Lichtmis 2009, Electronicabeurs, 26 Sept

Tidak Ada

Golden Member

Net terug uit La Louvière.
Zie dat er meer CO-ers geweest zijn dan aleen Pertinax. Die kwam ik tegen. Was ook heel herkenbaar (Net als mijn Kwantum tasje).

Het was erg druk. Ik kon de avond tevoren al bijna geen plek voor m'n campertje vinden.
Ze hadden een "FEESTJE" in La Louvière: Vuurwerk en een bigband met 300kW versterker. Verder cirkelde er een heli boven m'n hoofd (Politiebewaking van het evenement?) Slecht geslapen dus.
Vroeg op en de hallen binnengegaan. Kon ik even voorproeven >:).
Wachtend in de rij voor de kassa (had ik maar niet moeten voorshoppen) kwam mijn Waalse kennis aan. Ik kon hem dus gelijk naar de relikten leiden: Een grote zendbuis met luchtkoelvinnen en een geheugenbeeldbuis. Later nog een 60 cm hoge Oostduitse zendbuis gevonden.
Veel HP materiaal aanwezig, o.a. een conter met nixies en een superhetrodyne voortrap voor de hoge frekwenties.

3 flinke zalen!

Niet echt veel gekocht
Ik heb me aan m'n boodschappenlijstje gehouden:
EL84
EL90
EF80
EF94
ECC85
OA2
Kan ik mijn gestabiliseerde voedinkjes maken :)
Een Micropup (CV15, Zie Virtual valve museum [ http://www.tubecollector.org/cv15.htm ] aangetroffen en gescored

Even met Pertinax (Harry) http://users.telenet.be/on1aht/avatar60.jpg gebabbeld.

Daarna met mijn Waalse kennis een ons bekende Franse handelaar van een laserbuis ontdaan (allebei 1, gratis, wordt dus nog gepubliceerd) evenals een 705.

Daarna samen ergens lunchen en bijpraten.

Bij hem thuis nog een doos surplus (dubbele uit zijn verzameling) buizen opgedaan. Ik moet dus weer ergens plaats maken.

Al met al een zéér geslaagde dag!!!

Volgende week Helmond.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ook voor mij een geslaagde Lichtmis. Geen CO'ers herkend maar wel veel mensen gezien met vermoedelijk hoog CO gehalte zoals dromerige blik bij het zien van mooie onderdelen en apparatuur en feilloos uitpeilen van de beste koopjes :)
Deze keer weer aardig wat klein grut meegenomen, wat van die 50 cent zakjes (smd ledjes, switches, spoeltjes etc.) en een paar meter smd elcootjes voor bijna niets. Omdat ik altijd onderdelen moet zoeken een paar felle 9-led zaklampjes, wat rigid en semi-rigid stukjes coax met sma connectors en een plastic alignment toolsetje. De boortjes heb ik deze keer helaas weer gemist.
Het viel me op dat tegen drie uur al heel veel opgeruimd was. Volgend jaar maar wat eerder gaan.

@Tidik Ada
Zeg maar Harry.

Beetje verwarrend om Lichtmis en La Louvière in één topic te behandelen, maar dat laatste topic is ondergesneeuwd. Ik denk dat de lijstjes over Lichtmis gaan.

Wel mooi spul gezien, en enkele standen die gisteren blijkbaar ook op Lichtmis stonden.
Wat mij opviel was dat je nu een oscilloscoop voor geen geld kunt kopen, op een stand stonden er 4 voor 60€.

Ik kon niet lang blijven want 's middags afspraak voor een BBQ.
Enkel een nieuwe 2m/70cm rondstraler gekocht bij Difona.

Voor wie in het zuiden van Nederland woont zeker de moeite van de verplaatsing waard.

Ik heb gehoord dat de expo gebouwen afgebroken gaan worden, en dat de beurs volgend jaar in Mons (Bergen) zal gehouden worden.
Dat is een 15-tal kilometer links van La Louvière.

Mijn thuis is waar mijn Weller staat

Oeps, beetje gemist geloof ik. Had wel plannen om te gaan, maar niet in de gaten dat het al zo snel was. Maar aan de andere kant had ik afgelopen zaterdag toch niet gekund. Dus het schuldgevoel is gelukkig niet zo heel groot ;-)

Op 27 september 2009 20:25:37 schreef Jeroen06:
zijn er ook beurzen in het hoge noorden? even op en neer naar het midden/zuiden zit er voor mij niet in.

Assen? (eigelijk eelde) klik

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ik ben er gisteren ook geweest, met een vriend (geen CO'er). De buit:

10x NiMH 3.7Ah cellen voor een nieuw accupack voor de accuboormachine

100 Mbps switch van Cisco met 24 poorten. Inmiddels getest, doet het wel, maar alleen op 10Mbps, ik moet nog even met de software gaanspelen om de instellingen van het ding te checken.

10x goede ladegeleiders voor een kleine CNC machine

50x 8A 200V ultrafast schottky diodes

50x N-channel FETs, 55V / 35A 34mohm

verder nog wat buisjes met optocouplers, optotriacs, opamps, comparators, latches, etc., een flink aantal buisjes nog te identificeren IC's, en een hele massa gedraaide 24 en 40 pins IC voeten.

Nog wat losse spoelen, ringkernen, een paar flinke elco's, pakjes diodes en ander los grut.

Die vriend heeft 10x 6V accu's gekocht, een Geiger-Muller teller, een vacuumpomp, een frequentieregelaar (van Control Techniques, getest, werkt prima), en ook nog wat los spul.

Aan het eind van de dag waren we allebei zo'n 100 euro lichter en een hoop, eh, "onderdelen" rijker.

Ook nog een paar andere CO'ers gezien (Shiptronic, MAH, Henry). De volgende keer kom ik wel wat eerder, want we waren er pas om 13:00, en tegen half 3 gingen de meeste al opruimen.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Assen? (eigelijk eelde) klik

Hee, eelde is vlakbij. Nooit geweten van die beurs. ik ben de 2e zaterdag van november zeker aanwezig! bedankt! gaan er nog meer CO-leden?

Tidak Ada

Golden Member

Op 27 september 2009 21:52:17 schreef Pertinax:
@Tidik Ada
Zeg maar Harry.

Vanwege dat er al meer posts over La Louvière in dit topic stonden heb ik aangehaakt. Ik was al verbaasd dat ik jou bericht niet kon vinden.
Eigenlijk een manco in CO, dat je niet ergens direct een nick kan opzoeken, als je hem niet in het topic vind. Dan had ik direct in jou topic geantwoord.

grtz.,

[e]

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Blue Sky

Cableguy

Op 27 september 2009 22:59:44 schreef Jeroen06:
[...]

Hee, eelde is vlakbij. Nooit geweten van die beurs. ik ben de 2e zaterdag van november zeker aanwezig! bedankt! gaan er nog meer CO-leden?

Ja, ik wel ( als het goed is... )

Waar rook is, is stroom
Hugo Welther

Moderator

Op 27 september 2009 23:21:52 schreef Tidak Ada:
[...] Eigenlijk een manco in CO, dat je niet ergens direct een nick kan opzoeken, als je hem niet in het topic vind. Dan had ik direct in jou topic geantwoord.

grtz.,

[e]

Dat kan via forum/zoeken op gebruiker of via de optie zoeken in het topic onderaan het beteffende topic en dan gebruiker kiezen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ben ook geweest. Kwam niet al te vroeg aan, maar kon vooraan in het weiland parkeren omdat er net iemand weg reed. Druk was het zeker, hoewel dat na het middaguur zeer snel minder werd.
De stank was inderdaad een opvallend aspect dit jaar. Pislucht bij de eerste kraam links en een paar rijen verder een stal-lucht waar je niet goed van werd.

Affijn.

Groep CO'ers gezien, stonden in de eerste rij, laatste kraam op het hoekje hevig te discussieren. Heb maar niet ingehaakt, om mijn arme vriendinnetje te sparen van het vakjargon en de niet-te-volgen onderwerpen.

Helaas geen aardlek-automaten gevonden, maar heb er eentje op marktplaats gezien net voor 15 euro; ook geen gekke prijs.
Functiegenerator overwogen, was een mooie PM5131 voor 65 euro en eentje met wat meer oneffenheden/krasjes voor slechts 50 euro. Dit waren de vraagprijzen zonder afdingen, dus ik zag er nog wel wat in. Helaas maar 20 euro op zak omdat ik vergeten was om te pinnen. Geen zin meer om naar de pinautomaat te rijden, zo hard had ik zo'n ding ook niet nodig, dus laten staan voor 'n ander.

In the end dus alleen een doos met 40m coaxkabel met einddozen en F-connectors + splitter voor 5 euro totaal. Ook niet gek.

If you want to succeed, double your failure rate.

Wat die lucht betreft, ik vond het zo'n kattevoer lucht!
Wees blij dat je geen standhouder was die de hele dag in die lucht moest staan!
Wij konden tenminste nog wat doorlopen. :)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Henry S.

Moderator

Op 27 september 2009 17:45:30 schreef pientertje:
sn7518N
sn7540BN
sn75451BP
sn7452BP
sn5438P
tl503CN
sn75175N
sn5161AN
sn75189AN
TLI01CN
SN75492N

Allemaal van TI

Het meeste is TTL logica, wordt niet veel meer gebruikt en je hebt ook nog eens de oudste soort.

dip8
benchmarq
bq2002PN
9434 A2

IC voor het laden van batterijen.

PMI OP07
CP
delta T8748

Precisie opamp OP07.

en ook nog iets van 100 stuks zilveren buisjes(ca 1cm lang en 3mm diameter) zonder opschrift :( ZIjn dit kristallen

Foto?
Aan een kant twee dunne draadjes, dan zijn het waarschijnlijk 32678Hz x-tallen.

Op 27 september 2009 00:36:41 schreef Henry S.:

  • 100* HF torren, BF479, BF679 etc, VHF/UHF pilletjes

BF479S, BF679S en BF680S, maar helaas ook een zooi onleesbare, grrr... Dat wordt een testoscillator bouwen.

Op 28 september 2009 08:17:02 schreef Jochem:
Helaas maar 20 euro op zak omdat ik vergeten was om te pinnen.

Vriendin? 'Toe meid..'

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb ook nog wat gescoord:

  • een ronde 22 Watt TL van Philips voor m'n loeplamp
  • 10 stuks 4mm chassis stekerbussen voor onder andere de speaker-aansluitingen van m'n buizenversterker
  • wat vergulde cinch chassisdelen
  • net-entrees met zekeringhouder

Het was een leuke beurs met erg lekker weer en soms een iets mindere lucht ;-)

Website -- Slopen is ook een kunst...

Op 28 september 2009 20:30:47 schreef Henry S.:
Vriendin? 'Toe meid..'

Ik heb d'r nog op de kop gehouden, maar ook daar kwam maar 5 euro uit rollen! Ach, scheelt weer troep; ben net verhuisd en moet alles nog inrichten en inruimen. Toch heb ik stiekem wel een beetje spijt dat ik niet ben gaan pinnen hoor ;)

If you want to succeed, double your failure rate.

Even voor de mensen die printboortjes wilden aanschaffen op deze beurs, julllie weten wel de grabblebakjes van de chinees gevuld met boortjes:

Ik kan jullie vertellen dat deze man wegens persoonlijke redenen is gestopt met de verkoop. Vandaag op de radiomarkt in Helmond was waarschijnlijk de allerlaatste keer dat ze verkocht werden.
Dus wie nog in de buurt woont...ze zijn nu ook voor half geld

Sine

Moderator

Ook weer terug.

Ja, heel jammer, ik heb meteen ook nog even een voorraadje aangelegd.

Verder nog wat leuk speelgoed gescored,

Een paar steppers voor mijn timelapse project.
Twee wyse terminals ( remote desktop in een doosje )
een weller desoldeerstation voor een 10tje ( bouwpakketje )
en nog een paar handen vol grut uit de grabbelbakken.

Gezien dit topic ook al deels over Helmond ging maar even de buit laten zien van vandaag :).

Foto's zijn niet bijster geweldig, beetje overbelicht door de beeldbuis en de flits, in werkelijkheid is het beeld op de TV super :D. Het ding kan werkelijk elke instelling aanpassen, van softening tot zoom. En zet VGA ~ UXGA om in een Composiet, S-VHS, Component en RGB+Sync. Deze gaat mooi met me mee naar het theater voor het VJ werk.

http://www.insv.nl/kleintjes/VideoConv1.jpg

http://www.insv.nl/kleintjes/VideoConv2.jpg

En dat alles voor € 15,- :). En heb ik Tidak Ada, Vincent en Roel ook (weer) eens gezien. Op naar Bladel :).

[edit] Oeh, ik zie net dat het ding nieuw $1300,- kost :D:D Geen slecht koopje dus...

Sine

Moderator

Aaah, had ik toch dat CO shirt moeten aandoen ...

Eigenlijk wel Sine, nu heb je de koffie met koekjes hier gemist.. :)

Heb deze beurs niets leuks gekocht, lopende projecten genoeg.

Dat Weller desoldeerstation hebben we ook gezien, stond in een hoekje. Ben benieuwd of daar nog alles in zit :)

Misschien eens tijd voor "Het grote beurzen topic", met een startpost waar iemand iedere keer de verschillende beurzen bijhoud, en een lijstje welke members er mogenlijk aanwezig zijn..

Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Sine

Moderator

jep, het ding is ( misschien op een schroefje na ) helemaal compleet, en ik heb het boutje wat er bij hoort al een tijdje liggen :)

Op 3 oktober 2009 15:04:01 schreef RoelA:
waar iemand iedere keer de verschillende beurzen bijhoud, en een lijstje welke members er mogenlijk aanwezig zijn..

Misschien een apart deel van het forum waar een kalender bij gehouden kan worden?

Krijg je in het navigatie deel gewoon een linkje er bij dat heet "evenementen"

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Henry S.

Moderator

Een kalender is voorgesteld.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Ook weer thuis. Moest nmog even bij IKEA langs voor, wat niet-elektronische boodschapjes.

In Helmond plezierig geshopt met Roel, Vincent en Antoine. Leuk ze eens te hebben gezien.

Bij de eerste grabbelbak was het al bingo: Een stel ouderwetse beker elco's schroefbevestiging, één zelfs van Amroh.
's Kijken of ik ze nog goed kan formeren en daarna gebruiken.

Topper was een HP logic probe plus Logic Signal Injector en een Pulse Memmmory. Jammer genoeg zat de Logic Clip er niet bij, maar voor 20 Euro toch niet slecht. Loop nu te zoeken naar de documentatie van de signal injector.

Een aantal printplaatjes type breadboard om kleine schakelingetjes op te zetten. 4 plaatjes met 4 breadbordjes à Eur 0,25 p stuk. Verder nog wat grut in de catagorie "altijd te gebruiken".

Durfde dat soldeerstation niet aan, omdat er geen bout bij zat en het duidelijk voor 220V was (was dezelfde stand als mijn HP-kitje).

Met z'n allen koffie gedronken bij Roel thuis :9 (was om de hoek).

Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid, Roel en tot ziens in Bladel.

---------------

@ Henry
Eigenlijk is die kalender al gemaakt door RBO (Radioamateure der Belgischen Ostkantone). Hier nogmaals de URL [ http://www.rbo.be/Termine/terminkal.htm ].

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
help

Golden Member

Kan aan mijn pc liggen maar bij het openen van die 'kalender' gaat mijn firefox onderuit op een of 't andere quicktime error ...