Op 2 juni 2023 15:20:59 schreef erikvantrijp:
[...]
Nou nou, dat is nogal een aanname.
Oke, ik meet 392 volt ipv 380 volt. Maakt dat voor de praktijk wat uit? Nee, ik meet op alle 3 de fases zo 392 volt, dus prima.
Weerstand is wel degelijk tussen de strip die de 3 polen verbind, en tussen de 3 aansluitpunten 3x 1.5 Ohm. Niet meer en niet minder.
Het is niet voor niets dat we vragen of je echt 3 fasen hebt, en wat dan de spanning is.
In de meeste gevallen mis je een fase, je meet dan 1 x 400 Volt en 2 x een afwijkende waarde.
We vragen dit je om mee te KUNNEN denken en zo je proberen te helpen het probleem op te lossen.
Jij geeft dan een antwoord dat in de praktijk nooit voor komt. Dat geeft te denken.
Nu kan ik je verder helemaal niet volgen, zonder iets is er maar zo een andere storing aan de heftafel, zonder iets gedaan te hebben is ineens de draairichting goed, en kondigt zich een nieuw probleem aan.k
Dat kan natuurlijk, met een foute draairichting had je een defekt aan de tijdverdtaging ook moeilijk kunnen konstateren.
Maar wat het je nu gedaan om de draairichting goed te krijgen?
Ik denk dat je nu verder moet gaan zoeken in het printje
Daar zit niet veel bijzonders op, kwestie van alle komponenten doormeten. Misschien is er een component defekt. Dat blauwe dingetje is een relais, die kan het probleem ook veroorzaken.
Dat blauwe dingetje moet je kunnen horen klikken bij het dalen van de heftafel.
[Bericht gewijzigd door
Toeternietoe
op vrijdag 2 juni 2023 16:22:21
(12%)