[Tip] Afzuigkap Siemens LC75951 / D-FX32-4

De lagers te stroef of verkeerde condensator.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik heb ook weer een werkende afzuigkap dankzij dit topic, erg veel dank aan ritmeester en smd.
Ik heb er een BCP56 in gesoldeerd en dat ging redelijk makkelijk.
Het relais hoor ik nu wel harder klikken.

vergeten

Golden Member

Op 11 januari 2021 15:06:30 schreef wouter1981:
ik kan de afzuiger alleen aanzetten in stand 2 of 3, daarna kan ik hem wel terug zetten in stand 1 en draait de ventilator gewoon.
Oftewel in stand 1 ontlaad de condensator niet.

Er gaat wisselstroom door die condensator, die raakt daarvan niet opgeladen, anders heb je de wisselstroomcondensator uitgevonden. ;)

Zeer waarschijnlijk heeft hij te weinig capaciteit om te starten, maar als de motor loopt nog net genoeg om hem aan de gang te houden.

[Bericht gewijzigd door vergeten op woensdag 27 oktober 2021 23:39:18 (14%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Weer veel succes Oeloegoes!! BCP56 gaat nooit meer stuk..

Wisselstroom condensatoren bestaan toch?? PS kan je ook een flinke opdonder van krijgen indien nog geladen...

Gisteren kreeg ik deze printplaat binnen om te repareren.

Helaas heeft de eigenaar de twee rode connectoren rechtsonder op de printplaat geheel verwijderd met een schroevendraaier. (of iets anders)

Wie weet welke connectoren dit zijn?

Het gaat om deze connectoren:

I love it when a plan comes together !

Ik weet dat het van Molex was, maar bestaan al jaren niet meer... Wellicht heb ik nog een slopertje..

Serieus? Dat zou me verbazen. Op m'n vorige werk hadden we kaartlezers of zo van een mij ontschoten merk, maar in ieder geval gebruikten die dergelijke connectors. Ik vond het altijd geweldige ondingen wegens het totale gebrek aan geleiding voor koppeling.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Bedankt, ga dit vanavond verder bekijken.

I love it when a plan comes together !

Op 8 januari 2023 20:26:19 schreef Sine:
Dat is volgens mij gewoon Micro-MaTch.

https://www.te.com/usa-en/products/connectors/pcb-connectors/wire-to-b…

Zou best wel eens kunnen kloppen. Ik kom uit op deze, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb de eigenaar gevraagd of hij de oude connectors nog heeft en wil opsturen zodat ik deze kan vergelijken met de datasheet van onderstaande connector.

https://www.te.com/usa-en/product-338068-6.html

I love it when a plan comes together !

Goedendag,

Mijn naam is Frank Bakker , ik heb een Siemens afzuigkap die af en toe kuren begint te vertonen zoals dat hij niet meer uit wil ook de verlichting niet of hij gaat niet aan , doormiddel van de stroom er even af te halen werkt hij weer. Nu kwam ik door te zoeken op het web op de deze website.

Is het bij mijn afzuigkap hetzelfde probleem met de transistor op de printplaat?

Ik heb de afzuigkap nog niet uit elkaar gehaald om te kijken naar het type printplaat.

Het type nummer van mijn afzuigkap is : LC91BA582S/01.

Heb ook een foto van de sticker met type nummer bijgevoegd , hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Sine

Moderator

Jep, dit soort rare problemen krijg je met een gammele voeding van het ding.

Yep klopt, deze zet ik op de lege plaats op de print en haal de kleine defecte van de print en klaar istie weer!

Helaas hetzelfde probleem met het af en toe wel aan en opeens helemaal niet meer. Betreft een Siemens LC78BA54201
Kan iemand mij daarmee helpen?
Gr van Menno

Menno, beter een ander topic te starten, is een totaal andere afzuigkap en een ander probleem..

Helaas hetzelfde probleem met het af en toe wel aan en opeens helemaal niet meer. Betreft een Siemens LC78BA54201
Kan iemand mij daarmee helpen?
Gr van Menno

Op 4 augustus 2023 11:33:25 schreef smd:
Menno, beter een ander topic te starten, is een totaal andere afzuigkap en een ander probleem..

Dankjewel voor je respons. Ik hoopte op ook een eenvoudige revisie van printplaat

Andere afzuigkap, andere print, dit is appels met peren vergelijken. dus nieuw topic, dan kunnen we je verder helpen

[Bericht gewijzigd door smd op vrijdag 4 augustus 2023 18:56:21 (26%)

Bij deze even een hartelijk _/-\o_ voor ritmeester voor dit artikel. Ik heb de transistor vervangen met een BC847 en mijn NEFF D8980 werkt weer prima.

Ik heb trouwens nog wat BC847 transistors extra, dus als je in Culemborg woont er er 1 nodig hebt, stuur dan een bericht.

BC847? Is dat niet ondermaats? Het volledige topic doorgespit?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 17 september 2023 22:06:57 schreef EricN:
BC847? Is dat niet ondermaats? Het volledige topic doorgespit?

Het is het aanbevolen onderdeel van de startpost van dit topic. Qua datasheets identiek aan het originele onderdeel, behalve een hoger max. vermogen. Ik zie geen betere onderbouwing voor een ander onderdeel in dit topic. Zie ik iets over het hoofd?

Goede vraag. Ik lees de reacties vd originele reageerders even mee. Voor mij is dit al een tijd geleden en herinner me meer macguyver geknutsel.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Sine

Moderator

Een BC847 is ongeveer exact het torretje wat er op zat. En dat torretje is wat (behoorlijk) aan de lichte kant, vandaar dat het ding ook uitrookt.

Dus ja, een 847 er in werkt ... totdat het niet meer werkt.

Een echte fix is een dikkere transistor op de plek die daar nog voor vrij is:

Op 19 augustus 2017 19:03:05 schreef smd:
Defecte tor verwijderen en op andere positie een 1 Ampere BCP56 plaatsen, word niet meer warm en voldoet ruim.

Op 18 september 2023 10:19:24 schreef Sine:
Een BC847 is ongeveer exact het torretje wat er op zat. En dat torretje is wat (behoorlijk) aan de lichte kant, vandaar dat het ding ook uitrookt.

Dus ja, een 847 er in werkt ... totdat het niet meer werkt.

Een echte fix is een dikkere transistor op de plek die daar nog voor vrij is.

Bedankt, mijn printplaat heeft idd die mogelijkheid en was een makkelijker soldeerwerkje geweest. Ik zit ook in een post van ritmeister dat de BC847 oplossing ook langdurig naar tevredenheid werkt.

Denk dat ik voorlopig goed zit, maar dit is idd een goede toevoeging voor een zwaardere oplossing :D