Robot stofzuiger, blaupunkt xsmart bpk-vcbb1xs/ proscenic 790T

Beste leden,

het volgende probleem, de robotstofzuiger geeft aan "wheel overload" E42 linker wiel.

heb dit wiel vervangen maar echter zonder resultaat, het wiel gecontroleerd en circuit is +/- 8ohm motor print L1-L2.

zou het kunnen zijn dat er op het main board wat defect is gegaan? robot is eerder weggeweest hiervoor maar geen comments op de reparatie lijst. wel zie ik als ik naar het main board kijk verschil in soldering zie foto (R187)

Motor zit aangesloten op J14 Rood en Zwart.

Echter ik alleen nergens een circuit diagram kan vinden hoop ik dat jullie mij op weg kunnen helpen.

alvast bedankt.

kun je het rechter en linker wiel ruilen? kan zijn dat het nieuwe wiel niet goed is, zo sluit je dat uit..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

linker en rechterwiel idd even gewisseld 8)7 hieruit is het wiel idd goed bevonden en werkt dus ook.

dan toch op de printplaat jammer, met een circuit zou het zoveel makkelijker worden.

moet je de errors miss eruit gooien? als die niet vanzelf eruit gaan dat het ding blijft hangen in service modus?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

volgens de handleiding zou die 10min met de schakelaar uit een hard reset hebben hierna boot die op en kan je weer starten. echter met hetzelfde probleem. wel zag ik bij de accu op het main board connecties 3.3v en gnd en nog 3 puntjes. maar een fysieke reset heb ik niet gevonden.

meet R187 eens, R331 erlangs ziet er beter uit. als die weerstand meetshunt van de motor is, kan dat alles zijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heb je naast het wiel ook de motortjes eens van plek gewisseld? Of is dat een geheel met het wiel?

R331 is 0,6 OHM
R187 is 3,3 K

Ik heb het idee dat ik nu overal doorheen meet.

R187 is dus stuk, die moet hetzelfde meten als R331. dat is de meetshunt van de linker motor..

het kan ook zijn dat het driver ic achter R187 stuk is gegaan, meet dus eerst of er sluiting in dat ic zit.

R187 zou 0,1ohm moeten zijn, door de meetsnoeren van je meter meet je 0,6ohm, maar dat klopt al veel beter als 3,3k..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

kun je zo uitmeten denk ik..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

U16= plus naar motor
U14= min naar motor

motorzijde over ic naar vb geen verbinding ( goed) is bij beide.

VB naar R187 verbinding beide (u16 en u14)

Hallo Pascal.
Is het probleem opgelost?

Ik zit nl met hetzelfde probleem.
Code E42 en een werkende motor.
Ben erg benieuwd.

@Berthog

Ben nog niet verder, heb nu net nieuwe weerstanden besteld.

?

Ben heel erg benieuwd. Houd je me op de hoogte van de vorderingen??

Update,

Van de week mijn nieuwe R100 weerstand binnen gekregen.
Deze eerst doorgemeten al vorens te plaatsen, na het plaatsen weer gemeten of de connecties in orde waren en het geheel weer in elkaar gezet.

Robot reboot automatisch bij aanzetten,maar helaas gaf die nog zelfde melding (vreemd) robot opnieuw opgestart maar nu met de wielen los van de tafel ( zonder dat de val beveiliging ingrijpt)
Wielen begonnen te draaien, hierna neergezet en geen problemen meer.

Robot rijd nu weer zijn rondes en ik doe alleen nog maar de trap????

Thanks voor de support leden??

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem ?.
Hoe start ik dit ding met de wielen los van de tafel?
Ik krijg allerlei foutmeldingen van de sensors?

Alvast bedankt.

Update,

Van de week mijn nieuwe R100 weerstand binnen gekregen.
Deze eerst doorgemeten al vorens te plaatsen, na het plaatsen weer gemeten of de connecties in orde waren en het geheel weer in elkaar gezet.

Robot reboot automatisch bij aanzetten,maar helaas gaf die nog zelfde melding (vreemd) robot opnieuw opgestart maar nu met de wielen los van de tafel ( zonder dat de val beveiliging ingrijpt)
Wielen begonnen te draaien, hierna neergezet en geen problemen meer.

Robot rijd nu weer zijn rondes en ik doe alleen nog maar de trap????

Thanks voor de support leden??[/quote]

Op 25 maart 2021 21:29:30 schreef Berthog:
Ben heel erg benieuwd. Houd je me op de hoogte van de vorderingen??

Hebt u het opgelost gekregen?

Groetjes Kelly