Uit de oude doos...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Iemand die weet wat dit is? Een ledstrip ja, maar er zitten daar ic en componenten in.
Met vier draden erin, dat ken ik niet.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op woensdag 28 december 2022 22:01:28 (16%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 28 december 2022 22:00:51 schreef CrossFireX:
Iemand die weet wat dit is? Een ledstrip ja, maar er zitten daar ic en componenten in.
Met vier draden erin, dat ken ik niet.

[bijlage]

rgbw ledstrip, niet analoog aangestuurd maar met een bus..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Henry S.

Moderator

Op 28 december 2022 22:00:51 schreef CrossFireX:
Iemand die weet wat dit is? Een ledstrip ja, maar er zitten daar ic en componenten in.
Met vier draden erin, dat ken ik niet.

[bijlage]

Chippie: https://cdn-shop.adafruit.com/datasheets/LPD6803.pdf

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hubie

Special Member

Kristal oortelefoontjes,iets van 20 jaar oud.Made in Taiwan

Jammer dat ik niet meer gegevens heb, geen idee hoeveel volt en hoe je dat aanstuurt. Zou dat gaan met arduino?

Is dat 5 of 12V, misschien even proberen. Gewoon rode en zwarte draad denk ik.
Maar dan nog zal het niet werken denk ik, want digitaal.

Er zitten maar liefst 50 zo een chips in, in totaal! Om de drie led staat een schaartje.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op woensdag 28 december 2022 23:10:40 (15%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Ik denk dat het de voorloper is van de APA102 achtige digitale leds. Op 5V voeding.

Ja kan met een arduino aangestuurd worden, een stuk simpeler als die timing kritische ws2812 dingen.

[Bericht gewijzigd door henri62 op donderdag 29 december 2022 08:03:07 (39%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Zouden er daar nog controllers voor bestaan? En hoe kan ik testen of dit ding nog werkt, iemand die het weet? Testman misschien?

Bedankt!

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Lucky Luke

Golden Member

Het aansturen van de led’s verdiend misschien een eigen topic. Maar met https://github.com/adafruit/LPD6803-RGB-Pixels en een arduino zou je er licht uit moeten kunnen krijgen.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ja een nieuw topic zal inderdaad het beste zijn. Want dat hoort hier eigenlijk niet thuis, hoe je dat allemaal doet. :)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 28 december 2022 23:00:19 schreef Hubie:
Kristal oortelefoontjes,iets van 20 jaar oud.Made in Taiwan

[bijlage]

En dat RTTY ding?

Hubie

Special Member

Op 29 december 2022 12:37:57 schreef Ex-fietser:
[...]

En dat RTTY ding?

Dat kastje is leeg,ik was aan het meten omdat ik er wat ga inbouwen.
Het is een kastje van Schroff meen ik.Twee halve schalen bedekt met kunstleer.Mooi spul en oerdegelijk.

De Pocomtor AFR-2000 was een vol automatische RTTY decoder die zelf de shift en baudrate uitvogelde en dan mee ging schrijven.
Voor 3 maandsalarissen mocht ik hem meenemen bij Doeven-Hoogeveen.

https://www.radiomuseum.org/r/polyelectr_afr_2000afr200.html

Tidak Ada

Golden Member

Telefoonbel, Frans

Deurbel, DDR

Carvox (niet zo oud)

Beeldrukkers

Houten beeldrukkers. Knopjes porselein en ivoor

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Porseleine lampfittingen

Porceleine schaklaar

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Wat een onwijs mooie knopjes Tidak. Hoe oud is dat denk je? Een eeuw inmiddels ofzo? Het leukste is nog dat dat waarschijnlijk allemaal nog werkt ook. Als dat moderne nieuwe schakelspul de 10 jaar haalt vind ik dat al knap.

Mijn oma had dat soort schakelspul vroeger in huis zitten. Alleen was dat van bakkeliet. Van porselein heb ik het nog nooit echt in werking gezien. waarschijnlijk is dat porseleine spul weer een stuk ouder dan dat bakkeliet.

revado

Honourable Member

Prachtig spul inderdaad @Tidak Ada!
Gelukkig wordt er nog een en ander bewaard.
En die carvox, daar heb ik er, naast veel mobilofoons, de nodige van ingebouwd in auto's in het ATF3 tijdperk.
Maar dat was ergens in de jaren 90 van de vorige eeuw...

Hubie

Special Member

Stalen reserve buizen voor mijn RCA CR-88 ontvanger.Die zouden zomaar 70 + jaar oud kunnen zijn.
Alleen de gelijkrichter is van glas,de rest van de buizen is staal.

revado

Honourable Member

Uit de oude doos, of eigenlijk zijn het gewoon oude dozen :)
Een paar foto's van een klein deel van mijn mijn verzameling.
De Eerste foto is een UH30 centrale, net zo groot als een kantoorkast 2 meter hoog.
In 1982 met heel veel moeite ergens los weten te krijgen en als opvolgen van mijn TEKA BB 9-2 jaren in gebruik gehad.
Hij werkt nog in principe maar moet na vele jaren een paar nieuwe elco's hebben in het signaalorgaan voor de tijdsturing van belsignalering en in gesprektoon, dat start niet meer.
Het bedientoestel zit er aan gekoppeld en werkt ook.
De 2e set foto's van een Siemens telefooncentrale.
Hier is de generatorset bijzonder.
De motor in het midden genereert de belspanning, kiestoon en bezettoon en met contacten de diverse tijdgestuurde tonen.
Deze centrale kan op 24 volt accu's werken naast de ingebouwde voeding.

Geen oude doos maar een oud ladekastje.
Set voor Philips radioreparateurs.

Gr.F_S

[Bericht gewijzigd door F_S op donderdag 29 december 2022 19:11:19 (20%)

revado

Honourable Member

Op 29 december 2022 23:00:33 schreef Hoeben:
Voor het fijnere SMD-precisiewerk.
[bijlage]

En dan zo vasthouden ? :)

Thevel

Golden Member

Op 29 december 2022 23:12:29 schreef Hoeben:
Nooit de bekende reclamefoto's gezien?

Geloof me maar, je laat hem vanzelf los.

Zoals deze...
Maar wel met veiligheidsbril :)

revado

Honourable Member

;) ;) ;)

Uit de AU!de-doos....

[Bericht gewijzigd door revado op vrijdag 30 december 2022 00:03:55 (56%)