Hi EXE,
De eerste testen die ik heb gedaan waren met een kleine C37.
Ik wil testen met een grotere waarde en met R55 en C31 in het schema.
Dit samen met C30 in het schema waar je naar verwijst, C30 kan je de tijd mee bepalen hoe lang het duurd voor dat de Fet uitschakeld.
Hoe langer deze tijd des te meer dissipatie in de Fet en hoe lager het rendement.
De Fet is geen "perfecte" pre regelaar, als je kijkt naar het rendement over het hele bereik.
Maar netjes opgebouwd, heb je altijd een redelijk rendement met zeer weinig storing.
Het is wel noodzakelijk de onderdelen goed op elkaar af te stemmen en dat gaat gebeuren als ik het geheel samen ga testen.
Ik heb ook nog gedacht aan de optie om een trafo met een midden aftakking te gebruiken samen met de Fet regelaar.
Daar moet ik nog over nadenken...
Voor het geval dat je het nog niet weet, ik wou een 5-Ampere voeding ontwerpen met een zeer laag brom/ruis niveau.
De opzet gaat ook dienen voor een kleinere voeding waar de Fet pre regelaar niet in wordt opgenomen en deze wordt dan passief gekoeld.
Denk dan aan rond de 2-Ampere als maximum uitgangs stroom.
Ik was begonnen met de referentie sectie, om deze zo te maken dat deze voldoet aan een goede spannings referentie,
dus zo dat de kwaliteit van de LT1021 zo min mogelijk wordt aangetast.
De kleinere versie van de voeding krijgt een oven gestabiliseerde spannings referentie.
Voor de indruk, bij zo'n 4 a 5 ampere belasting zat ik rond de 2uV brom/ruis aan de uitgang bij 20 tot 22Khz.
Er is volgens mij geen commercieel product dat bij dit vermogen (150 Watt) deze specificaties haalt.
De drift van de voeding is grotendeels afhankelijk van R32 en de spannings potmeter P2 van 20K.
Het meeste is dus los getest maar samen moet het ook goed werken
Het schema is nog niet definitief, er is nog voldoende dat moet worden getest en ik laat met regelmaat updates van het schema zien.
EXE,
Blijf vooral vragen als je het niet begrijpt of als ik stomme fouten hebt gemaakt hoor ik deze ook graag
Als je jezelf voor een deel niet goed kan uitdrukken in Nederlands, mag je de vraag ook in het Engels stellen of anders aan mijn e-mail adres sturen.
Gegroet,
Blackdog
Dank je PeterR, is aangepast