Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 9

Dit topic is gesloten

Kruimel

Golden Member

Zeer knap gevonden, ik beet het stof na gevonden te hebben dat het een DO-218 behuizing was en wellicht een KEC component... _/-\o_

Anoniem

Het tweede document was het tweede in de zoekresultaten voor mij, vandaar was het makkelijk.
Veel plezier er mee in elk geval.

Kijk ook op variaties van de nummertjes. IK was voor verder te lezen gaan zoeken en vond... ... De bedoeling is dat dit een hint is om een datasheet te vinden en dan in het datasheet te kunnen vinden welke van de familie de markering kan hebben die je ziet.

Hoe vind je dit?

Ik heb op de B35R gezocht. Dan vond ik in de eerste instantie mensen die (doen alsof ze) niet weten wat de werkelijke naam van het component is. Ze zeggen gewoon: Ik verkoop een component met opschrift B35R. Maar uiteindelijk vond ik er 1 die zei z5w37v / B35R te verkopen. Dat is dan de hint waar je het werkelijke typenummer moet zoeken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dankuwel voor de snelle antwoorden. Ik zal hem vervangen door dit onderdeel: https://be.farnell.com/bourns/sm8s24ca-q/tvs-diode-6-6kw-24v-bi-dir-do….
Een wat lagere spanning, maar uiteindelijk komt er normaal gezien maar iets van 12-15V over te staan.

Bidirectional?

Van de TVSen die ik ken, als je 15V verwacht, dan kan je gewoon de 15V versie nemen. Daar zit al voldoende marge op dat ie bij 15V+ 10% gegarandeerd nog niets doet.

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 21 april 2021 20:00:05 (86%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
hobby luke

Honourable Member

Ik heb hier een onderdeel gevonden dat ik nogal ergens gezien heb, zat dat niet in oude beeldbuis TV's?

MVG,
Luc.

Arco

Special Member

Vonkbrug. (overslag bij te hoge spanning)
Nog te gebruiken voor in een Tesla coil schakeling... ;)

[Bericht gewijzigd door Arco op zondag 25 april 2021 12:26:54 (41%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Ik weet wel wat het (waarschijnlijk is, maar ik wilde het toch even laten zien.
Deze 'die' trof ik aan op een 20x4 character display. (eentje met chips onder 'blobs')

Schijnbaar heeft de pick and place machine er eentje laten vallen, die op de print is achtergebleven (zonder blob en bondingwires... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 26 april 2021 13:17:44 schreef ArcoSchijnbaar heeft de pick and place machine er eentje laten vallen, die op de print is achtergebleven

Geen Philips/Assembléon/K&S machine dus. Heb ik nog aan gewerkt, die detecteren dit.

Laat me raden: Een Hitachi HD44780 display controller.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Er zitten totaal 5 'blobs' op, dus zal wel iets anders zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heb je voor 2004 niet iets van 1 44780 nodig en vier slave chipjes?

Hmm. Degene hier op m'n bureau heeft 1 44780 en twee slave chipjes.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Volgens opgave zit er een SPLC780C op... (met SPLC100A1 drivers)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 26 april 2021 13:17:44 schreef Arco:
Schijnbaar heeft de pick and place machine er eentje laten vallen, die op de print is achtergebleven (zonder blob en bondingwires... ;) )

Haha, dat is geinig zeg, nog nooit meegemaakt!

If you want to succeed, double your failure rate.
Thevel

Golden Member

Ik heb een heel bijzonder MAN6740 display, het heeft 4 decimale punten en 2 "plusjes".
Volgens de datasheet zijn er maar 2 decimale punten en de "plusjes" komen ook niet voor.
2 decimale punten en de "plusjes" doen het niet, ze lijken helemaal niet aangesloten.
Is dit een productiefout of heeft het toch een bepaald doel?
Ik heb twee van deze 'misbaksels', ze zijn beide identiek.

Arco

Special Member

Ik denk dat ze daar diverse configuraties mee konden maken (wellicht klantspecifiek)
Hangt dan af van welke ledchips bestuckt worden, +/- of een van de dp locaties...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Kruimel

Golden Member

Het komt wel voor dat er gaten in zitten die niet gebruikt worden, chinese modules zijn er berucht om.

Die met plusjes zie je wat minder, zeker niet op deze plekken, maar kunnen best op dezelfde productielijn gemaakt zijn. het niet kunnen aansturen is wel een 'deal breaker' hier... :/

Op 26 april 2021 13:17:44 schreef Arco:
Ik weet wel wat het (waarschijnlijk is, maar ik wilde het toch even laten zien.

Briljant, wel mooi om eens te zien.

[Bericht gewijzigd door Kruimel op dinsdag 27 april 2021 17:51:11 (26%)

Ik heb veel nos onderdelen gekregen van een elektronica winkel die al lang bestaat en veel reparaties doet. Verder ook installaties. Druk bezig de boel aan bekijken en sorteren. Er zaten ook diverse zakjes bij zoals te zien in de foto. Herkent iemand toevallig de fabrikant? En bonuspunten voor wie weet wat voor onderdeel het is :+

Arco

Special Member

Herkent iemand toevallig de fabrikant? En bonuspunten voor wie weet wat voor onderdeel het is

Wij kunnen ook niet door die zakjes heenkijken... ;)
(zo is er niets van merken te zien; je kunt niet eens zien wat er in zit...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Sorry, foto is onduidelijk, je hebt gelijk. Zal een betere maken. Het is een stukje plastic van iets.
Maar het was meer, misschien herkent iemand het logo, verpakkingsstijl van dit en zegt dit kan merk x zijn. dan kan ik verder zoekn op typenummer wat erop staat.

Arco

Special Member

Het zal aan mij liggen, maar ik zie nergens een logo? (alleen een zakje met wat streepjes erop)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nee hoor, ligt niet aan jou ;) ik zie ze ook niet :+ Vandaar dat ik de puzzel hier in het topic gooi. Heel misschien herkent iemand de "huisstijl" in deze zakjes. Er zijn hier al veel puzzels opgelost in dit topc.

Arco

Special Member

Is het dan niet handiger om het zakje even open te maken?... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Verzamelobjecten in de originele verpakking brengen veel meer op :-) :-)

reading can seriously damage your ignorance
Hubie

Special Member

'T zal wel een of ander nippeltje,frutseltje,pieletje zijn voor een koffiezetter/stofzuiger/wasmachien o.i.d.

Dit topic is gesloten