CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Die condensators zien er anders ook niet gezond uit, gevalletje waterschade zo te zien. Ik denk dat je probleem eerder daar zal liggen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat is een replica onderdelenboer.
Ik heb wel eens torren gekocht van ze (BDV95?) bij Farnell. Die sneuvelden bij een fractie van hun rating.
Ofwel, Meuq
Jep, dat is 'm
https://uk.farnell.com/c/semiconductors-discretes/transistors?brand=ma…
Farnell voert ze ook niet meer. Ik ze destijds vergoed gekregen van farnell.
Ik heb dit gevonden:
Semelab , tegenwoordig SML gestempeld.
Edit: Magnatec is ook het zelfde blijkbaar.
[Bericht gewijzigd door revado op (28%)]
Hoi iedereen,
Ik kreeg net een Philips tv binnen waarvan het component pf6005as stuk is.
Iemand enig idee als deze kan vervangen worden door een ander component daar deze in de Benelux nergens te vinden is......
1000x dank
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik denk dat je het onderdeel zoekt en niet persé hoeft te weten wat het is of doet? Dan is dit niet het best passende topic, maar à la.
Als je dat wel wilt weten, is het verplichte kost om de context te geven. Typenummer apparaat, schakeling om het onderdeel heen is dan het minimum.
Als je het onderdeel zoekt is daar een ander verzameltopic voor, en is het alsnog handig om het typenummer van het apparaat te geven.
Gelukkig is het nummer van het IC wel goed te googelen. Het is zo te zien via Aliexpress, Amazon en diverse Europese webshops nog te krijgen (ik heb niet doorgeklikt) en er is ook iemand die de schakeling omgebouwd heeft naar een NCP1207 (ook niet doorgeklikt). Tegenwoordig heeft de EU dezelfde vrijheid van economisch verkeer zoals vroeger de Benelux, dus bij een webshop in Polen bestellen is net hetzelfde als in België bestellen. Het is geen Nederland, maar er is geen verschil tussen de manier waarop het geen Nederland is.
Voor de grap ook nog even opgezocht: Aswo kan hem bij TPVision bestellen. 4 weken levertijd en 50 euro exclusief BTW. Dat klinkt niet erg realistisch.
Aswo heeft weliswaar een vestiging in de Benelux maar is een Duits bedrijf. Stel je gaat die NCP1207 bestellen, dan kom je bijvoorbeeld uit bij RS (Engels bedrijf met vestiging in Nederland) of TME (Pools bedrijf met vestiging in Nederland). Ergens voel ik aan dat je een leverancier in Nederland zoekt, maar afhankelijk van het waarom daarvan, is het een onhandige beperking. De chip zelf komt sowieso uit China.
EDIT: er bestaat ook eenzelfde IC dat eindigt op AG. Dat heeft 6 pennen. Die zijn makkelijker verkrijgbaar. Ik heb niet nagezocht in hoeverre ze uitwisselbaar zijn.
Op dinsdag 23 januari 2024 23:00:57 schreef PE9SMS:
Lijkt Magnatec te zijn. Nooit van gehoord.
Bingo!
Magnatec/Semelab, het typenr van de TO-5 tor is SM0423 uit de '00's, lijkt me een custom PNP tor. Het logo komt helaas 'nergens' in een lijst voor
Bedankt allemaal!
Op woensdag 24 januari 2024 13:06:06 schreef ERB:
Hoi iedereen,Ik kreeg net een Philips tv binnen waarvan het component pf6005as stuk is.
Iemand enig idee als deze kan vervangen worden door een ander component daar deze in de Benelux nergens te vinden is......
Je bent eerder al verwezen naar het andere topic: https://www.circuitsonline.net/forum/view/160762
Graag daar de volgende keer om denken.
Ik ben op zoek naar de datasheet van de 2393BN chip. Vermoedelijk een PWM controller in de lader van elektrische fietsen. Kan er iemand mij helpen aan deze datasheet?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hier werkt het prima in Firefox. (alleen even op OK drukken, omdat het een http site is en geen https)
maartenbakker
Golden Member
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Mijn probleem over het openen van het bericht is opgelost. Het was mijn virus scanner die het blokkeerde, met hem tijdelijk uit te zetten werkte het. Dank voor de hulp.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Is een custom diode in TO247AC modified behuizing, waarschijnlijk iets van een 40EPS12 of 60EPS12...

[Bericht gewijzigd door Arco op (39%)]
Op dinsdag 6 februari 2024 19:58:16 schreef Arco:...waarschijnlijk iets van een 40EPS12 of 60EPS12...
Thx. Da's knudde. Dan maar de fabrikant benaderen, er is geen ruimte voor proberen. Voor dit ding er uit is ben je een paar uur aan het sleutelen en desolderen.
Arco
Special Member
Op woensdag 7 februari 2024 16:58:24 schreef henri62:
[...] Hager VZ415 "blanking strip" volgens mij. (12 units)
https://www.elektramat.nl/hager-afdekstrook-12-modules-219x54-mm-wit-s…
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op woensdag 7 februari 2024 22:29:55 schreef bprosman:
Iemand een idee wat dit is ? (Er word geroepen ZTX855).
[bijlage]
Een zwart ding met 3 pootjes, wat heb ik nu gewonnen ?