Op 8 februari 2010 11:42:16 schreef stecj366:
Voor het eerst een projectje van mij in Show your Projects:
Het is een klein FPGA bord met 32 ADC's die elk gesampled worden aan 500kHz. Verder zit er op het bord een SRAM voor tijdelijke opslag van de daa, een FTDI2232H voor snelle USB transfer van de data, spanningsregelaars, en rond elke ADC anti alias filtertjes. Verder nog wat klein grut zoals 25MHz oscillatoren, IO buffers, config devices, ...
Het is een 6 layer print, er zitten meer dan 200 discrete componenten op (0603), 44ICs, en het meeste is met de hand gesoldeerd
Voorkant:
[afbeelding]
Achterant:
[afbeelding]
heel proper. maar ... mag ik je aanraden en heteluchtblazer te kopen , de print eens goed in te fluxen en ze eens te overlopen met zo een ding ? je lassen zullen er plots veel beter uit gaan zien. der zitten 'blobberige' tussen. ( of het moet aan de fotos liggen. dat kan ook )
Ik heb zo ene blazer gekocht van aoyou voor 80 dollar. digitale instelbare temperatuur en airflow. werkt heeeeel goed.
nog iets : bij je volgende run de via's toechilderen. ( via aanklikken - select similar objects ) en de soldermask override op -40 mil zetten bijvoobeeld.