Dank, Arco!

Vreemd, met de zoekmachine vind ik nog steeds niets. Normaal gebruik ik startpage.com (wat de google-resultaten gebruikt), maar ook met google vind ik niets. Welke zoekmachine heeft u gebruikt?

(ik heb al langer het sterke gevoel dat m'n zoekresultaten steeds minder goed worden).

Op zondag 18 augustus 2024 22:56:31 schreef nonius:
Welke zoekmachine heeft u gebruikt?

Google, zoeken op ST320-05 onder 'Images'...

Zelfs de wilde eend geeft dan maar één relevant resultaat. Deze diode ben ik verder nog niet in een databoek tegengekomen.

BTW: Met een Huntron is is goed de breakdown spanning te zien.

Henry S. Zijn er nog mensen die met een Huntron om kunnen gaan.......Denk, alleen de oudjes!

Hij zal wel anders heten, maar hoe? Ik vraag me af hoe ze weten dat hij 30V 1A is. Een achtervoegsel -05 betekent vaak 50V. In DO-41 behuizing is 1A opzich wel een redelijke gok.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (67%)]

22AA
L602

Dit is een IC op een accu-protectie bordje dat ik ooit bij Ali kocht voor een LiFePo accu. Ik denk 'n SOT23-6 behuizing.

Alvorens het op de accu aan te sluiten heb ik d.m.v. een potmeter als spanningsdeler getest of het bordje inderdaad ingrijpt bij onbalans, te hoge en te lage spanningen. Dat doet het niet.

Nou kan het zijn dat het belast meet, en dat dat niet goed gaat met een potmeter als spanningsdeler in de plaats van een accu.

Het kan ook zijn dat het bordje een "zuiver decoratieve functie" vervult.

Dus ik zou graag willen weten welk IC het is en hoe dat hoort te werken, maar ik kan het niet vinden.

Ik kan het bordje natuurlijk ook gewoon wegdoen, dat is de makkelijke optie :p Maar als iemand zin heeft om te speurneuzen?

De andere 2 chips zijn FET's, het gaat me om die SOT-23-6 (Anders iets dat er sterk op lijkt).

Op maandag 19 augustus 2024 21:11:19 schreef Krelis Vonketrekker:
Henry S. Zijn er nog mensen die met een Huntron om kunnen gaan.......Denk, alleen de oudjes!

Ook de jonkies hoor, bij mijn werkgever staan er minimaal 100 die elke dag gebruikt worden.

Op maandag 19 augustus 2024 21:23:01 schreef maartenbakker:
Hij zal wel anders heten, maar hoe? Ik vraag me af hoe ze weten dat hij 30V 1A is. Een achtervoegsel -05 betekent vaak 50V. In DO-41 behuizing is 1A opzich wel een redelijke gok.

In de regel wel, de vraagsteller zou er nog wat meer spanning op kunnen zetten. Een 30V schottky was bij 42V wel gaan zeneren.

Op zondag 18 augustus 2024 21:14:05 schreef nonius:
Het slaat bij 42V nog niet door, dus als het een zener is toch zeker geen 5V.

Op maandag 19 augustus 2024 21:24:53 schreef Lucky Luke:
[bijlage]
22AA
L602

Dit is een IC op een accu-protectie bordje dat ik ooit bij Ali kocht voor een LiFePo accu. Ik denk 'n SOT23-6 behuizing.

TMtech T6322A: https://www.datasheetcafe.com/t6322-datasheet-pwm-step-down-converter/ ?

Edit: bovenstaande lijkt onwaarschijnlijk ivm de ontbrekende 2e regel.

Een andere kandidaat: SiP4280A-3: https://www.vishay.com/docs/73602/sip4280a.pdf (L6**)

@luke Als ie voor 2S is, dan vraag ik me af waar de de belasting aansluitingen zitten. Ik verwacht dat dit chipje alleen overcurrent en undervoltage in de gaten houdt. Misschien ook overcharge.

Edit: Ik vind het chipje ook niet direct. Wel waarschijnlijk op andere aliexpress 2S BMS bordjes. (3A en 5A).

[Bericht gewijzigd door rew op (23%)]

Op maandag 19 augustus 2024 21:24:53 schreef Lucky Luke:
[bijlage]
22AA
L602

[bijlage]

Via wat omwegen en zoeken op afbeeldingen vond ik de CM1020-j.
Alleen een Chinese datasheet kunnen vinden:

2304140030_iCM-CM1020-J_C2685505.pdf

Even door Google translate maakt 't beter leesbaar... :)

2304140030_iCM-CM1020-J_C2685505-1.pdf

Wie weet wat deze TO92 tor is?

(Ik wilde in "wounded in action" plaatsen, maar die is "op", lijkt het.) Het is een (UTC)8050S. 30V 700mA NPN. Wat ie doet? Helemaal niets meer. :-)

:+ Zonder acht te slaan op de tekst onder de foto: geëxplodeerd...

Hallo allemaal,

Ik heb hier 2 componenten uit een dashboard van een oude amerikaanse auto. Ik kan met de markeringen icm de behuizing alleen niet vinden wat deze 2 zijn. Het 2e component is een to220. Heeft iemand een idee wat dit is? Alvast bedankt

TO220 is het formaat behuizing.
40574 lijkt mij een mosfet te zijn (electronische schakelaar)

de eerste foto is een IC

Component 1 is een IC en 2 waarschijnlijk een mosfet (kan ook bijv een spanningsregelaar zijn) maar zonder typenummer kan ik niet weten wat het doet en of het kapot is

Wij helaas ook niet.... :)
Geef dan minimaal aan wat voor merk / type het is en maak een foto van de hele print.
Er zitten hier een paar kenners van auto's.
Die TO220 zou best een spanningsstabilisator kunnen zijn bij voorbeeld.

Geef dan minimaal aan wat voor merk / type het is en maak een foto van de hele print.

Het mantra begint een beetje eentonig te worden, en OP is geen nieuwkomer op dit forum.

Ook wat meer informatie over welke functies in het dashboard aangestuurd worden (LEDjes, metertjes, toerenteller, ...) zou kunnen helpen. Zo heb ik ooit een IC met opzettelijk verwijderde markering van een Vetus toerenteller (inwendig was het trouwens gewoon VDO) kunnen herleiden.

ELK klein beetje informatie kan helpen. OP is niet echt scheutig ermee.

Edit: die 40574 zou ook best wel eens een oude thyristor kunnen zijn, op de één of andere manier doet dat nummer bij mij een dergelijk belletje rinkelen. Maar pin me er niet op vast.

Edit2: bij zoeken naar '40574 thyristor' kwam ik deze file tegen: https://www.worldradiohistory.com/BOOKSHELF-ARH/Technology/RCA-Books/R…

Op p.221 staat het als tunneldiode, wat het gegarandeerd dus niet is. Nummers in dezelfde buurt, als '40575' en '40576' zijn dan weer wel een triac. Dus m'n geheugen is nog niet helemaal aangetast....

Edit3: en ook m'n Semiconductor Handbook uit 1978 kent het typenummer 40574 als een Germanium tunneldiode, onderste regel in bijlage. Wat het dus absoluut niet is.

Op donderdag 22 augustus 2024 16:29:30 schreef nonius:
[...]

Het mantra begint een beetje eentonig te worden, en OP is geen nieuwkomer op dit forum.

Ook wat meer informatie over welke functies in het dashboard aangestuurd worden (LEDjes, metertjes, toerenteller, ...) zou kunnen helpen. Zo heb ik ooit een IC met opzettelijk verwijderde markering van een Vetus toerenteller (inwendig was het trouwens gewoon VDO) kunnen herleiden.

ELK klein beetje informatie kan helpen. OP is niet echt scheutig ermee.

Yep, en als je dan ook wat metingen doet aan dat ic zodat je weet wat de voedingspennen zijn of misschien zelfs iets van de functionaliteit kan achter halen kun je nog een vervangende schakeling of misschien component vinden dat hetzelfde doet als dit ic. En of die TO220 een spanningsregelaar of transistor is kun je waarschijnlijk zo uitmeten of uit de loop van de printsporen halen.

Maar dit magere beetje informatie heb je niets en krijg ook niets.

Op donderdag 22 augustus 2024 15:36:43 schreef Mahsjong:
Hallo allemaal,

Ik heb hier 2 componenten uit een dashboard van een oude amerikaanse auto. Ik kan met de markeringen icm de behuizing alleen niet vinden wat deze 2 zijn. Het 2e component is een to220. Heeft iemand een idee wat dit is? Alvast bedankt

Foto 1 is een IC en dat type wordt veel gebruikt in auto's oa. Audi

Foto 2 is lastig, daar kan ik geen soep van koken.

Zal wel een custom ic zijn. Het logo zegt me vaag iets maar ik kom er (nog) niet op...

die 40574 vind ik als mosfet op google

vind er weinig info van, om de data te zien met ik inloggen daar. maar met camera translate vind je ook veel

Op donderdag 22 augustus 2024 15:36:43 schreef Mahsjong:
van een oude amerikaanse auto.

van een oude amerikaanse auto, en ik zie hier dashboards voorbij komen met LCD schermen erin waar dat ic in zit.....

hier zit een verschil in wat men onder 'oud' verstaat.

mijn 1993 audi is een 'jonge' auto in mijn ogen. een oude wagen is voor mij jaren 60-70

[Bericht gewijzigd door fcapri op (13%)]

ik denk familie van een gelijkende tny280 die ik pas tegenkwam :P