Precies. Dus boven de 5.5V Vusb bij de FT232R garandeert FTDI niet meer dat ie heel blijft. In de praktijk met behoorlijke marge: gaat het goed. Ook de STM32F405 kan een hoop hebben op z'n VCC, waarschijnlijk om dezelfde reden: er zit alleen power-componenten aan die rail. Niet het gevoelige binnenwerk.
Het is anders met als je een 30V spanning op een "VDSmax = 25V" mosfet zet. De "avalanche breakdown" zit maar subtiel boven de max spanning. Ik heb hem eens op 27V gemeten.
------------- nieuwe post -----------------
Domme fout.
Bij een STM32 moet je expliciet de clock voor iedere module aanzetten omdat (duh!) hij het anders niet doet. Dus ik voor het eerst de "exti" module gebruiken. Clock aangezet prima. Maar niet werken! Wat blijkt. De exti module gebruikt vier registers die in de "syscfg" module zitten. Je moet de syscfg module ook aanzetten. Zucht!
Door deze fout zat ik niet met de "pin change" interrupt op PB12 te kijken, maar op PA12: USBD+. De USB bus is niet "stil" onder normale omstandigheden. Door deze fout heb ik nu gemeten dat er ongeveer 1 miljoen flankjes per seconde op de USB bus zitten.... Weer wat geleerd. (en dus met 1M interrrupts per seconde op de STM32: geen krimp!)
[Bericht gewijzigd door rew op maandag 19 mei 2014 08:27:49 (43%)