Op 10 november 2015 19:58:03 schreef Henry S.:
Veel gemaakte blunder: De sof(t)ware van TV's en settopboxen...
M'n vriendin had een paar jaar terug een harddisk recorder van Ziggo. Zat een USB aansluiting op, dus... te gebruiken voor afspelen v/e film vanaf USB stick? Nee dus, hele USB aansluiting werd niet ondersteund door ingebouwde software.
Zat ook een ethernet aansluiting op. Hmm.. aan te sluiten op huis netwerk voor zelfde doel? Nee dus, ook niet ondersteund door ingebouwde software.
Wilden we een keer een nieuwe TV serie opnemen, bleek dat niet te kunnen. Verder onderzocht, wat bleek: gold alleen die serie, op die zender. Lees: gewoon een of ander signaal wat meegestuurd wordt van "dit mag niet opgenomen worden!". En dat met harddisk recorder + bijbehorend duur abonnement van dezelfde aanbieder. Waarvoor heb je dat ding dan? (inhoud wordt gecodeerd opgeslagen dacht ik, dus harddisk eruit halen en opnames kopiëren werkt sowieso al niet. In ieder geval niet zo simpel).
Bediening was vaak traag, en diverse vastlopers gezien. Al laaaaang bekende problemen werden niet gefixed. Op internet viel te lezen dat UPC klanten met exact hetzelfde apparaat veel minder problemen hadden (betere software ondersteuning).
De oplossing voor al dit gedonder: een nieuwer model harddisk recorder van zelfde leverancier...
Zoals te verwachten: niet veel beter. Ach ja, rond de € 40 / mnd. voor zo'n "triple-play" abo (meerdere jaren doorlopend), maar het kastje mag niks kosten hè?