Op 1 juni 2013 17:50:07 schreef Simpleman:
Zal de op Ebay bestelde fake zijn geweest?
Ik hou het op "user errror".
User error van ondergetekende. Ik heb het nog niet helemaal uitgezocht, maar...
Ik heb een printje met een AVR processortje er op. Zoals altijd de ICSP programming connector uitgevoerd. Probeer ik hem in circuit te programmeren, roept de programmer: verify error bij het programmeren van de fuses. Drie printje in mekaar gezet, geen enkele wilde de fuses accepteren.
Uiteindelijk geprobeerd het programma er in te zetten, hetgeen met mijn scripts niet zou moeten kunnen totdat de fuses goed staan, en dat ging voortreffelijk. Vervolgens de fuses proberen te zetten, en dan gaat ook dat prima.
Mogelijk iets met capacitieve koppeling tussen een programmeer draad en een hoogohmige power-stuur-draad. Heeft het programma dat ding netjes op nul gezet, is de parasitaire capaciteit voldoende om de boel uit te houden. Programmeer je een lege chip met alleen de fuses, kan de 200A power-fet mogelijk roet in het eten gooien....
Het is heel makkelijk om in dit soort "vage" gevallen te denken / concluderen dat het materiaal K** is. Maar veel vaker maken de mensen gewoon fouten.
Re: Ritmeester, dubbeltje, goedkope zooi van ebay.
Ik heb laatst de fout gemaakt om 16x2 displays voor 2 cent goedkoper bij Sure electronics te kopen ipv bij een willekeurige andere chinees. Voor de mensen die dat niet weten: Sure is een "respectabele" chinees. Een waar je op kan vertrouwen.
Wat blijkt: Ik krijg dus ieder displaytje apart verpakt in de typische sure-piepschuim verpakking. Ik ben een halfuur bezig geweest om die displaytjes uit de verpakkingen te halen. Voortaan koop ik wel weer de 2 cent duurdere displays die gewoon in bubble wrap in een doosje komen.
[Bericht gewijzigd door
rew
op zaterdag 1 juni 2013 21:03:47
(19%)