Show your projects! Part 32

Dit topic is gesloten

LetterHenk

Golden Member

Op 14 april 2019 14:14:11 schreef SunRayes:
Eigenlijk zou ik er wel een ruimere trafo in willen. Deze gaat tot 12V, terwijl het Velleman bordje wel tot 35V kan. Mocht ik er zo eentje tegen komen, dan komt er gelijk een beugeltje omheen.

Handige voeding en netjes gemaakt SunRayes. Warmte kan misschien een probleem worden(kan nergens heen?) Het trafootje wat je gebruikt geeft na gelijkrichting en afvlakking al 15,5V geen 12.
Ik bekeek je filmpje, daar stook je al makkelijk richting de 2 watt weg. Houd er bij een hogere Vin van de LM317 dus rekening mee dat het koelplaatje wat je nu gebruikt dan niet meer voldoende zal zijn (voorzover dat nu niet al het geval is).

Action expresses priorities LH
Lucky Luke

Golden Member

Stel nou dat je een stel ledstrips rug-aan-rug tegen "mekaar" plakt en in een 15mm plexiglas buis schuift... Een 5V WS2811RGB strip en een 12V CW/WW strip...
ik weet dat er rgbw-strips bestaan, ik had echter deze ledstrips al)

En daar een lichtwekker van maakt (op wektijd, licht langzaam aan)...

(Er zitten wat meer functies in... zoals gewoon aan als lamp in warm en/of koud wit, de FastLED showreel, en 1d pong. Software op github nog enigzins in ontwikkeling maar de basis werkt.)

Dat levert weer meer foto's op dan 1 1 post past hoewel het een vele malen simpeler projectje is dan die jongleerkubussen. (dus 2e volgt)

Ik heb nog geen foto's waarbij de tijd wordt weergegeven, bij deze brand dus alleen de witte ledstrip.

Zo zit de buis bevestigt aan de behuizing. was ff puzellen, maar dit blokje zit vastgeschroefd op de bestaande montagepilaartjes in de behuizing, en met een erin verborgen moertje kan het stelschroefje aan de zijkant de buis klemmen. Je kunt dan weer goed bij dat stelschroefje via het gat waar later de DC voedingsconnector in komt.

Knopje aan de bovenkant. Kapje eromheen is geprint met Woodfill.

En natuurlijk de print:

Simpel: Een arduinotje, een stepdown (12V->5V), en 2 n-fetjes en 3 schakelaarstjes vormen de hele schakeling.

Onderkant. Zoek de N-fets :P

Ik geef DeTijdTikt de schuld :P (maar liep al langer met het idee)

Dezelfde hardware zou, (al dan niet uitgebreid met gps of RTC of DCF77), ook gebruikt kunnen worden voor iets als de speciale klok voor een autistisch kind (uit 2011! niet omhoog schoppen!) of andere Time-Timer-achtige dingen / alternatieve weergavevormen van tijd voor b.v. jonge kinderen. Of gewoon omdat het mooi is, of grappig, om een "vreemde" (bargraph, binair, oid) klok te hebben.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

Schakelaartje aan de bovenkant deelt de gnd met de ledstrip, de schakeldraad gaat via "apenhaar" wikkeldraad. (zie foto vorige post).

Dit is wat de software ongeveer doet. Kleine wijzigingen in de kleur van de indicator en andere details.

Dit simpele blokje op de bodem voorkomt dat de print achteruit schuift als je de USB inprikt.

Want de programmeeraansluiting extern beschikbaar houden is érg handig.
(dat heb ik met de megargbledklok niet gedaan, en die zit dus nog vol gare bugs...)


(Dit is dus het projectje waarvan ik gelukkig de behuizing al af had vóór ik mijn arm brak en waarvan ik nu dus de software aan het brouwen ben)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op maandag 15 april 2019 19:23:52 (13%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Wasluis1971

Golden Member

Ik had nog een oude radioklok liggen (en ik vond het wel leuk om eens een experimentje uit te voeren met de LC-kring van het ingebouwde DCF77-ontvangertje).
https://www.youtube.com/watch?v=KiA6gdaRV4k

Leve het transistortijdperk!
Wasluis1971

Golden Member

Elektronische triangel:
https://www.youtube.com/watch?v=JRDUPqTGEg0
Een beknopte beschrijving van de schakeling wordt onder het filmpje weergegeven.

Leve het transistortijdperk!
miedema

Golden Member

Sorry Wasluis, maar moet ik even kwijt:
Dit is een forum, en geen YouTube reclame prikbord :-(

Je kunt hier wat vertellen over je projecten, en foto's laten zien.
Je zou zelfs je filmpje kunnen embedden in je verhaal :-)

Ik reageer op jou, en mogelijk is dat niet helemaal terecht. Maar reden is meer dat ik dit steeds vaker zie: het forum gebruiken om youtube kijkcijfers op te krikken. En dat is irritant...

Voor mij werkt het ook niet. Ik zie en lees graag wat over andermans projecten, maar ga echt niet op elk youtube linkje klikken, dat is een stap te ver....

groet, Gertjan.

blackdog

Golden Member

Hi,

Typisch asociale media gedrag :-)
Paraciteren op andermans roem.

Groet,
Bram

Correctie
De linkjes van Wasluis1971 zijn niet van het type wat ik vermoede en had er dan ook niet naar gekeken, mijn opmerkingen zijn voorbarig geweest...

De linkjes van Wasluis1971 zijn dus duidelijk wel van wat hij zelf gemaakt heeft.
Dus mijn opmerking over sociale media gedrag, gelden niet voor deze links, mijn dus excuus hiervoor :-)

Groet,
Bram

[Bericht gewijzigd door blackdog op maandag 6 mei 2019 10:48:41 (14%)

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Lambiek

Special Member

O wat zijn we het weer eens, hoe moet de TS het anders laten horen?
Moet hij het in zinnen op gaan schrijven hoe het klinkt? Als je iets in beeld wil brengen zal dat toch met een filmpje moeten.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
bprosman

Golden Member

Je kunt hier wat vertellen over je projecten, en foto's laten zien.
Je zou zelfs je filmpje kunnen embedden in je verhaal :-)

Wel gedeeltelijk met Gertjan eens, op zich heb ik nog niet eens zoveel moeite met een YouTube link aan te klikken maar hoop toch op meer achtergrond info over het project voor ik dat doe (hoe en waarom).

Filmpje van de Triangel is netjes, 2e filmpje (door het achtergrond deuntje zwaar irritant :-( ) , maar dat kan mijn autistische inslag zijn.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

@miedema
Ik wil dat graag even nuanceren, het is natuurlijk prima om hier een project neer te zetten met een linkje naar youtube.

Dat er wat meer beschrijving (en eventueel een fotoje) in de post zelf mag ben ik met je eens.

@Blackdog
Andermans roem? Ik ben bang dat ik je niet helemaal volg. Het is zover ik kan zien een eigen project van Wasluis.

Lambiek

Special Member

Op 6 mei 2019 09:38:39 schreef miedema:
Dit is een forum, en geen YouTube reclame prikbord :-(

Laatst had je ook zo'n opmerking.

Op 11 april 2019 07:49:56 schreef miedema:
He he, eindelijk hier weer verder met de orde van de dag :-).

Dat sloeg toen op mij, wat moet je dan als er vragen over gesteld worden, je mond houden en niets uit leggen?

Laat een ieder gewoon zijn zegje doen als er vragen gesteld worden, ik ga toch ook niet zitten zeveren als jij een topic start over het repareren van een scoop.

En even over dat filmpje van de TS, dat zie ik niet als reclame. Die jongen/man is enthousiast over wat hij gemaakt heeft en wil dat laten zien, nou en.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
miedema

Golden Member

Ha Lambiek,

Mijn opmerking waar jij aan refereert ging over heel iets anders:
Naar aanleiding van jouw project werd er pagina's lang lekker doorgekletst over allerlei PV gerelateerde zaken. Natuurlijk is het logisch dat je vragen beantwoordt, maar dit ging al snel veel breder...

Mijn mening is dat dat niet past in een algemeen show-topic, en dat je dat beter kunt doen in een eigen topic voor dat onderwerp. Daar kun je met gelijkgestemde mensen naar hartelust doorpraten.

Vandaar dat ik voor die scope reparatie een apart topic ben begonnen, en niet een show-topic vol gestort heb :-)

Als je wat wilt laten zien op CO, dan juich ik dat alleen maar toe!
Maar laat het dan ook hier zien op CO, en niet alleen op YouTube... Daar ging het me om...

Nog even een quote uit de startpost van dit show topic:

Op 14 april 2018 19:22:45 schreef Sine:
Deel 32 alweer in deze epische reeks.

De regels mogen zo ongeveer wel een beetje bekend zijn ondertussen, geen offtopic geneuzel ( start daar een ander topic voor )...

Ook ik wil me aan deze regels houden, dus ik ga hier niet verder discussiëren....

Hartelijke groet, Gertjan

Op 15 april 2019 19:16:18 schreef Lucky Luke:
Stel nou dat je een stel ledstrips rug-aan-rug tegen "mekaar" plakt en in een 15mm plexiglas buis schuift... Een 5V WS2811RGB strip en een 12V CW/WW strip...
ik weet dat er rgbw-strips bestaan, ik had echter deze ledstrips al)

En daar een lichtwekker van maakt (op wektijd, licht langzaam aan)...
<<snip>>

Leuk idee! Ik heb er zelf ook wel vaker aan zitten denken maar ik ben niet zo goed met software waardoor het voor mij een enorm project zou zijn.

Misschien een leuke toevoeging om er een tril alarm bij aan te maken. Door een doosje met een bibbermotortje erin onder je kussen te leggen worden mensen die slechthorend/doof zijn een stuk beter wakker.
En natuurlijk een mp3speler met vogeltjes etc voor de mensen die wel kunnen horen

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Lambiek

Special Member

Op 6 mei 2019 10:59:59 schreef miedema:
Mijn opmerking waar jij aan refereert ging over heel iets anders:
Naar aanleiding van jouw project werd er pagina's lang lekker doorgekletst over allerlei PV gerelateerde zaken. Natuurlijk is het logisch dat je vragen beantwoordt, maar dit ging al snel veel breder...

Het ging allemaal over het zelfde, dus valt wel mee.

Mijn mening is dat dat niet past in een algemeen show-topic, en dat je dat beter kunt doen in een eigen topic voor dat onderwerp.

Dat is ook gebeurt.

Op 14 april 2018 19:22:45 schreef Sine:
Deel 32 alweer in deze epische reeks.De regels mogen zo ongeveer wel een beetje bekend zijn ondertussen, geen offtopic geneuzel ( start daar een ander topic voor )...

Sine heeft ook gereageerd, maar niet over off topic geneuzel.

Kijk Blackdog is nog zo sportief om zijn excuus aan te bieden.

Dus mijn opmerking over sociale media gedrag, gelden niet voor deze links, mijn dus excuus hiervoor :-)

Maar goed ik laat het hier bij, we gaan verder. :)

Trouwens leuk gedaan Lucky Luke. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Even een klein projectje voorstellen:

Het aansturen van 4 stappen motoren.
Ik had van een FT-forum member de onderdelen van een oude 3D printer gekregen. Daar waren 4 stappen motoren bij en 4 kleine driver modules met de TMC2100. Ik heb ook alle kogel geleidingen gekregen, mooi intact en zeker te gebruiken voor een nieuw project.

Ik heb dan maar een step module gemaakt die via SPI interface aan mijn eigen hardware box met FPGA aangesloten wordt. De FPGA is verbonden met een TXT-Controller van Fischertechniek waardoor je de toepassing met hun standaard RoboPro software heel snel kun schrijven. De FPGA werkt hier als een eigen I2C chip met daarin de nodige functies. De parameters die je nog moet doorsturen zijn de soll waarde voor de motor, een motor snelheid en enkele bevelen. De stepper wordt dan verder eigenhandig door de hardware geregeld en de positie waarde alsook status worden beschikbaar via de I2C chip naar de TXT-Controller.

Een paar beelden:
https://live.staticflickr.com/65535/32860704417_e6a86b89da_c.jpg
Hd foto: https://www.flickr.com/photos/fotoopa_hs/32860704417

https://live.staticflickr.com/65535/33927219378_6d405ba987_c.jpg
HD foto: https://www.flickr.com/photos/fotoopa_hs/33927219378

https://live.staticflickr.com/65535/47014927034_40b8234e20_c.jpg
HD foto: https://www.flickr.com/photos/fotoopa_hs/47014927034
https://live.staticflickr.com/65535/47014926284_03b386425c_c.jpg
HD foto: https://www.flickr.com/photos/fotoopa_hs/47014926284

https://live.staticflickr.com/65535/33927219258_a23f44f2f3_c.jpg
HD foto: https://www.flickr.com/photos/fotoopa_hs/33927219258

https://live.staticflickr.com/65535/47014927914_f31246bb49_c.jpg
HD foto: https://www.flickr.com/photos/fotoopa_hs/47014927914

https://live.staticflickr.com/65535/32860704297_4ac7037213_c.jpg
HD foto: https://www.flickr.com/photos/fotoopa_hs/32860704297

En een korte video op Youtube: https://youtu.be/0HRdaIm48Q0
Er staan nog meer fotos op mijn Flickr web ook met schemas: https://www.flickr.com/photos/fotoopa_hs

Mijn FPGA als grote I2C chip heeft natuurlijk nog heel veel meer functies. Er zijn 16 dc motoren voorzien die in 5 modes kunnen autonoom werken. Ze kunnen ook quadrature encoders gebruiken en de regeling gebeurt intern in de FPGA. De TXT-Controller moet ook hier enkel de bevelen doorsturen, alle posities, status configuraties zijn via de I2C beschikbaar. Naast die 16 motoren zijn er nog 32 servo motoren bestuurbaar, 72 digitale inputs en ruim 40 outputs. Straks voeg ik nog 8 channels ADC 12 bit toe. De ganse FPGA is voor de gebruiker een grote I2C chip. Je moet geen extra software meer schrijven in de FPGA voor je toepassing. De FPGA heeft hiervoor 10.000 LE blokken nodig. Dit is iets minder dan 50% van de 22.000 die je hebt maar je kunt ze nooit allemaal gebruiken. Normaal ligt de limiet rond de 70%

En ja de behuizing is natuurlijk geprint met de 3D printer. Zo passen de PCB perfect en de vorm is FT standaard. Kleine koelgaten zijn voorzien zijdelinks voor de temperatuur.
Frans.

Wow, fantastisch, wat heb je dat weer mooi gemaakt!

blackdog

Golden Member

Hi fotoopa, :-)

Dat is weer netjes opgebouwd!

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op 9 mei 2019 10:36:54 schreef blackdog:
Hi fotoopa, :-)
Dat is weer netjes opgebouwd!
Bram

Op 9 mei 2019 10:34:12 schreef Retiredat55:
Wow, fantastisch, wat heb je dat weer mooi gemaakt!

Bedankt!
Nog even vermelden dat de origineele steppen motoren van die 3D printer aangestuurd worden met 24V. De stroom per motor gedurende beweging is ongeveer 350mA. Na 3 seconden stilstand daalt automatisch de stroom tot minder dan 100 mA.
Omdat de TMC2100 modules reeds bestukt zijn op de kleine modules heb ik geen toegang tot alle configuratie pinnen. Hierdoor staan de steppers in micro stepping x16. Op zich geen probleem. De max tijd tussen 2 steps zonder pulsen te missen vanaf de start is 7*13.5 = 94.5 usec. Bij deze snelheid loopt er wel een zeer hoge piekstroom bij het plots stoppen. De ohmse weerstand van de steppers ligt op 6.5 ohm, eentje op 3.5 ohm.
Ik heb ook een stepper van Gotron en die heeft rond de 35 ohm. Als je die gebruikt is de stroom hoger en de reductie na 3 sec werkt minder goed. De ene stepper is dus niet gelijk aan de andere. Je moet bepaalde waarden echt instellen op de modules. Nu staat daar 0.27 ohm voor de stroom meting.

Koeling is ook niet te onderschatten. De koelblokjes lopen vrij hoog op bij intens (continue draaien) gebruik. De 24V verlagen is ook niet goed want de regeling was daarop afgesteld. Er valt dus nog een en ander te leren over die steppers...

RAAF12

Golden Member

Prachtig creatief werk wat ook nog eens fraai is uitgevoerd, ik maak een diepe buiging.

Heb even een constant current sink in elkaar gerammeld. Dient om de capaciteit van NiMH 9V blokjes enigszins nauwkeurig te meten.

Schema:

Zoals je ziet, heb ik het simpel gehouden. Specs:

6-20V in (beetje meer kan ook nog wel.. stroom blijft zeer constant tot klemspanning naar zo'n 5,5V gezakt is)
50 mA sink current (ca. 1/5 á 1/4C voor de meeste 9V NiMH's, en duurt niet eindeloos voor 1 ontlaad cyclus)

Draadbruggen dienen om voltmeter aan te hangen. Een kleine Schottky diode (onderkant) verzorgt ompool beveiliging. R1 is strikt genomen overbodig, deze heb ik toegevoegd ter controle v/d ontlaadstroom.

@fotoopa: oh wat een mooi spul weer! _o_ Helemaal voor de Fisher Technik liefhebbers onder ons (= inclusief ondergetekende).

Lucky Luke

Golden Member

De kleine projectjes van Foto-opa zouden voor mij grote projectjes zijn... Ik wil ook met pensioen! :P Hoewel... Ik vind mijn huidige werk eigenlijk best boeiend en heb het er prima naar mijn zin.

RetroTechie: Prachtige batterijhouder! En alles gewoon op 1 printje, dat tevens voor de mechanische stevigheid zorgt. (Bodemplaatje eronder dat aan de randen wat uitsteekt zou het afmaken, of is dat overbodige luxe?). Veertjes gerecycled? Ik vind het creatief! :)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 9 mei 2019 15:19:58 schreef RetroTechie:
Heb even een constant current sink in elkaar gerammeld. Dient om de capaciteit van NiMH 9V blokjes enigszins nauwkeurig te meten.

Eenvoudig en mooi!
Als je een logger hebt kun je die inplaats van de volt meter hangen. Ik doe het zo met mijn picoscope. Dan bekom je meteen de ontlaadcurve. Ik gebruik het omgekeerde, als lader voor een 7.2V groep D cellen. Dan zie je het oplaad verloop. Je hebt dan de typische bultjes in functie van het laden. Eens vol geladen verlaagd de spanning terug op de batterijen. Dit wordt het kantelpunt waar je moet stoppen met laden (NIMH types).

Op 9 mei 2019 22:20:18 schreef Lucky Luke:
De kleine projectjes van Foto-opa zouden voor mij grote projectjes zijn... Ik wil ook met pensioen! :P Hoewel... Ik vind mijn huidige werk eigenlijk best boeiend en heb het er prima naar mijn zin.

Op pensioen zijn = veel tijd maar je hebt al snel andere zware beperkingen. Vooral de ogen verminderen, heel sterk dieet volgen (diabetes), hierdoor vallen onze vroegere week vakanties naar Nederland af. Het bedrag komt nu wel ter beschikking om verdere onderdelen te kopen. Vandaar dat ik nog steeds Fischer Technik stukken koop en maar ook heel veel 3D onderdelen print. De 3D printer heeft reeds meer dan 500 uren op de teller.
Het project is voor mij een klein projectje omdat het past in een heel groot project en dat een looptijd heeft van meer dan 1 jaar.

Lambiek

Special Member

Op 9 mei 2019 09:38:28 schreef fotoopa:
Even een klein projectje voorstellen:

Ja, ja. _o_ _o_ _o_

Dat zit er weer geweldig uit Frans.

En ja de behuizing is natuurlijk geprint met de 3D printer. Zo passen de PCB perfect en de vorm is FT standaard.

Ik ging er van uit dat het een standaard onderdelen box van Fischer Techniek was, maar je hebt hem dus geprint.

Op 10 mei 2019 08:56:37 schreef fotoopa:
Op pensioen zijn = veel tijd maar je hebt al snel andere zware beperkingen. Vooral de ogen verminderen,.....

Nou daar is voor ons weinig van te merken, maar snap wat je bedoeld. Als we wat ouder worden krijgen we daar allemaal last van, maar we gaan gewoon door. :)

Vandaar dat ik nog steeds Fischer Technik stukken koop en maar ook heel veel 3D onderdelen print.

Je moet toch wat met je geld en het levert een mooi topic op. :)

Het project is voor mij een klein projectje omdat het past in een heel groot project en dat een looptijd heeft van meer dan 1 jaar.

Je maakt me wel nieuwsgierig.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
fred101

Golden Member

Op 6 mei 2019 11:02:34 schreef MAH:
[...]Leuk idee! Ik heb er zelf ook wel vaker aan zitten denken maar ik ben niet zo goed met software waardoor het voor mij een enorm project zou zijn.

Misschien een leuke toevoeging om er een tril alarm bij aan te maken. Door een doosje met een bibbermotortje erin onder je kussen te leggen worden mensen die slechthorend/doof zijn een stuk beter wakker.
En natuurlijk een mp3speler met vogeltjes etc voor de mensen die wel kunnen horen

Ik heb een natuurlijke oplossing. Mijn hond slaapt op het bed en als ik een wekker moet zetten gebruik ik mijn telefoon als wekker. Daar slaap ik dwars door heen maar mijn natuurlijke alarm niet. Die vliegt met een rotgang luid blaffend het bed uit. Het is verre van subtiel maar het werkt wel.

LL: Leuk idee die staaf klok

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

[message=2076713Op 10 mei 2019 10:30:59 schreef Lambiek
[...]
Het project is voor mij een klein projectje omdat het past in een heel groot project en dat een looptijd heeft van meer dan 1 jaar.

Je maakt me wel nieuwsgierig.

Ik maak mijn FPGA als een grote I2C chip. Hij kan hierdoor via de I2C extern geprogrammeerd worden zonder dat de FPGA code moet veranderen. De I2C chip heeft enorm vele interne geregelde functies voor vb motoren, servos, steppers,digital inputs, digital outputs, analoge inputs, neoleds enz. Al deze gegevens kunnen via de RoboPro software die draait op de Fischertechniek controller uitgevoerd worden. De externe hardware werkt vrij autonoom en realtime. Doordat een FPGA heel snel is en parallel werkt hebben onderlinge taken geen invloed op de uitvoer tijden. Met mijn Fischertechniek bouwstenen kan ik zo allerlei modellen bouwen zonder de aanstuur hardware te moeten veranderen. De I2C chip heeft enorm veel registers maar je hoeft ze niet allemaal aan te spreken als je maar een beperkte aantal functies gebruikt. De uitvoer gebeurt op het grote UHD scherm. Met 3840x2160 pixels kun je daar heel veel details realtime weergeven. Ik heb ook alle libs geschreven voor de TXT-Controller. Zo hoef je maar heel weinig te programmeren om een toepassing te maken. Je gebruikt de standaard high-level methode in de TXT.
Op enkele minuten kun je verschillende motoren , servos en steppers programmeren. Tot heden is bijna alles getest en werkt. Ik ben hier al enkele maanden aan het werken. Je zou de FPGA ook kunnen vervangen door een of andere standaard micro module. Maar daar ga je wel veel meer beperkingen hebben van I/O's en ook vooral timmings problemen. Nu worden vb de quadrature decoders intern in de FPGA verwerkt. Dat zijn er nu tot 16 afzonderlijk lopende stuks. Die servos kunnen tot 32 stuks en de outputs zijn al voorzien op de FPGA box. Die stappen motor module was dus maar een klein onderdeeltje in het geheel.

Dus ja , een andere manier van werken..

Dit topic is gesloten