[IA] goedkope krimptang

benleentje

Golden Member

Voor mij ook zo een tang aub. Ik heb er al een aantal gemaakt met die tang van niels maar het blijft prutsen vind ik.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 10 oktober 2010 22:46:30 schreef Schimanski:
Even wat anders. Na klikken op de link in de post van Alson naar ledsee.com ging er een javascript draaien en werd er bij mij een trojan geinstalleerd. Na een verwijderen, en een tweede keer klikken (controle) greep mijn scanner in "onveilige URL"

De trojan is het bekende security verhaal. "uw systeem is geinfecteerd, maar voor 80$ bent u levenslang beveiligd."

[off-topic] Jip hier ook t is een Joomla site alleen een hele oude versie van Joomla hij moet eens updaten. [/off-topic]

Verder, Ik wil er eventueel ook wel wat connectors bij.
Die Roland van Leusden voor stelde, ook 2000 stuks. Dan heb ik er voorlopig genoeg :D

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Doe mij ook zo'n tang KiF...

IF you can't convince them, then confuse them!

weet iemand of het zo'n tang is voor pin header connectors en tamiya's?

edit: niet snel genoeg getypt.

Ik wil er ook wel een. Die tang van Niels is toch verre van ideaal.

[Bericht gewijzigd door wieltje op zondag 10 oktober 2010 23:15:48 (50%)

klein is fijn

Moderator

Op 10 oktober 2010 22:18:50 schreef timberleek:
Is dat zo'n tang om pin header connectors te krimpen? en van die tamiya connectors?

Ziet er redelijk hetzelfde uit.

Op 10 oktober 2010 22:50:10 schreef Tinus016:
Verder, Ik wil er eventueel ook wel wat connectors bij.
Die Roland van Leusden voor stelde, ook 2000 stuks. Dan heb ik er voorlopig genoeg :D

Oke, als er nog drie mensen zo'n hoeveelheid willen dan bestel ik die ook erbij.

Ok dan neem ik de gok.

Ik wil ook graag zo'n tang KIF

Lucky Luke

Golden Member

Op 10 oktober 2010 23:05:52 schreef wieltje:
Ik zou ook graag weten of deze tang inderdaad geschikt is voor c-grid connectors. Zo op het oog kan ik niet inschatten of die hetzelfde zijn als die in de TS.

Zelfde vraag hier. Ik doe nu die C-grid dingen van Niels met een punttangetje en dat werkt waarschijnlijk nog minder. Als deze tang daar geschikt voor is en lekker werkt...

En iets van een prijsindicatie, liefst een paar euro te hoog ingeschat zodat het later meevalt.

En Kif, je hebt mail over zo'n LEDlampje, is die toevallig in je spambox beland?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Goedenavond KIF

ik zou ook graag zo een tang willen hebben en ook 2000 van die dingetjes.

ik neem er ook graag 2000 connectors bij KIF.

dan heb je er nog 1 nodig zo te zien

klein is fijn

Moderator

Ik moet toch wel even waarschuwen dat het maar helemaal de vraag is of die connectors wel in iedere behuizing passen. 't Zijn immers alleen maar losse pinnen die je nog in een huisje moet steken.
Als ze alleen in PSK serie huisjes passen zit je straks met 2000 nutteloze pinnen.

Is deze tang ook geschikt voor het aanknijpen van ongeisoleerde kabelschoentjes? Ik heb deze namelijk nog een 20.000 liggen maar kan ze niet gebruiken omdat ik geen tang heb.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
klein is fijn

Moderator

Daar gaan meestal wat dikkere draden in, dan maak je met de tang van Okaphone meer kans (AWG 10-12, 14-16, 18-20).
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=400554
Idem trouwens voor die witte dingen van timberleek, die zien er ook vrij groot uit.

Is die tang ook geschikt voor adereindhulzen, of knijp je daarmee de huls kapot?
http://www.allekabels.nl/product_images/main_647_.jpg

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 10 oktober 2010 23:18:03 schreef Lucky luke:
[...]
Zelfde vraag hier. Ik doe nu die C-grid dingen van Niels met een punttangetje en dat werkt waarschijnlijk nog minder. Als deze tang daar geschikt voor is en lekker werkt...

Daar is hij geschikt voor :)

Op 11 oktober 2010 08:18:51 schreef Jochem:
Is die tang ook geschikt voor adereindhulzen, of knijp je daarmee de huls kapot?
[afbeelding]

Het wordt in een heel andere vorm samengedrukt dus waarschijnlijk werkt dat niet lekker.

[Bericht gewijzigd door LED-Maniak op maandag 11 oktober 2010 08:32:58 (36%)

Op 10 oktober 2010 22:46:30 schreef Schimanski:
Even wat anders. Na klikken op de link naar ledsee.com in de post van Alson ging er een javascript draaien en werd er bij mij een trojan geinstalleerd.

Als een stukje javascript van het internet zomaar een trojan kan installeren zou ik ook nog eens naar de browser beveiliging kijken, dat lijkt me niet gezond. Maar ik heb er een waarschuwing bij gezet, mocht er nog iemand op klikken.

Ik heb geen enkel javascript probleem.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 11 oktober 2010 08:32:16 schreef LED-Maniak:
[...]
Daar is hij geschikt voor :)

Jij hebt dus ervaring met die tang? Kun je aangeven of de (c-grid) connectors na het knijpen ook echt zonder verdere bewerking soepel in (en uit) het huisje gaan?
Bij die tang van Niels moet ik namelijk 9 van de 10 keer nog even met een punttangetje aan het werk voordat ze er uberhaupt in willen...

Zeker ervaring mee. Je kan er 3 maten in stoppen, als je de juiste pakt knijpt hij het goed dicht en past het zonder hard duwen in de c-grid. Uiteraard moet de draad niet te dik zijn dat standaard 2 aderige draad van reichelt werkt in ieder geval erg goed.

Als het gewenst is wil ik wel even een videotje maken :)

[Bericht gewijzigd door LED-Maniak op maandag 11 oktober 2010 14:20:18 (10%)

Doe mij er ook maar eentje

Zou ik meteen 2x http://www.reichelt.de/?ACTION=3;ARTICLE=15042;PROVID=2402 kunnen meebestellen? :)

[Bericht gewijzigd door leejoow op maandag 11 oktober 2010 14:28:53 (66%)

Ik moet toch wel even waarschuwen dat het maar helemaal de vraag is of die connectors wel in iedere behuizing passen. 't Zijn immers alleen maar losse pinnen die je nog in een huisje moet steken.
Als ze alleen in PSK serie huisjes passen zit je straks met 2000 nutteloze pinnen.

Terechte opmerking, misschien moet je idd dan die huisjes ook van reichelt gaan nemen. Volgens mij zijn er voldoende tangen verkocht inmiddels en speelt het 150 euro probleem niet meer.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

dat is wel een goed punt ja, en die behuizingen heb ik niet.

Sorry voor het wispelturen, maar ik zie toch af van de connectors.
alleen de tang voor mij graag

Op 11 oktober 2010 14:29:05 schreef Roland van Leusden:
[...]

Terechte opmerking, misschien moet je idd dan die huisjes ook van reichelt gaan nemen. Volgens mij zijn er voldoende tangen verkocht inmiddels en speelt het 150 euro probleem niet meer.

Dan alleen nog even kijken of er korting geregeld kan worden ;-)

Ik heb er hier nu heel fijn een virus op zitten >_>

Kan niet bij m'n taskmanager, zucht.

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)