Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Dat relais is een gewoon 12v dilrelais, 2xom. Wordt door bijna iedere fabrikant gemaakt...
Voorbeeld: http://nl.farnell.com/te-connectivity/mt2-c93402/relay-pcb-dpco-12vdc-…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@blurp bedankt voor de tip, ik had itt cannon al even bekeken bij farnell maar kon niet zo veel vinden wat aan alle eisen voldeed, de prijzen vallen eigenlijk nog wel mee, ik zal eens verder kijken of ik toch nog iets vind.
er zijn zo veel connectors da ik soms het overzicht kwijtraak.

@GerardMonique, bedankt, ik kende Lemo nog niet, het zien er hele mooie connectors uit en ik ga hun catalogus eens rustig bekijken.

Hans_4

Tidak Ada

Golden Member

Heb je al eens gezocht onder Bulgin "bucanneer" Een mooie serie IP68 connectoren. Conrad verkoopt ze (deels?).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Laptop Packard Bell ALP-Ajax C3

DC jack met 2.5mm pin
Through-hole met 2 soldeerlippen voor het huis, 1 plastic post voor alignment en/of mechanische ontlasting, en 3 pinnen voor de elektrische aansluiting .

http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/k1wAAOxy2YtRwYSP/$T2eC16FHJGwFFZe!s5jBBRwYSPfleQ~~60_35.JPG

Is dit soort connectoren ook gewoon bij een Digikey/Mouser/Farnell ofzo te krijgen?
Doe ik liever dan ebay, of van die onbekende webshops waarvan je niet weet of ze ze dan alsnog voor je in china gaan bestellen.

[edit] volgens mij heb ik al iets bij mouser dat er op lijkt. Alleen geen volledig metalen voorzijde...

If you want to succeed, double your failure rate.
Sine

Moderator

Ze zijn niet de goedkoopste, maar ik heb ze wel eens besteld bij replacedirect

http://www.replacedirect.nl/category/102346/netbook-dc-jacks.html

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 13 september 2015 22:14:09 (27%)

Kan de laptop in kwestie daar niet vinden...

Maar wat ik bij Mouser vond lijkt wel bruikbaar verder.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik zie op Ebay redlijk veel printjes met een TP4056 langskomen. Maar als ik dit IC wil bestellen bij mouser of farnell vindt ik hem niet. Weet iemand waar ik dit ic kan krijgen uit een betrouwbare bron?
Of weet iemand een beter verkrijgbaar alternatief?

ik heb eens een vraagje over de lampjes uit een climate control unit van een mercedes benz W203 uit 2001.
http://www.benzworld.org/forums/attachments/w203-c-class/213362d1230923438-2003-w203-s203-climate-control-thermatic-climate-control-panel-003.jpg

zoals je kan zien, is er maar weinig verlichting aanwezig. bij het minste dat er 1 lampje kapot gaat, zie je haast niks meer van de functies. het probleem dat ik dus heb.

ik heb het ding opgehaald, de 4 lampjes (heb rode lijntjes bijgezet) zitten boven naast dat zwarte plastic spul (meetsensor van de temperatuur + aanzuigmotortje achteraan. krijg je niet los van de print).
bij mij werken de middelste lampjes nog, de 2 buitenste niet meer.
als ik met de dmm meet, heb ik 3lampjes van 4ohm en eentje met oneindig hoog (=kapot). er zit dus één of andere serieschakeling op.
bij zwak branden staat er 2V over een lampje, bij volle kracht 4,5V. volgens mijn dmm zou er dan 120mA doorlopen (ik twijfel aan de correctheid van mijn Amperemeter).
ik heb dus 2 gewone leds in de plaats gezet met een serieweerstand erbij van 330ohm. echter bij aanzetten branden ENKEL de leds en geen lampjes. als ik op volle kracht zet, loopt er 15mA, dan gaan de leds uit en gaan de lampjes branden (beveiliging die inspringt???). door 220ohm te gebruiken, blijft het wel werken (met 390 nog altijd in beveiliging). maar ik ben er niks mee als er slechts 1 kring gaat branden.
heb dan overal leds gezet, zelfde probleem, buitenste branden, binnenste niet.

ik moet dus weer van die lampjes vinden. de oplossing bij mercedes is de hele climate control unit te vervangen.

ik heb de printsporen proberen volgen, maar helaas is niet alles te doen door die zwarte blok die veel verbergd. ik heb wel gevonden dat de +voeding links aan de lampjes zit, de negatievere rechts. de middenste pinnen zitten aan elkaar van 2 lampjes maar daar zit dan ook een SMD transistor op (rood omcirkelt).
is ongeveer zo

.
precies dat die transistor een vergelijking doet in de 2 kringen en zo iets laat aansturen. als 1 kring niet/niet goed werkt, dan schakeld de andere in. heb echter ook geen idee of ze origineel direct ook alle 4 horen te branden.
als iemand een idee heeft om dat om te bouwen, hoor ik het graag. of een ander soort lampjes mag ook

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

@ fcapri: de lampjes lijken heel erg op RAFI lampjes die wij vroeger in computers gebruikten maar dan met een plastic voetje. Helaas kom ik niet veel meer bij mijn oude werkgever, maar als ik er ben zal ik zeker er voor kijken, moeten er nog veel van liggen

Op 20 september 2015 10:18:05 schreef aR-Gee:
Voor Kidri :

de ic's kun je ook op ebay kopen : http://www.ebay.com/itm/10pcs-TP4056-SOP-8-TP-Chips-For-Battery-Chargi…

Grtn, Robert.

Ik zou het liever bij een gerespecteerde groothandel bestellen waar ik zeker ben van de continuïteit en de kwaliteit.

de ic's zijn door een Chinees bedrijf ontworpen en worden daar ook geproduceerd. Hier kopen we een dergelijk ic liever met een westers ontwerp. Mogelijk dat dat de reden is dat ze hier niet verkrijgbaar zijn.

Ik heb de TP's (ic's) een tijdje geleden besteld (in China) en ze lijken wel te werken. Ik zeg -lijken- omdat het project een tijdje stil ligt en ik het nog niet af heb kunnen ronden. Succes, Robert

ps : als je grotere hoeveelheden overweegt te importeren kun je wellicht op alibaba kijken.

pa3gws

Golden Member

Ik heb voor een experiment een Amidon T50-2 ringkerntje nodig.
Wie o wie kan mij uiteraard tegen vergoeding aan zo'n kern helpen.
Voor een online bestelling betaal ik € 6,00 verzendkosten voor een ding van nog geen euro.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

@Kridri, ik heb ze hier ook liggen, gekocht via Aliexpress. Werken prima, hou er rekening mee dat deze ic's een metalen vlakje aan de onderkant hebben wat gesoldeerd moet worden ivm koeling. Gezien de kosten van kant en klare printjes op Ebay, $3,30 incl. verzenden voor 10 stuks, zal het zelf ontwerpen van printjes niet snel goedkoper zijn.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Arco

Special Member

Hier zijn de verzendkosten maar 1 euro...: http://dutchrfshop.nl/componenten/ferriet-artikelen/t50-2.html?___stor…
(wel minimum order 5 euro, dus alleen interessant als je er nog wat bij bestelt...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Hoi Arco.
Die kon ik nog niet zeer interessant bedankt. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 22 september 2015 13:11:53 schreef Roland van Leusden:
@Kridri, ik heb ze hier ook liggen, gekocht via Aliexpress. Werken prima, hou er rekening mee dat deze ic's een metalen vlakje aan de onderkant hebben wat gesoldeerd moet worden ivm koeling. Gezien de kosten van kant en klare printjes op Ebay, $3,30 incl. verzenden voor 10 stuks, zal het zelf ontwerpen van printjes niet snel goedkoper zijn.

Twas voor een projectje waar ik niet snel een anders alternatief voor vond. Maar ge het toch proberen te doen met de mcp73831.

fatbeard

Honourable Member

Ik zoek een vervanger voor de BSS83 voor gebruik in deze schakeling (Q2):

Ter verheldering: R8=51Ω, R9=1k5, R6=500k en R7=110k.

Wie heeft enig idee welke FET hier op zijn plaats is?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

Behalve dan, dat de gegeven links naar een P-FET wijzen; de BSS83 die ik nodig heb is wel degelijk een N-FET...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Henry S.

Moderator

Idd, er is nog een BSS83P...

Tegenwoordig wordt de 2N7002 veel gebruikt, het is dan wel geen direkte vervanger.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 28 september 2015 18:11:31 schreef Thevel:
BSS83 is nog gewoon te koop:
https://www.conr ad.nl/nl/small-sign-tran sistor-infineon-technologies-bss-83-p-p-kanaal-soort-behuizing-sot-23-153047.html

CONRAD IS KUT. Welke randdebiel heeft bedacht dat als jij mij een link geeft naar een product wat ik misschien nodig heb een redirect naar de homepage handig is? Ik krijg eerst even de pagina van de gelinkte tor te zien, maar snel wordt ik doorgestuurd naar de homepage.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten