Show your projects! Part 17.

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 14 januari 2010 09:40:43 schreef rew: 8mil is dus 0.2mm. Tip: Teken ook eens test-lijntjes onder een hoek. 8mil is 4.8 pixels op een 600DPI printer. Het kan dus zomaar dat je 5 pixels hebt gehad, terwijl er plekjes dunner zijn als je schuine draadjes wilt maken.

Geldt dat ook voor printers met 'Resolution Enhancement®'? Daar variëert de dot-grootte om betere krommingen te krijgen.
HP is daar, meen ik, mee beegonnen in de HP-III serie.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik heb gisteren op pixel niveau naar een 600DPI eagle-output zitten kijken. Dan blijkt dat ie een 45 graden lijn niet recht kan trekken. Dus of die printer dat beter kan, weet ik niet. En wat heb je aan een klein dotje wat net nog wat wit overlaat tussen zichzelf en de rest van het baantje? Visueel vanaf een afstand ziet dat er perfect uit (beter dan zonder). Maar je baantje wordt er bij het etsen niet breder op....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dus voor mij geldt alles X2 ik print namelijk op 1200dpi ;)
Maar dan nog: bij het strijken zal de dot ook nog wat uitlopen;)
Ik zal het eens een keertje uitproberen hoe klein de printer kan, en onder een hoek, maar daar ga ik niet nog een print aan verspillen, T12 is voor mij al klein zat ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Henry S.

Moderator

On topic aub!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 14 januari 2010 20:25:22 (21%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb ook weer wat te showen! Een nieuw licht in mijn toilet. "Eeuwen terug" hebben jullie al een klein voorproefje gehad, nu is ie volledig hangend met de eerste RGB software erin. :)

Check het filmpje!

Specs:

-10x software PWM, 9 voor RGB en 1 voor de warm witte "downlights".
-6 RGB strips, 3 ervan direct met PWM gestuurd, de andere 3 via de twee naastliggenden (tussenkleur dus).
-IR ontvanger voor programmakeuze (en geintjes!)
-Lekker zuinig, gebruikt ongeveer 14W als alles aan is, gemiddeld zo'n 7 a 8W.
-Errug mooi en exclusief!
-Software makkelijk up te daten, ISP plugje aan zijkant plaat.

Er komen nog mooiere effecten in, 't is nu nog een simpel fadertje met offset. De kleuren zijn dus net iets anders per RGB.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Op je toilet? :-)
Ben ik de enige die zich vragen stelt bij deze toepassing?

Evengoed, technisch beschouwd is het een mooi ding...

Oh, nog een opmerking: wacht maar tot je kleinkinderen hebt. Als die bij opa Benadski op bezoek komen, staan ze in de gang te vechten om naar het toilet te kunnen gaan... >:)

[Bericht gewijzigd door pros op vrijdag 15 januari 2010 19:51:42 (39%)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Ik zit er nou eenmaal graag lang op! Waar denk je dat ik nu zit? :P

EDIT: Als extra "geinmateriaal" wilde ik er zelfs ook nog een autoclaxon in bouwen, maar na even nadenken ben ik er maar vanaf gestapt. Geeft zo'n rommel en waarschijnlijk ook oorschade. :P

Nu kan ik vanaf de gang door het matglas raam de functies bedienen. Erg leuk als iemand er te lang op zit, gewoon het licht uit doen of een stroboscoop programma aanzetten, dan zijn ze zo klaar! :D

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Hoi allemaal,

eens kijken of het lukt om een projectje te plaatsen.

Dit ding heb ik een aantal jaartjes geleden gebakken, toen ik wat oude kastjes had, en een aantal oude video's die ik soms gebruikte als videomodulators. Het eerste model was een 1 kanaals videomodulator, met een uit een oude video gesloopte module :

http://www.richvermeer.nl/images/Homeproj001.jpg

En een latere versie met 2 modules erin, en met scart aansluitingen aan beide zijkanten :

http://www.richvermeer.nl/images/Homeproj002.jpg

Zoals te verwachten interferen de 2 modulators als hun uitgangsignalen te dicht bij elkaar zijn afgestemd.
Met 1 op kanaal 34 en de ander op 39 ging het goed, maar nooit geprobeerd met 3 in serie. Werkt waarschijnlijk ook wel.

Op 13 januari 2010 21:52:19 schreef manga valk:
zonde van die chinook

dat is grondresonantie eenvoudig op te lossen door collective te trekken
daarom moet er bij het poefdaaien van een heli altijd een piloot aanwezig zijn

Tidak Ada

Golden Member

Op 14 januari 2010 16:09:52 schreef rew:
Ik heb gisteren op pixel niveau naar een 600DPI eagle-output zitten kijken.

Je mag pixels niet met de dots van een printer vergelijken! Ten eerste zijn pixels vierkantjes en dots rondjes.
Het mooie van die RES is dat de dots voor de pixels aan de randen voor de uitstekende pixels, kleiner gemaakt worden. Hierdoor lijken de randen alsof ze met een hogere resolutie zijn gemaakt enzijn ze gladder.
Zaagtandjes krijg je voornamelijk als je je tekening omzet naar een bit-map met een te kleine resolutie, of een bitmap met lage resolutie omzet naar een hoger aantal pixels per inch (fouten bij het scannen of software matige verhoging van de resolutie bij het scannen; de optische resolutie is de maximaal haalbare!!!).
Bedenk ook dat je een tekening met een lage resolutie nooit kunt verbeteren.
Gebruik het liefst vector graphics (AutoCad, CorelDraw of Adobe Illustrator, e.d.).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 16 januari 2010 12:48:32 schreef Tidak Ada:
[...]
Bedenk ook dat je een tekening met een lage resolutie nooit kunt verbeteren.
Gebruik het liefst vector graphics (AutoCad, CorelDraw of Adobe Illustrator, e.d.).

ik zie ze bij CSI wel eens een foto zo groot als een postzegel op rekken naar A0... bij hun lukt het wel... ;-)

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
Tidak Ada

Golden Member

Een foto is eerstens wat anders. Ten tweede is een postzegel op een zeer grote schaal aangemaakt en met welke resolutie is die gescand?

Voor een goede foto geldt een resolutie van 300 ppi. Of het nu een 9×13 of een 30×45 is. Het belangrijkste is het aantal pixels waarmee de opname is gemaakt. Een kleinbeeld negatief, gescand met 2700 ppi kun je eiegenlijk maximaal afdrukken op een 20×30 cm formaat! (Korrelgrootte even buiten beschouwing gelaten) OK voor wat ruwer werk kan het nogacceptsbel zijn, maar voor expositie zeker niet meer.
je kan op deze manier geljk berekenen hoeveel megapixels een goede kamera minimaal moet hebben (laat ik aan jou over ;-) ) om echt geode foto's te maken.

Vervolgens ga je nu eens een c.a. 60° (nee juist geen 45°!!) lijn maken met 72 ppi en een met 600 ppi. Zet de modus op line art.
Ga nu de tekening met 72 ppi omzetten tot 600 ppi en druk beide tekeningen af met een printer op 1200 dpi. Pak nu een loupe en bekijk het verschil.......
Als je kunt doe je het een keer met RES en een keer zonder RES
En eveneens met een middels vector graphics getekende lijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Mijn eerste project.

een datalogger die de tijd en temperatuur opslaat
http://www.agricultura.nl/co/DSC05823.png
en de achterkant
http://www.agricultura.nl/co/DSC05824.png
LCD
http://www.agricultura.nl/co/DSC05825.png

bij deze wil ik nog graag Frits bedanken voor het belangeloos beschikbaar stellen van de picbasis cursus

Victor

Böhse Onkelz - Denn wer keine Angst vorm Teufel hat Braucht auch keinen Gott

keurig. :) (al had ik wel een plane gebruikt op je LCD boardje, nu is hij zo kaal)

[Bericht gewijzigd door m00 op zaterdag 16 januari 2010 15:23:05 (78%)

Op 16 januari 2010 15:22:15 schreef m00:
keurig. :) (al had ik wel een plane gebruikt op je LCD boardje, nu is hij zo kaal)

een plane heeft doorgaans andere doeleinden dan het vullen van een printplaat hoor..

IF you can't convince them, then confuse them!

Heb een IR receiver voor LIRC in elkaar geknutselt:

Bovenaan alle onderdeeltjes aan de connector gesoldeerd, onderaan de SFH5110 (IR-receiver)
http://i50.tinypic.com/2ahxfth.jpg

En in de behuizing:
http://i45.tinypic.com/nd9dow.jpg

@victor1: lopen die banen nou zo dicht langs de (ongeboorde) schroefgaten?

Wat betreft de banen met aan hoek anders dan 45 of 90 graden: Of het esthetisch verantwoord is blijft een kwestie van smaak, maar met vrije routing-angles zoals hier kom je wel snel in de knoop als je nog meer banen kwijt moet.

If you want to succeed, double your failure rate.

Het is inderdaad een kwestie van smaak; op hele oude printen zie je zelfs nog vloeiende gekromde lijnen. Ik vind die 2 lijnen wel een beetje autistisch onverantwoord, eigenlijk.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ik had wel verwacht daar comentaar op te krijgen. Het was denk ik gemakzucht van mij.

@Jochem ja die lopen daar vrij kort langs maar de gaten komen binnen de koperringen dus het is wel ok zo

@M00 wat is een plane?

aan allemaal bedankt voor de reacties

Böhse Onkelz - Denn wer keine Angst vorm Teufel hat Braucht auch keinen Gott

deze persoon heeft een plane gebruikt:
http://jumptuck.files.wordpress.com/2008/11/02-etched-pcb.jpg

dus als je veel ongebruikt koper hebt, laat je dat gewoon liggen. scheelt etsmiddel.
maar dat is eigenlijk alleen handig als je grote vlakten [=plane in het engels] hebt.
soms wordt de plane aan de ground gehangen, dan heet het een groundplane. verbazende naam, he? :)

[Bericht gewijzigd door The Engineer op zaterdag 16 januari 2010 17:11:36 (15%)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Een plane is een groter vlak koper, dat zich had kunnen bevinden daar waar je print nu kaal is, en toch geïsoleerd van de banen. Het kan een simpele plane zijn die je handmatig creërt door rechthoeken en vierkanten bvb. in je tekenprogramma, maar je kan ook artwork planes genereren die alles vullen wat kaal is, zich overal tussenmurwen met respect van clearance/airgap regels te respecteren van al je sporen en eilanden.
Power en groundplanes worden zo gedaan, ze transporteren bovendien de poweraansluiting en de grondaansluiting (of een ander gewenst signaal) naar de componenten. Kan ook dienen als "scheiding" tussen layers die anders elkaar gaan beïnvloedden.
Je kan het ook gebruiken om je etsmiddels te sparen, nu moet je veel wegetsen waardoor je etsmiddel sneller verzadigd.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

ok bedankt voor de uitleg. Ik vond het etsen wel mooi dus wilde ik zo weinig mogelijk koper overhouden. ik zal er de volgende keer rekening mee houden.

Victor

Böhse Onkelz - Denn wer keine Angst vorm Teufel hat Braucht auch keinen Gott
Lambiek

Special Member

@ Victor1.

Ja en jij hebt er nu een airplane van gemaakt. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Dit topic is gesloten