Als er geen metingen gepost worden betekend dat niet dat er niets gebeurt.
Wachtend op onderdelen probeer je nog eens wat. En daarbij wordt er niet alleen gemeten maar ook geluisterd!
- De bias stroom van Q1 en Q2 is best wel iets om rekening mee te houden. Weerstand R9 zit daar behoorlijk in de weg, en die heb ik dus laten vervallen.
- Met de HP34401A heb ik R2/R5 ook gematched. Uiteindelijk 20k 1% metaalfilm genomen. Ik moet nog eens precies hier de effecten van bekijken.
- Om het DC gedrag goed te bekijken heb ik tijdelijk C3 eruit gehaald en R4 aan massa gelegd. Vervolgens ben ik wat gaan spelen met R4/R5. R4 22k gemaakt en R5 2M2. En toen ben ik offset spanning gaan meten. Ik heb zelfs een zelfde paartje in elkaar gefabriekt als @Blackdog. De offset is steeds ergens tussen 0,5 en 1,5 mV. Ook redelijk temperatuur afhankelijk.
- Luisterend naar het geheel kwam ik erachter dat de 2M2 weerstand een heuse ruisbron is. Alsof je aan zee staat.
- De 2N7000 MOSFET zou ook in de schakeling passen. Dus die heb ik geprobeert. Wel heel erg mooi DC gedrag, uiteraard geen input bias current. Lijkt een ideaal ding. Totdat je gaat luisteren. Wederom een hele mooie ruisbron. Gaat hem niet worden.