Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Shiptronic

Overleden

Op 13 september 2017 18:58:15 schreef fcapri:
fantastisch, die kabel hebben we nodig voor die audiofielen.
hoe langer je de kabel inspeelt, hoe beter die zal klinken

:)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 13 september 2017 18:58:15 schreef fcapri:
fantastisch, die kabel hebben we nodig voor die audiofielen.
hoe langer je de kabel inspeelt, hoe beter die zal klinken

Ben bang van niet. Of je moet van bassen houden. (Na een jaar is hij ca 30µF)

brains

Special Member

Ik moet zo af en toe met de trein 2,5u reizen. Om de tijd te doden neem ik vaak een klein doosje met wat basis gereedschap en wat "defecte" electronica mee om open te maken en een beetje te prutsen/proberen diagnose probleem te stellen. Vaak Chinese rommel die ik vindt die ik normaal niet zou repareren/gebruiken. Ik vond deze schakelaar in een batterijen bak. Ik dacht, daar kun je in feite bijna niets aan kapot maken of slecht produceren. Fout gedacht, ik denk dat ik het probleem gevonden heb. ? (Sorry voor de slechte foto. Hij is onderweg in de trein gemaakt)

bjokal

Golden Member

ah. een Chinese zwevende zekering!

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Arco

Special Member

Op 6 oktober 2017 09:15:02 schreef brains:
Ik moet zo af en toe met de trein 2,5u reizen.
Om de tijd te doden neem ik vaak een klein doosje met wat basis gereedschap en wat "defecte" electronica mee om open te maken en een beetje te prutsen/proberen diagnose probleem te stellen.

Lijkt me tegenwoordig (met al die aanslagen) een riskante bezigheid... ;)
In het verleden heeft de Londense politie een onschuldige treinpassagier doodgeschoten omdat ze dachten dat 'ie terrorist was.
Hij had printjes en draad in zijn handen en was zenuwachtig (dit omdat 'ie bijna zijn trein miste)
Bleek later een monteur van alarmsystemen te zijn die wat reservespul bij zich had...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

hahaha, zo heb ik eens met een koffer vol relais en 3 branderpijpen in het vliegtuig naar florida gezeten...

had van te voren maar even mijn bagage gemeld bij inchecken, want ik had ook nog mijn sokken erin kleiding in de pijpen gedaan als vulmiddel..

Was er best nerveus over.

Maar terug naar die chinese schakelaar: ik snap niet hoe het werkt zo op het plaatje (zie wel het blootliggende draadje...)
maar wat doet die ene aansluiting (achterste) op die schakelaar waar ook de linker op zit...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Die twee donkere draden (bruin?) verbinden de schakelaar met de stekerpen en de linker penontvanger, het witte draadje is om het lapje te laten branden.

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
evelo

Golden Member

Op 6 oktober 2017 15:01:41 schreef High met Henk:
hahaha, zo heb ik eens met een koffer vol relais en 3 branderpijpen in het vliegtuig naar florida gezeten...

had van te voren maar even mijn bagage gemeld bij inchecken, want ik had ook nog mijn sokken erin kleiding in de pijpen gedaan als vulmiddel..

Was er best nerveus over.

Maar terug naar die chinese schakelaar: ik snap niet hoe het werkt zo op het plaatje (zie wel het blootliggende draadje...)
maar wat doet die ene aansluiting (achterste) op die schakelaar waar ook de linker op zit...

Bij mij hebben ze ooit bij controle in de VS een plat sleuteltje van 10mm en een rolletje plakband afgepakt, mocht niet mee in de handbagage.

brains

Special Member

Eng idee dat je al niet meer met wat gereedschap en printplaatje op de trein zou mogen zitten omdat je als terrorist kan worden aangezien. Maar gelukkig steken er geen draden of zo uit mijn tas. Het zijn 2 kleine doosjes met van alles erin. Verder zie ik er heel braaf en lief uit ? En ben nooit gestresst, dat scheelt. Misschien moet ik alleen niet spoeltjes wikkelen voor joule thiefs in de trein met die draadjes ?
Het schijnt dat je ook niet mag breien op de trein omdat je de breinaalden als steekwapen zou kunnen gebruiken. Nog nooit last van gehad als ik met vriendinnen in de trein zit. Die breien, haken of knutselen ook vaak in de trein als we op stap zijn.
Die schakelaar snap ik ook niet helemaal hoe hij werkt. Er gaan 2 bruinen draden naar 1 aansluiting (n of l) vanuit de schakelaar. Zal eens goed moeten kijken hoe dat werkt.
Als ik hem zou willen "repareren" zou ik dan dat dunne draadjes vervangen door een degelijke of gewoon weglaten?

maartenbakker

Golden Member

In de schakelaar zit een neonlampje met voorweerstandje, dat heeft retourstroom nodig om te branden, vandaar de derde aansluiting. Als je het draadje weglaat brandt het lampje niet. Optie 2 is om het lampje parallel met de schakelaar te zetten, dan is het aan als de schakelaar uit is. Zo zit dat bij lichtschakelaars vaak; tweewerf handig: geen nulleiding nodig en je kunt in het donker de schakelaar vinden.

P.S. Uitstekende tijdsbesteding in de trein, lijkt me zo.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb deze DCDC convertertjes net binnen.

Even getest.... Bij 24V houdt ie zich strak tot zo'n 2A. Bij 2.2A gaat ie in "overtemp" en doet het weer een tijdje na een seconden afkoelen of zo. Bij 26V gaat ie ook al van 2A in overtemp.

Uiteindelijk doet hij het nog steeds prima bij 35V, maar de stroomgrens is behoorlijk omlaag gekomen. Bij iets van 37V gaat ie gewoon uit, vrijwel ongeacht de stroom.

Maar terug binnen de gemeten grenzen en hij doet het weer. Destructieve test mislukt.... Patient NIET overleden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

@rew.
Zal je eens willen meten hoeveel stroom de converter trekt als de uitgang niet belast wordt?

Op 13 oktober 2017 14:17:35 schreef rew:
Ik heb deze DCDC convertertjes net binnen.

Even getest.... Bij 24V houdt ie zich strak tot zo'n 2A. Bij 2.2A gaat ie in "overtemp" en doet het weer een tijdje na een seconden afkoelen of zo. Bij 26V gaat ie ook al van 2A in overtemp.

Er staat toch ook bij dat ze tot 23V 1.8A gaan, dus dan houden ze zich erg goed!

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Shiptronic

Overleden

Op 6 oktober 2017 09:15:02 schreef brains:
Ik moet zo af en toe met de trein 2,5u reizen. Om de tijd te doden neem ik vaak een klein doosje met wat basis gereedschap en wat "defecte" electronica mee om open te maken en een beetje te prutsen/proberen diagnose probleem te stellen. Vaak Chinese rommel die ik vindt die ik normaal niet zou repareren/gebruiken. Ik vond deze schakelaar in een batterijen bak. Ik dacht, daar kun je in feite bijna niets aan kapot maken of slecht produceren. Fout gedacht, ik denk dat ik het probleem gevonden heb. ? (Sorry voor de slechte foto. Hij is onderweg in de trein gemaakt)

Ik zie het probleem niet? Bruin en bruin schakelen het F contact met de switch, de Null is continu door verbonden, het witte draadje voert alleen de stroom van de nul naar het Neon lampje (dus geen 2,5mm2 nodig), enige is de isolatie, dat had zeker iets >:) netter gekund.

[edit] oeps, zie dat Maarten het ook al gemeld heeft, maar wat dacht je zelf wat het problem was?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 13 oktober 2017 14:23:59 schreef Thevel:
@rew.
Zal je eens willen meten hoeveel stroom de converter trekt als de uitgang niet belast wordt?

Ongeveer 10mA.

Dit op basis van wat m'n labvoeding meldt. Die heeft een RESOLUTIE van 10mA in die regio. Meld maar even als je het nauwkeuriger wilt weten.

Op 13 oktober 2017 15:09:40 schreef Roches:
Er staat toch ook bij dat ze tot 23V 1.8A gaan, dus dan houden ze zich erg goed!

Maar... Als er staat "tot 23V" dan kan ik hem dus niet gebruiken voor 24V. De kans zou bestaan dat ie bij 23.1V gewoon POEF in 1x kapot is. Maar dus het rare is dat ie tot 35V gewoon blijft werken en daarboven in een soort van "overvoltage beveiliging" schiet en nog steeds niet kapot gaat.

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 14 oktober 2017 10:03:47 (39%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

Ongeveer 10mA.

@rew
Bedankt voor je antwoord.

Arco

Special Member

Laatst ontving ik bij een levering een verkeerd artikel. (ik had een borgveertang besteld):

Een gecombineerde knip en striptang. Je vraagt je af wie zoiets verzint... ;)
De tang doet beide zaken slecht. De kniptang gaat heel zwaar door alle troep die er ook nog bediend moet worden in de stripper.
En de stripper werkt voor geen meter; stript soms helemaal niet, en soms knipt 'ie de draad door...
Verder komt bij kniptanggebruik je handpalm vaak tussen de stripper, wat behoorlijk pijnlijk is... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Man man man man wat voor een rotzooi is dat?
Ziet een ontwerper nou niet dat dat onbruikbare meuk is?

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
pa3gws

Golden Member

En ik maar denken dat de adapter stuk was.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
mel

Golden Member

Staat toch duidelijk AC/AC op >:)En niet geschikt voor kliko,s, staat er ook op..
Dat er een gelijkspanningsteken opstaat, nou ja.. :)

[Bericht gewijzigd door mel op zondag 22 oktober 2017 07:26:24 (62%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
GJ_

Moderator

Op 21 oktober 2017 19:59:58 schreef Arco:
De tang doet beide zaken slecht.

Duh. Benson tools is een Duits merk dat alleen maar extreem goedkoop en extreem slecht gereedschap heeft. Als je een tang wil laten maken voor 50 cent kan dat prima in China. Het resultaat is dan ook precies wat ze in Duitsland wilden: een fraai ogend tangetje op een flitsende verpakking. En compleet nutteloos.

Eigenlijk staat het in het verkeerde topic. Tijd voor een "rare Duitsers" topic. Of een "rare Europeanen" topic.

Tidak Ada

Golden Member

Op 22 oktober 2017 07:25:10 schreef mel:
[....] En niet geschikt voor kliko,s, staat er ook op..
[....]

Heb je dan ook elektrische kliko's? :+

Toch zijn niet alle Chinezen zo raar:
Ik heb afgelopen voorjaar een instrumentje waarvan het OLED display bijna gen licht meer gaf teruggestuurd. Nadat ik er en half jaar niets meer van hoorde heb ik er maar eens een mailtje aan gewaagd en jawel direct een mailtje terug met het verzoek om mijn adres te verifiëren.
Binnen twee dagen een trackingnummer toegestuurd gekregen, dat ik tot het Post-distributie kantoor in Beijing kon volgen. Daarna binnen een week het pakje ontvangen.

Ik had dat niet verwacht!

@GJ_: Maak er maar een "Rare mensen"-topic van >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
GJ_

Moderator

Op 22 oktober 2017 11:59:08 schreef Tidak Ada: Ik had dat niet verwacht!

Toch niet helemaal raar. Waar ze ten westen van ons graag met een "stapeltje legal" wapperen werken ze ten oosten graag zonder dikke contracten en voorwaarden. Wat je wel vaak hoort is (vertaald uiteraard) "maak je niet ongerust, komt in orde". En dat willen ze ook echt graag bereiken. Dit lijkt me een prima voorbeeld hier van.

Op 21 oktober 2017 19:59:58 schreef Arco:
Laatst ontving ik bij een levering een verkeerd artikel. (ik had een borgveertang besteld):

[bijlage]
Een gecombineerde knip en striptang. Je vraagt je af wie zoiets verzint... ;)
De tang doet beide zaken slecht. De kniptang gaat heel zwaar door alle troep die er ook nog bediend moet worden in de stripper.
En de stripper werkt voor geen meter; stript soms helemaal niet, en soms knipt 'ie de draad door...
Verder komt bij kniptanggebruik je handpalm vaak tussen de stripper, wat behoorlijk pijnlijk is... :)

dat is een tang om van klussers met 2 linker handen een te maken met maar 1 linker hand , zijn we toch op de goede weg .......

Op 22 oktober 2017 12:51:37 schreef klaasy:
[...]
dat is een tang om van klussers met 2 linker handen een te maken met maar 1 linker hand , zijn we toch op de goede weg .......

En bedankt voor je belediging van de linkshandigen ( ook ik ben er 1 van ).

Dit topic is gesloten