Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Ik wist geeneens dat je PM's kon sturen op CO? Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook nergens een knop voor vind op je profiel? Is dit iets dat enkel voor Golden Members beschikbaar is misschien? Of bedoelde je je email-adres?

Ik heb je geprobeerd een mailtje te sturen, maar kreeg een afleverfout?

Een PM is niet mogelijk op CO. Tidak Ada bedoelt ongetwijfeld een email (waarbij zijn adres via het profiel is te vinden).

Helaas hebben meerdere members last van emailproblemen via Tidak Ada zijn provider. Ik heb dat in het verleden ook ervaren.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Mij niet bekend.....
Krijg regelmatig wereldwijd e-mails gestuurd, zowel op iPhone als op Windozen, zonder verschil of problemen.

@Optifex:
Stuur maar gewoon een mailtje naar het adres in mijn profiel, komt gewoon goed!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 9 september 2019 23:13:13 schreef Tidak Ada:
Stuur maar gewoon een mailtje naar het adres in mijn profiel, komt gewoon goed!

Hij schrijft dus dat hij dat heeft geprobeerd maar een afleverfout kreeg.

Ik weet dat ik in het verleden weleens een harde bounce kreeg van jouw provider, omdat ze bepaalde blacklists hanteren waar een mailserver op terecht was gekomen. In plaats van dat naar een spam-boxje te verplaatsen weigeren ze die hele mail. Mijns inziens is dat niet handig van ze. Maar om het vlot op te lossen heb ik toen maar even een andere server gebruikt.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Hier korte tijd een ander adres:
(Verwijderd) overtikken!

Ook nooit problemen met response van het CO-Forum

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 15 september 2019 17:00:36 (11%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Net geprobeerd op dat nieuwe email-adres, en ik krijg dezelfde fout... Volgens mij is er toch iets niet helemaal in de haak met je provider, zoals Jochem reeds opmerkte. Dat mijn mailadres geblacklist is lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien er maar een 3-4 tal adressen van deze domein bestaan, die slechts gebruikt worden door 2 personen...

Nuja, ik heb dezelfde mail ook nog eens vanop een Gmail-adres proberen sturen, en ik heb de indruk dat ik de foutmelding nu niet meer krijg?

Rare toestanden!

maartenbakker

Golden Member

Op 9 september 2019 23:52:28 schreef Opifex:
Net geprobeerd op dat nieuwe email-adres, en ik krijg dezelfde fout... Volgens mij is er toch iets niet helemaal in de haak met je provider, zoals Jochem reeds opmerkte. Dat mijn mailadres geblacklist is lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien er maar een 3-4 tal adressen van deze domein bestaan, die slechts gebruikt worden door 2 personen...

Bij een blacklist gaat het meestal om het verzendende IP-adres en niet om het mailadres of de domeinnaam (daar zijn weer andere verificatiesystemen voor). Als het IP bijvoorbeeld in een pool-range van een provider zit waar ooit eens spam vandaan kwam, dan staat het al op sommige blacklists. Normaal maakt dat niet uit, maar als de ontvangende provider het concept blacklist te letterlijk neemt, kan het eventueel misgaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 9 september 2019 18:30:33 schreef Opifex:
Doet dat venstertje iets?

Rest v/d behuizing is van kunststof? Zo'n kristal zal natuurlijk in een hermetisch gesloten doosje moeten, een 'blik' of keramische materialen zijn daarvoor gangbaarder dan kunststof. Zou zomaar kunnen dat een glas-achtig materiaal daarvoor gewoon de beste of goedkoopste optie was, en je "doorzichtig" er gratis bij krijgt. :) Maar dan toch weer duur genoeg dat het loont om de rest v/d DIP van plastic te maken.

Of er speelt iets als "laser trimming" om de exacte frequentie nog iets nauwkeuriger te stellen af fabriek, en men (om wat voor reden dan ook) ervoor gekozen heeft dat te doen nádat kristal hermetisch verpakt is. Lijkt me sterk eerlijk gezegd maar wat weet ik...

Op 10 september 2019 00:06:36 schreef RetroTechie:
[...]
Rest v/d behuizing is van kunststof? Zo'n kristal zal natuurlijk in een hermetisch gesloten doosje moeten, een 'blik' of keramische materialen zijn daarvoor gangbaarder dan kunststof. Zou zomaar kunnen dat een glas-achtig materiaal daarvoor gewoon de beste of goedkoopste optie was, en je "doorzichtig" er gratis bij krijgt. :) Maar dan toch weer duur genoeg dat het loont om de rest v/d DIP van plastic te maken.

Of er speelt iets als "laser trimming" om de exacte frequentie nog iets nauwkeuriger te stellen af fabriek, en men (om wat voor reden dan ook) ervoor gekozen heeft dat te doen nádat kristal hermetisch verpakt is. Lijkt me sterk eerlijk gezegd maar wat weet ik...

Ja, de rest is gewoon plastic.

Het vreemde is, dat als ik het model Google (met de extra letters erbij, die ik dankzij Arco te weten ben gekomen), ik enkel IC's ZONDER venstertje tegenkom?

Gelijkaardige chips (met dezelfde functie) hebben dan weer wel zo'n venstertje...

Tidak Ada

Golden Member

Er zijn voor zover ik weet maar een paar (2-tal) forumleden waar dit voorkomt.
Bij berichten van buiten het forum nooit!....

Afijn we kunnen nu per e-mail verder.

Tuurlijk mag je eerst wat experimenteren. Het ding is immers van jou, tot het bij mij thuis ligt ;)

Ik heb je nu een mail verstuurd.

Antwoord kan even duren, want het komt nu op een andere PC terecht, waar ik niet altijd achter zit.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Weet iemand wat dit ding doet en of het nut heeft daar kastruimte aan te verspillen ?
Als ik Google lijkt het een pal/gal achtig ding maar kan er niet echt een datasheet van vinden

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Henry S.

Moderator

Ik kom ook op een GAL uit met ander typenr uit dezelfde groep.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Kwam vandaag tijdens het sorteren van een bak oude zooi dit soort dingen tegen (zie foto hier onder). Er staat voor zover ik het kan nagaan nergens een type nummer oid op. Na wat googlen en meten denk ik dat het om een soort diode gaat, maar echt zeker weet ik het niet. Iemand een idee wat dit precies is en waar ik er wat meer achtergrond info over kan vinden?

fred101

Golden Member

Ik heb een paar zener diodes in zo'n behuizing (ik dacht ergens rond de 80V, maar volgens mij zijn/waren er ook diodes in die behuizing. Ik denk dat deze behuizing voor hogere spanningen wordt gebruikt.

Zonder datasheet kun je hooguit testen wat het zijn. Kijken wanneer hij in geleiding gaat. Maar dan heb je wel een voeding nodig die tot een 200V ofzo gaat. En anders kun je ze als diode gebruiken voor laagspanning gebruik :-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Er zijn ook gewone gelijkrichtdiodes in deze behuizing. Ook met een M4 schroefdraad aan de behuizing. Die ligt dan voor bruggelijkrichters aan de kathode of juist aan de anode, zodat je ze per twee op een koelvlak kan monteren.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Type '60' (DO-1) behuizing. Diverse power diodes...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Ziet eruit als een BY100

Die komt uit een tijd dat er nog geen epoxy behuizingen voor halfgeleiders werden gemaakt. Kan een Si diode of zener zijn. Even meten en de vraag is beantwoord.

@RAAF12: niet noodzakelijk hoor: ook in de tijd van epoxy ingegoten diodes werden deze nog volop geproduceerd. Vooral voor power diodes.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
maartenbakker

Golden Member

Ik meen ook de voorloper van de BY100. Was dat niet de OA210 ofzo? En er zijn ook een hoop OY-types geweest.

Maargoed, ongestempeld. Dan heb je kans dat ze uit een partij afgekeurde exemplaren komen die als hobbymateriaal verkocht werden ofzo.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 15 september 2019 18:56:42 (39%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Behuizing zag je vaak. Ook bijv. de BYX22, BYX42, BZY95/96, BZW95/96, OA210...
Staat me iets van bij dat de kleur van de epoxy vulling ook nog iets betekende...

[Bericht gewijzigd door Arco op zondag 15 september 2019 19:43:17 (35%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Special Member

Kocht ooit eens een zakje met diodes in die behuizing bij Kent.
De meeste zijn van Motorola en ITT,toch eens een keertje uitzoeken.
In het bakje'power diodes geflikkerd'
Gas arrestors zitten ook vaak in dit type behuizing.

Edit:Vond ook nog 2 x jumbo uitvoeringen van Brown Boveri type BBC 595 258
geen gegevens van gevonden.(2 stuks met schroefaansluiting op 1 koelplaatje,zie verhaal van Tidak Ada hierboven)
Gesloopt uit een IBM computer uit de jaren 70.

Arco

Special Member

Gas arrestor is een heel andere behuizing:

https://www.mouser.com/images/littelfuse/lrg/cg3.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt voor alle informatie. Ik ga ze in ieder geval testen in een guitar distortion circuit waar ik mee bezig ben ( http://www.hgamps.com/simple-distortion-effect-tl072/ ; door andere diodes te gebruiken kan je het distortion geluid aanpassen). Wie weet heb ik mazzel en is het een vintage diode die een unieke sound produceert.

Dit topic is gesloten