pm3262 defect onderdeel v103.r2

306 Hfe v104 kanaal A
308 Hfe v154 kanaal B

Ik zag bij v103 aan de basis een eventueel slecht soldeerpunt.

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Weerstands waardes zijn ook goed.

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Hier weer een update.

Diverse slechte solderingen verholpen.
Voedingen gecontroleerd.
Nu is op kanaal A V102 (on471) doorgeslagen.
Weet iemand hier een vervangend type voor??

Meten=Weten. Weet wat je meet.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ok dank je arco.
Dus de on471=bft46

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Allebei niet meer te krijgen.
Zou ik een ander type wat qua specs (voltage en stroom)erin past proberen??

Meten=Weten. Weet wat je meet.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
EgbertG

Golden Member

"low level general purpose amplifiers" ..... ik zou er zelf een BS170 indoen voorlopig .....

Oke dank je wel allemaal voor de snelle reacties.
Ik ga ermee aan de slag en zal het resultaat hier laten zien.
:)

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Ik heb de MMBFJ201 genomen en deze doet het prima als vervanger.
Zie foto

Meten=Weten. Weet wat je meet.
rob040

Golden Member

Welnee, het apparaat ligt op zijn kop. ;-)

Idd apparaat staat op zijn kop.

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Nu nog het een en ander afstellen.
Lijn loopt aan het uiteinde een beetje af.

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Door deze pm3262 te repareren, heb ik enorm veel geleerd hoe een en ander werkt .Daarom allen bedankt voor de goede ondersteuning. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :) :) .
Nu ga ik alle functies uitproberen.
Groetjes Pe

Meten=Weten. Weet wat je meet.
Tidak Ada

Golden Member

Ha pe,

Heb je al gekeken of de trace rotatie niet is verlopen? Dat kán een oorzaak zijn voor die aflopende lijn.
Wacht echter eerst commentaren van anderen af voor je er aan gaat knoeien, want zonder het life te kunnen zien ben ik er niet 100% zeker van.

Je hebt me overigens wel geholpen met een afwijking in mijn PM3264.
In ieder geval die modificatie van het circuit rond die V103.R2 stabilisatiebuisjes is en schot in de roos! :) 't Zou leuk zijn om een printje te ontwikkelen om die modificatie met SMD componenten uit te voeren en dan in de krochten van het forum op te slaan.

Ik zelf wacht nu nog op hulp bij de ingangsversterkers.
Mijn zicht is niet meer in staat om dat priegelwerk aan te kunnen (nee, geen vraag aan jou!). Het wachten is echter op het eind van de pandemie.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Draai eens aan trace rot potmeter, zit langs de groene dot aan de voorkant,
Met een fitting schroevendraaier lukt dat wel.
Verder natuurlijk de probes afregelen

Guus@Sint-Michielsgestel

De trace rot bij de groene stip is voor de complete horizontale lijn.
Die heb ik al bij gedraaidt.

Een printje met smd onderdelen (voor de modificatie) ga ik idd eens proberen te maken.

Meten=Weten. Weet wat je meet.
Tidak Ada

Golden Member

Op 7 november 2021 17:42:29 schreef pe:
De trace rot bij de groene stip is voor de complete horizontale lijn.
Die heb ik al bij gedraaid.

Een printje met smd onderdelen (voor de modificatie) ga ik idd eens proberen te maken.

Dan wel op de max. spanning van de SMD componenten letten, ook weerstanden! Eventueel meerdre in serie.
Verder op het forum peilen hoeveel liefhebbers er zijn en een Multi break-out bordje in China laten maken. 0,6 mm dik epoxy print lijkt me een goede optie i.v.m. ruimte.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Eventueel kan een aflopende lijn ook komen door een verdwaald magnetisch veld.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Oke
Ga ik allemaal meenemen.

Dat magnetisch veld zou kunnen.

Meten=Weten. Weet wat je meet.

De BF422 wordt dan de BF822,215 .
De BZX79 C 7V5 wordt dan de MD ZF 68 Chip-Zenerdiode 0,5W 68V .
De 86K6 wordt dan 2x de SMD-weerstand, 0603, 43,2 kOhm, 100 mW, 1%
De 909k wordt dan 2x de 0603, 453 kOhm, 100 mW, 1%

Andere types zijn welkom.

Meten=Weten. Weet wat je meet.
RAAF12

Golden Member

Let ook op de voltage rating van de SMD weerstanden, sommige zijn maar 50V. Bij Farnell kan je kiezen uit diverse spanningen. Die BF422 is een video tor die op hogere spanning werkt. Maar het schema geeft uitsluitsel over de spanning die over de weerstanden staat.

maartenbakker

Golden Member

Niet echt een ander type, maar de BF822,215 is gewoon een BF822 in een specifieke verpakking. Dat laatste getalletje mag je dus buiten beschouwing laten en simpelweg de beschikbaarste of goedkoopste BF822 nemen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."