Op 31 mei 2013 19:40:48 schreef Henry S.:
[...]
Dit heb ik vaker meegemaakt, pootjes die spontaan afbreken. Dit is typisch een onderdeel dat via de achterdeur op de markt terechtgekomen is. Orginele afgekeurde onderdelen, geen imitatie.
Zelf had ik de indruk dat dit een typisch geval van gerecyclede componenten is. Alsof er nieuwe pootjes aan gezet zijn omdat de oude natuurlijk korter dan origineel waren omdat ze tijdens assemblage zijn afgeknipt en gesoldeerd.
Op 31 mei 2013 22:59:31 schreef grotedikken:
[...]
Fake of de behuizing die van ouderdom begint af te brokkelen?
Waren het geen restjes van "TANDY"?
Het afbrokkelen valt wel mee, maar ze zagen er wel "stoffig" uit. Alsof ze de hele component gezandstraald/gepareld hebben.
Ik denk overigens ook dat de DS18B20 nog niet bestond in de Tandy-tijd. Het is de opvolger van de DS1820 of DS18S20, en zelfs die bestond toen nog niet.
Op 31 mei 2013 23:02:54 schreef Hoeben:
Helemaal erg is dat ik hier lees dat een bedrijf gewoon Chinese junk koopt en probeert. En als het nep blijkt te zijn terugstuurt.
Doel je hiermee op mij? Ik gebruik ze puur hobbymatig.
Anderzijds heb ik zakelijk wel goede ervaringen met brokers, je moet alleen wel met betrouwbare partijen in zee gaan.
Zelf gelukkig nog niet meegemaakt dat het daarmee mis ging, maar een betrouwbare club lost ook dat netjes op.
Op 1 juni 2013 11:07:48 schreef blurp:
BD139 en BC547 blijven ook in gebruik omdat ze in bestaande, bewezen ontwerpen zitten.
De BC546 lijkt nu echter wél wereldwijd obsolete te raken.
Ook zo'n klassieker die nog in legio ontwerpen wordt toegepast, dus er moeten nog aantallen van verkocht worden zou je denken.
Toch maakt niemand 'm meer volgens mij.