemd vind is dat de LED bovenop de box het niet meer doet, hoewel deze toch echt aangesloten. Iemand al eens meegemaakt toevallig??

In elk geval bedankt voor de tips allen!!

Shiptronic

Overleden

Mooi dat hij het weer doet!!

De LED heeft een + en een - aansluiting , deze niet verwisseld?
Verder kan je meten of er spanning op staat, zo ja is misschien de LEd ook gesneuveld, dan een nieuwe LED monteren.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Hi Shiptronic,

De LED wordt aangesloten door een stekkerverbinding. Deze stekker kan toch maar op 1 manier ingestoken worden?

Ja mooi dat ie weer werkt . De led is een twee kleuren led ,
die kan je omdraaien , maar de stekker kan er in principe maar op 1 manier in.
Meten of je spanning hebt op de aansluitingen , mogelijk is de led kapot .
Welke dingen heb je vernieuwd ?

Goedeavond,

De drie dingen die veel in dit topic naar voor zijn gekomen zijn vernieuwd.

Ik heb zojuist de spanning gemeten, deze varieert tussen de 15 en 30 mili Volt. Lijkt mij wat weinig toch?

pa3gws

Golden Member

Ik ben er al een paar keer tegenaan gelopen dat de led met een nieuwe pcb niet meer werkt.
Waarschijnlijk toch een verschil op de print.
Maar gezien niemand het erg belangrijk vond heb ik niet uitgezocht wat de oorzaak was. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik heb zojuist het oude onderdeel nog even aangesloten en dan brandt de LED inderdaad wel. Echter is het gedreun dan ook weer terug. :(

Dan was dat dus de veroorzaker !
zou je een foto kunnen plaatsen van die print ?
Daar hebben anderen ook wat aan.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/