Eerste project. Dispenser.

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw in deze wereld en heb een project wat ik graag zou willen maken. Hier heb ik wel veel hulp bij nodig want ik weet er nog niks van af.

Graag jullie tips en ideeën!

Doel:
Bij het drukken op een knop moet er een koekje verschijnen in een bakje. (Ik werk met honden).
Een dispenser dus.

Zelf dacht ik aan een stepper motor die in increments draaide maar kan me voorstellen dat jullie meteen creatieve en praktischere oplossingen hebben.

Voorbeeld: https://youtu.be/Xc_ArlKmms8
Knop hoeft niet draadloos(bediening door mens, niet hond), liefst 1 koekje per keer.

Ik ben niet bang om veel te leren dus kom maar op! Al zijn het maar termen, dan kan ik research gaan doen.

Alvast bedankt!

Karlijn

High met Henk

Special Member

De eerste vraag is voor jou:

Wat is een stroper motor??
Ik heb gezocht, maar kom niets tegen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 14 augustus 2019 21:52:44 schreef High met Henk:
De eerste vraag is voor jou:

Wat is een stroper motor??
Ik heb gezocht, maar kom niets tegen.

Sorry. Steppermotor. Stappenmotor. Autocorrect

Het kan "heel ingewikkeld" met inderdaad een stappenmotor en een arduino of ander computertje.

Soms is eenvoud het kenmerk van het ware....je zou dan kunnen denken aan een kruk-drijfstang-mechanisme waarbij de drijfstang per omwenteling een koekje naar buiten schuift.
Een ruitenwissermotor van een auto zou kunnen werken: die heeft een vaste rust-stand. Een korte puls laat de ruitenwissermotor een slag / koekje doseren. Komt geen elektronische kunst aan te pas.

Wel oppassen!! Die motoren zijn zeer sterk, een vinger of hondentong is geen partij voor zo'n motor. Een goed gemaakte slipkoppeling is dus een vereiste.

Je zou ook een modelbouwservo kunnen pakken, klein en toch redelijk sterk.

Bovengenoemde ideeën gaan er van uit dat je een silo hebt met koekjes waar ze recht boven elkaar in liggen, je duwt dan steeds de onderste naar buiten.