Ik ben helemaal niet thuis in legerapparatuur, maar zou dit niet een apparaat kunnen zijn dat in opdracht van de US Army in Ulm is geproduceerd?
Het toestel van PA3ESY komt uit een fabriek van General Electric en jouw toestel uit de fabriek van Funkelektrik.
Het doorkrassen van type- en serienummers kan wel bedrijfsbeleid zijn van de US Army of een andere instantie om te voorkomen dat het apparaat opnieuw in roulatie kwam. Met de verwijderde kenmerken was voor iedereen duidelijk dat het om een afgevoerd/afgekeurd apparaat gaat.
Bij het bedrijf waar ik vroeger werkte werd in de jaren 60 alle afgevoerde apparatuur, maar ook defecte onderdelen afkomstig van een reparatie, met een grote voorhamer bewerkt zodat ze voor niemand meer bruikbaar waren.
Later ging alle apparatuur naar een bedrijf dat de spullen in een shredder vermaalde.
Op 21 april 2016 01:21:48 schreef Hubie:
Ook weleens een doosje ponsbanden gekregen van een mede amateur met RTTY art van dames die wss hun ondergoed hadden verloren.
http://www.va6jb.ca/rtty.php
Binnen ons bedrijf werden via het gesloten bedrijfstelexnetwerk tegen Kerstmis altijd kerstwensen in RTTY art rondgestuurd.
Het was een hele opgave om het helemaal naar je zin te krijgen.
O, daar moet nog een regel worden verschoven en daar moeten nog wat karakters tussen.
Dan moest de oude ponsband worden gekopieerd en een nieuwe met de wijzigingen worden gemaakt.
Later had ik een afgevoerde telexmachine aangesloten op mijn Acorn BBC-B homecomputer. Interface gemaakt voor een 20 mA loop.
Mijn hobbykamer grensde aan de slaapkamer van de buren en die waren minder enthousiast over mijn telexmachine als deze stond te ratelen en stampen
[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 21 april 2016 20:35:52 (36%)