hierbij het bijgewerkte schema van de fluke 123 . er is voor de aanpassing geen spoor doorgekrast alleen 2 solderingen op de dc jack en 2 solderingen op c574 waar de 3,3v staat. de extra drukknop zit onder de metalen print afscherming geklemd . de + 4,8v van de accu's heb ik bij de accu zelf onderbroken ( draad losgesoldeerd van accucel ) zodat de print niet aangepast hoeft te worden.~de contacten linksboven zijn van relais a en b , vergeten erbij te zetten..
het originele bp120 pack is nicd , maar de 124 kent standaard de nimh bp130 , deze zou ook in de 123 passen . ik wil nog eens gaan proberen om eneloopjes in het pack te zetten met een 825ohm weerstand in de _ident lijn zodat deze ook worden opgeladen als een bp130 nimh pack . na een half jaar aanzetten op accu en nog werken ook dan
edit : omdat het extra knopje toch te hoog was , heb ik de meter meteen verder aangepast . het accupack was door de extra draad niet meer geheel uit de behuizing te halen , niet erg handig. omdat de connector pin 1 niet gebruikt heb ik de +4,8v uit het pack van pen 2 naar pen 1 gezet zodat de extra schakeling tussen pen 1 en 2 op de print gesoldeerd kon worden .het bleek dat de 825ohm al in het pack zat , dat is wrs al gebeurd toen de nicd's naar nimh's overgezet zijn.
de bodemplaat met extra drukknopje..
diezelfde plaat met vastgezette drukknop . de knop heeft een conische bovenkant dus blijft deze met wat tegendruk al mooi op z'n plek .
het eindresultaat na wat draden te hebben ingekort en vastgezet.
[Bericht gewijzigd door testman op zondag 8 juli 2012 14:09:56 (35%)