Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 9

Dit topic is gesloten

Volgens mij zijn dit klemmen om te meten aan koperen rails, of om ze aan aarde te koppelen tijdens werkzaamheden. Ik wil ze hier graag op het verkoop deel zetten, maar weet niet precies wat het zijn (gekregen uit n erfenis) Er staat op LWT-RS 1000V maar met google kom ik deze niet tegen. Mocht iemand n link hebben naar waar deze normaal gesproken te koop zijn dan graag.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op zondag 7 november 2021 12:25:06 (13%)

zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

Misschien kun je op de LWT site wat vinden: https://lwt.de/

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

Mailtje eraan wagen. Ze weten vast wel wat het is...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Op 7 november 2021 12:23:13 schreef andre1973:
Volgens mij zijn dit klemmen om te meten aan koperen rails, of om ze aan aarde te koppelen tijdens werkzaamheden. Ik wil ze hier graag op het verkoop deel zetten, maar weet niet precies wat het zijn (gekregen uit n erfenis) Er staat op LWT-RS 1000V maar met google kom ik deze niet tegen. Mocht iemand n link hebben naar waar deze normaal gesproken te koop zijn dan graag.

Dit zijn idd aardklemmen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Wat is dit voor onderdeel?
Code op de print is R. Weerstandswaarde is 3 Ohm.

Lijkt op een polyfuse of PTC, maar ik ken het logo niet.

Verder zoek ik nog info over een vrijloopdiode over een 24VDC relaisspoel. Er staat D1 op (SMD 2x4 mm). Als ik daarop zoek, kom ik op een 3.3V zenerdiode, hetgeen niet heel zinvol is lijkt me?

Arco

Special Member

Is een Polyswitch van Raychem (nu Tyco)...

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 10 november 2021 09:50:34 (25%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Het logo is van WICKMANN, in 2005 overgenomen door Littlefuse...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Het Wickmann logo ziet er anders uit...

http://www.intermtnfuse.com/uploads/images/original/Wickmann_fuse3.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Fêdompassutniewaaris... :o

Toch herken ik het wel, maar weet dus ff niet van wie het is/was...
Oud logo (30-40 jaar) van AVX misschien?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt!
Ik heb het juiste component gevonden.

En dan nog deze diode (SOD-323):

Lijkt me een vrijloopdiode, maar als ik ga zoeken kom ik op een 3.3V zenerdiode uit.

Enig idee waarom hier een zener gebruikt zou worden hiervoor?

Tidak Ada

Golden Member

Relais zijn 24 V, schakelen dus vanaf c.a. 18V Die dioden zullen dus niet over de spoel staan.
Misschien omdat de voedinsspanning te hoog is (>28V)?

Of staat de diode over de contacten?

Wat is de functie van die print?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Soms is het simpel: D1 is gewoon... D1 ;)

D1.pdf

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Tsja, mijn stamlijst uit 2014 zegt er dit over:

Keuze genoeg, zou ik zeggen...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Vreemd dat juist die D1 diode niet in het lijstje staat... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Henry S.

Moderator

Op 10 november 2021 13:41:56 schreef Arco:
Zoals gezegd: Raychem...

[bijlage]

Is ook Wickmann - Littelfuse :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Thevel

Golden Member

Ik kan deze SMD code niet vinden, volgens meting is het een NPN transistor met een Hfe van 159.
Iemand een idee?

Arco

Special Member

Kan een 2SD1898 zijn (Hfe 82...390)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Ik heb hem gekocht als een BCX56 maar dan klopt de marking code niet.
Of heb ik dat misschien verkeerd?

Henry S.

Moderator

Het is zeker geen BCX56 (BL).

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Thevel

Golden Member

Op 13 november 2021 21:12:39 schreef fatbeard:
Ik heb in de aanbieding:
[bijlage]

Bedankt.
Het is dus vrijwel zeker geen BCX56.

Dok

Golden Member

Wat zou dit nu weer voor een ding zijn.

Hoort hier misschien niet helemaal thuis, wat zou het..
het is iets elektronisch en de 'verplichte ' foto van de onderzijde van de print gaat even niet lukken.

Wie niet horen wil moet TV kijken.

Dit topic is gesloten