Weet iemand soms wat een component met volgend opschrift doet?
[code] 9701E
T6640 (6 zou G kunnen zijn en 0 een O, is een megaklein ding)
NSAI
+[/code]
Het componentje heeft 24 pinnen, SMD, zo'n koelvlak op de onderkant?, vierkant en de pinnen zijn meer vlakjes (BGA?)
Ik dacht dat het van dallas een klasse D versterker IC was, maar nu ik zo door al men onbekende componentjes ga weet ik het niet meer
Laat maar! Na nog even op de maxim-ic site te zoeken kwam ik de max9701 tegen. De datasheet gaf al de juiste package aan en door google afbeeldingen kwam ik een foto tegen met die benaming en ongeveer dezelfde opdruk als het mijne. TQFN package dus. Valt dat te solderen met hete lucht, of wordt het tijd dat ik aan een reflow oventje begin?
edit2: Nieuw vraagje. Ooit heb ik ze al gesteld maar nu ik de datasheets van de componenten zoek blijkt er iets niet te kloppen.
KIF geeft aan SOT23-3 met 7A geeft MMBR901. Ik de datasheet aan het zoeken en kijk naar da package, blijkt het model dat ik heb een SOT89 te zijn. Niet de juiste veronderstel ik?
De tweede component die ik heb heeft als code p2F. Search functie in een smd catalog pdf geeft me:
p2F PMBT2907A Phi N SOT23 2N2907A
p = philips, 2F = component nummer?
Welke database is trouwens het meest compleet met componenten als je er zo eens een wil opzoekken waar bv. die FF 7A op staat? Ik heb het SMD codebook, maar in hoeverre is dat up-to-date natuurlijk?
[Bericht gewijzigd door gitaarstudentje op 10 maart 2012 10:06:44 (31%)