Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Ander onderwerp:

Zijn deze smeltpatronen nog courant?

Ik heb een paar houders voor railmontage en zou ze willen gebruiken.
Of is het af te raden voor nieuwe toepassingen?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

die zijn wel antiek idd, echter nog verkrijgbaar. het is een NDZ zekering. op t werk liggen de meeste waarden er nog van, zitten oa in lichtmasten en grote machines..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wie kan mij helpen aan een FZH111A / 4nand30

Mijn dank is groot voor de moeite
Henk

@GM
ja dat is idd een kijkglaasje

@tidak
ja deze is van kunststof, Dit is de eerste beste die ik tegenkwam op google
Maar je hebt ze ook in messing en rvs.

duck-tape does miracles...so do I
Tidak Ada

Golden Member

Ik bedoel dat het venster niet van kunststof mag zijn, zoals al eerder door anderen is opgemerkt. Daarom "zeur" ik steeds over die onderwaterlampjes.

Er schiet me ineens iets nieuws te binnen: Sommige ovens hebben een glazen dome-'lens' voor het lampje zitten. Misschien kun je die bij een of andere Handyman achtige winkel te pakken krijgen

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 9 december 2016 09:57:42 (37%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ik zal maandag eens kijken welk materiaal die van mij is volgens mij glas

duck-tape does miracles...so do I

Dank voor alle tips, ik heb nu de sensorhut binnen en die is toch wel wat smal van binnen, een MySensor node gaat prima passen maar het wordt een heel gepriegel om die licht sensor aan de bovenkant te positioneren.
En de genoemde water en weers-invloeden spelen ook mee. Dus ik heb besloten een aparte lichtsensor node te maken en die binnen in de vensterbank te leggen. Geen weersinvloeden en ik hoef geen gaten te maken in de sensorhut.

Tidak Ada

Golden Member

Kan je die sensor er dan niet op de een of andere manier bovenop monteren, of gewoon heel ergens anders?
Hij moet ten allen tijde volledig schaduwvrij staan en dat bereik je nooit achter het raam. Het mooiste zou hij op het dak van het hus staan. Dat kost wel een extra kabeltje, maar het is immers voor "het goede doel"....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 9 december 2016 10:54:27 schreef Tidak Ada:
Kan je die sensor er dan niet op de een of andere manier bovenop monteren, of gewoon heel ergens anders?
Hij moet ten allen tijde volledig schaduwvrij staan en dat bereik je nooit achter het raam. Het mooiste zou hij op het dak van het hus staan. Dat kost wel een extra kabeltje, maar het is immers voor "het goede doel"....

Hij komt in de vensterbank van mijn dakkapel te liggen, beetje schuin zodat hij naar de lucht kijkt. Ik hoef geen exacte meting, gaat mij om vast te stellen of het schemert en besturen van de buitenlampen.

Op 8 december 2016 22:49:10 schreef Tidak Ada:
Ander onderwerp:

Zijn deze smeltpatronen nog courant?

Ja hoor worden nog gewoon geleverd. Ik heb er een 1/2 jaar geleden nog bij de TU besteld. Ook voor een busbar systeem.

[Bericht gewijzigd door henri62 op vrijdag 9 december 2016 21:01:49 (19%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 9 december 2016 08:03:49 schreef pa1hut:
Wie kan mij helpen aan een FZH111A / 4nand30

Mijn dank is groot voor de moeite
Henk

Ik heb er nog wel een paar, maar dan zonder 'A'. Geen idee wat het verschil is. (-edit- ondertussen opgestuurd)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Tidak Ada

Golden Member

Op 9 december 2016 16:01:43 schreef Rolo:
[...]

Hij komt in de vensterbank van mijn dakkapel te liggen, beetje schuin zodat hij naar de lucht kijkt. Ik hoef geen exacte meting, gaat mij om vast te stellen of het schemert en besturen van de buitenlampen.

O, ik had de indruk dat je je serieus met het weer wilde bezighouden, vandaar....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Op 9 december 2016 20:53:53 schreef henri62:
[...] Ja hoor worden nog gewoon geleverd. Ik heb er een 1/2 jaar geleden nog bij de TU besteld. Ook voor een busbar systeem.

Onder welke naam kan ik ze vinden?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

als gepost eerder, het is een NDZ zekering..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Siemens D1 zekering 5SE2302 en de 5SE2306 heb ik nog ooit besteld.

Maar ik zie nu dat die van jou de D2 zijn (zoals testman ook al zei), die zijn wat korter dus (40mm ipv 49 voor de D1). Ik werd een beetje op het verkeerde been gezet door de dunne uitvoering waarvan de foto gepost is. De dikkere uitvoeringen zien er anders uit, met zo'n gek randje onderaan.

Bij Rexel staan ze in ieder geval gewoon op de site, dan zal de TU en ES ze ook wel gewoon nog hebben.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

tu, rexel, en schuurman hebben alle 3 nog NDZ zekeringen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Wie van de drie levert aan particulieren?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henk H.

Golden Member

Weet iemand misschien wat voor schakelaar dit is, of van welke fabrikant het symbool aan de onderkant is?

Dit is een PCB schakelaar met verlichting uit bedieningspaneel van een duitse apparatenbouwer. Over de schakelaar ligt nog een doorzichtige folie met opdruk om het geheel waterdicht te maken. Afmetingen zijn 18x18x9 mm, lxhxh. Als je de schakelaar indrukt beweegt het groene deel naar beneden, de zwarte rand blijft staan. De schakelaar veert terug zodra je m loslaat en is vermoedelijk NO. Er staat helemaal niets op qua opdruk/identificatie, behalve op de onderzijde een + en een S of een 5 in een vierkantje. A Deze schakelaar is het meest gebruikt en lijkt binnenin mechanisch kapot. De slag lijkt kleiner als de slag bij de goede schakelaars.

Bouwer van het paneel is al aangeschreven, die wil alleen nieuw paneel verkopen of zelf repareren. Ik vermoed dat zij deze schakelaars ook gewoon hebben ingekocht en niet op specificatie hebben laten maken. Als deze schakelaar gewoon verkrijgbaar is zou ik m liever zelf vervangen. Ik heb deze al netjes uitgesoldeerd, een andere er op solderen is het werk ook niet meer.

Heb al gezocht naar zowel de schakelaar als het bedrijf achter de S//5 in het vierkant maar beide nog niet kunnen vinden. Misschien weet iemand hier het meteen te plaatsen?

Alle hulp en tips worden hogelijk gewaardeerd!

EDIT
Dezelfde foto's ook naar Schurter gestuurd. Volgens Schurter is het geen Schurter. Sturen de hele unit maar op naar de bouwer, die helaas nog steeds geen losse schakelaar wil sturen want de hele unit zou getest moet worden.
END EDIT

Henk H.

Golden Member

Super, bedankt! Ik dacht ook al dat ik het logo eerder had gezien maar kon er niet op komen. Het zal Schurter zijn.

Ik heb al op hun site gekeken maar in de documentatie zoiets nog niet gevonden. Ik las ook op de site dat ze custom spullen maken. Ik zal eens contact met ze opnemen om te kijken of ze dit vrij aan iedereen verkopen.

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb voor een zijdeksel van een aansluitkast een rubber afdichtring (rechthoek) en de plastic contramoeren, die er bij horen, nodig Het deksel zelf heb ik al (No 10546).

Wie weet waar ik daarvoor terecht kan? Het logo is een kroontje met een F er onder. Wat is de naam die er bij hoort?

De afmetingen van het deksel zijn:
21,5 cm × 8,5 cm
Gatafstand: 19,35×6,25 cm

Het witte plastic beugeltje zijn de contramoeren (M6).
Van de rubberafdichting kan ik helaas geen foto maken

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

voor dat merk heb ik een tijd terug ook staan zoeken naar onderdelen. het is een FAGET kast, die zijn allang gefuseerd en onderdelen vind je er niet snel meer van.

ik zou zeggen, kit de deksel met een dun lijntje, laat het drogen en pas 2 dagen later het deksel monteren op de kast. dat levert ook een afdichtende rand op. de schroeven is minder moeilijk, oa de kasten van halyester hebben moeren die van plastic zijn ( binnen en buitenkant kast mag niet geleiden ) of van die plastic pinnetjes die je met een plastic wig vastzet in de kast, ook origineel spul van die halyester kasten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Dok

Golden Member

Hier ook een klein probleempje. Een kennis heeft een waterkoeler kaduuk.
Twee dingen zijn eruit geklapt, nouja eigenlijk drie.
Een zekering,een brugcel en een iets dat in een TO-92 behuizing zit.
Die zekering en brugcel gaat het probleem niet zijn, wel dat TO-92 ding.
De gegevens van het beest heb ik van zijn tweelingbroertje gehaald.
Het dode ding was een beetje geploft,brugcel ook.
Het ding stuurt een magneetklep aan 230V DC gemeten waarde ongeveer 5K.
De tweede klep gaf dezelfde waarde op de DMM.
Dit staat op dat TO-92 ding.

131-6
dj 201

Voor de liefhebbers nog wat foto's van de koeler.

<edit>
De spetters soldeertin zijn inmiddels van de print afgehaald.
Het TO-92 ding die het deed weer teruggezet nadat ik onder de microscoop(!) heb kunnen zien wat er op de behuizing staat.
Heb de koeler zover weer in elkaargezet en het koudwater gedeelte (7,50C) werkt nog.
De klep voor ongekoeld water niet. Die werd immers aangestuurd door de geplofte onderdelen..

[Bericht gewijzigd door Dok op woensdag 21 december 2016 13:46:50 (22%)

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Dit topic is gesloten