Wij hebben bij de kringloop deze in onze werkplaats staan (die met de rode LEDs) https://www.jesverty.com/
Als de door jou gekozen vergelijkbaar is dan zou ik hem niet eens uitpakken. Dat is met stip de meest beroerde voeding die ik ooit gebruikt heb. Het is een drama om hem precies op een spanning in te stellen. Wat de beste methode is: De knop naar minimum draaien, dan de draden kortsluiten en dan volt omhoog draaien. Schiet je er over (meestal) dan de een paar volt minder draaien en weer kortsluiten, dan weer met 2 vingers aan de knop heel langzaam opdraaien. Dit net zolang tot je eindelijk de juiste waarde hebt staan.
Fijn is totaal ongerelateerd tot grof want het bereik van fijn afstellen is veel te klein tov de resolutie van grof.

\Ik heb niet getest hoe het met de verdere prestaties is gesteld. Wij gebruiken hem soms ipv batterijen bij het testen van elektronica. Gezien dat gedrag denk ik dat je nu gewoon weer hetzelfde hebt als je had. Weer een ultra low budget voeding.

Maar je kunt geluk hebben.

Jammer dat je hem op amazon kocht. Je loopt jeff bezos te spekken.
Op Ali is hij 42,99 , gratis verzonden vanuit Polen...
https://nl.aliexpress.com/item/1005007766835198.html

Op maandag 22 december 2025 09:07:24 schreef Roland van Leusden:
Lijkt de LW-305D in een nieuw jasje te zijn.
Zie graag wat foto's van de interne opbouw.

https://www.circuitsonline.net/forum/file/133571/forum-post-1.5x
De aansluitbussen hebben géén dwarsgat om een draad door te steken.
De voetjes zijn van rubber. De demping geeft een degelijk 'neerzetgevoel' en ze zijn stroef genoeg om het ding op z'n plaats te houden als je knopjes indrukt.

Over de uitgangsbussen zit 1000µF 35V gesoldeerd, en op de print aan de rode en zwarte draad nog eens 1000µF 35V gesoldeerd. De condensatoren hebben voor een 32V apparaat niet veel reserve...

Het kast je is niet groot, maar alles past er ruimschoots in:

De print van het bedieningspaneel ziet er wat vlekkerig uit bij de solderingen.

-Ik heb hem een poosje met kortsluiting van de meegeleverde krokodillebekkabel laten draaien op 3 a 6 Ampere. Dan draait de ventilator hoorbaar (er staat "sleeve bearing"op: glijlagers). Apparaat wordt dan nauwelijks warm, maar leverde dus maar paar Watt.
-Voltage aanduidingen zat er soms 5 digits (=0,05V) naast, maar 0 Volt = echt 0 Volt , stroomloos. Heel fijn :)
[Edit: ik moet wel veel minuten wachten/kortsluiten om onder 0,001 V te komen]
-De instellingen met Coarse en Fine vind ik goed werken, dr lijkt iets intelligentie in te zitten.
Iemand hier had voorkeur voor gewone potmeters..., dat kan ik nu begrijpen.
-Het display heeft wel mooie witte cijfers
-Ik heb me suf gezocht wat de OPN instelling doet. Ik heb het uit de handleiding van een ander apparaat gehaald: daarmee stel je in of je na het het uit/aan zetten direct spanning op de uitgang krijgt , of pas nadat je de OUT-knop bedient. Ezelsbruggetje: OPN = OPerate by Net switch.

(Kan weg. )
@fred101
Ben dr middelmatig blij mee, ik heb hem gekocht uit nieuwsgierigheid.
:(
Het overkomt me vaker dat ik ipv "Edit" op de naastgelegen knop druk. Ik ben niet zo in icons begrijpen....
Ik krijg die rommel niet opgeruimd... Er moet iets blijven staan. Sorry :S

[Bericht gewijzigd door Spog2 op (87%)]

Ben je er zo blij mee dat je het 4x moet posten?

Ik zou de frontpaneel solderingen overnieuw doen. Daar zitten een aantal koude solderingen bij.

De condensatoren hebben voor een 32V apparaat niet veel reserve...

Normaal gebruik je een elco tot 80%. is ca 28V. Boven de 90% zoals hier is eigenlijk gewoon fout.

Nu scheelt het wel dat het een geschakelde voeding is en dat die elco's alleen de uitgangsspanning zien. Dus zolang je hem onder de 28V gebruikt zit je wat de elco's betreft wel goed.

Ook best slordig van opbouw met kabels die bijna strak staan.

Ben dr middelmatig blij mee, ik heb hem gekocht uit nieuwsgierigheid.

Dat is wel jammer om te horen. Want als de voeding er van binnen wat minder uitziet maar verder goed werkt maakt dat verder ook niets uit. Het gaat toch niet om de binnenkant maar om de goede werking.

Als je een duur apparaat koopt dan wil je ook dat die van binnen er ook goed uitziet maar bij zo een budget voeding maakt dat eigenlijk niets uit als het maar naar tevredenheid werkt.

En die elco op 32V zal zal het ook nog wel een tijdje volhouden of je zet er nu gelijk een goede in.

Maar de ham vraag, hoe bevalt die om er mee te werken?

Op maandag 22 december 2025 14:59:28 schreef Zonnepaneeltje:
Jammer dat je hem op amazon kocht. Je loopt jeff bezos te spekken.
Op Ali is hij 42,99 , gratis verzonden vanuit Polen...
https://nl.aliexpress.com/item/1005007766835198.html

Hij kost daar eigenlijk €111,10.
Als je een nieuwe klant bent kan je €70,51 korting krijgen.

Dat "nieuwe klant" lijkt te gelden voor heel Aliexpress.
Ik heb daar al weer paar jaar geleden wel eens wat gekocht.
Gisteren heb ik daar een muis Logitech M720 Triathlon a €26,79 besteld en betaald.
Vandaag reageren ze met: "Your order is closed for security reasons". Misschien dat ik niet door de (nieuwe klanten?)veiligheidscheck(?) ben gekomen? En nu willen ze dat ik een duurdere ga kopen. Wat zijn dat voor fratsen? Ze kunnen toch direct die "nieuweklantencheck" doen als ik bestel?
Ik kan ook mijn geld terug krijgen, zou ca 2 weken kunnen duren. Daar kies ik voor, daarna zie ik wel of ik ooit nog iets van Ali wil.
Overigens, als je op zoek bent naar een specifiek artikel kan je land kiezen van waaruit wordt verzonden. Daar zit heel wat EU tussen. En veel 'fratsen' aanbiedingen komen uit China. Zorg dus dat je China even weglaat uit "Ships form All countries".

Die 2x 200V elco's op de ingang die in serie staan ook vervangen, zijn met 240V netspanning aan de krappe kant.

Op woensdag 24 december 2025 12:38:48 schreef Spog2:
[...]

Ja, dat is een vervelende truuk die ze soms uithalen. Maar hier niet. Ik krijg 38 euro nogwat te zien EX BTW. Klaar om af te rekenen. (ingelogd, want anders zie je inc btw prijzen).

Op woensdag 24 december 2025 12:38:48 schreef Spog2:
[...]

Als ik als klant ingelogd ben krijg ik toch echt 46,59 te zien. Daaronder een kortingsbon van 4 euro. En "free shipping from Poland".

Wat het daar kost is toch niet belangrijk?. Als die op Ali goedkoper is dan koop ik hem daar wel. Ik kijk eigenlijk nooit naar wat iets normaal zou moeten kosten maar gewoon voor wat ik hem kan kopen.

realiseer je ook dat Amazon een dozen schuiver is en dat het meeste wat ze er verkopen direct van Ali komt. En dan blijf ik liever bij de bron waar het vandaan komt. Echter heeft Amazon ook wel veel van Amerika of ander landen en voor het zeldzame geval dat ik het enkel op Amazon kan vinden en nergens anders dan overweeg ik Amazon.

[Bericht gewijzigd door benleentje op (40%)]

Op maandag 22 december 2025 14:32:01 schreef Spog2:

'kHeb ook nog een UNI-T UDP6720 gekocht. Vind ik een mooi ding om tegenaan te kijken :) :)
Bij TME was hij goedkoop, ik hem krijg hem thuisbezorgd voor €201.

Dit is de lichtste uit de UDP6700 serie. Is maar 100 Watt, maar doet wel 60V en 5 Ampere vzv dat past bij 100 Watt.
Ik heb bewust deze gekozen omdat de (ripple) specs het beste zijn: minder power, meer precisie.
Er zit een Certificate of Calibration bij (Procedure WI-QIS-1370), waarop serienummer, datum en gebruikte calibratieinstrumenten staan.
Vergeleken met de Jesverty is dit is een kwaliteits apparaat. Zijn volume is wel 1,6x zo groot en hij is 2x zo zwaar.
Wel jammer dat er niet een USB stuuringang op zit. Ik kan er mee leven: heb een RS232-USB adapter

De bediening met 1 draaiknop leek me omslachtig, maar werkt voor mij boven verwachting goed.

De Volt-instelling is nauwkeurig. Steeds dezelfde 1 mV afwijking tov Metex.
En hij stelt snel in. 10V stappen binnen 1 sec stabiel.

Kast open gemaakt. Hij zit lang niet zo vol als bij de dikke UDP6731. Zie review EEVblog.

Nabij uitgang zitten 3 condensatoren van 470µF 100V

Bij de ingang deze condensatoren:

Vooralsnog ben ik dik tevreden met mijn aankoop!

Off-topic, maar da's een verdraaid oud digitaal metertje :)

Mijn vader zo rond 1991 vrijwel dezelfde Metex (alleen 3 1/2 digit) - *eindelijk* kon ik toen ook transistors en condensators doormeten! Helaas heeft de meter op spectaculaire wijze de geest gegeven toen mijn jongere broer nieuwsgierig was wat nu eigenlijk de weerstand van het lichtnet zou zijn.... Het enige wat er daarna nog bruikbaar was om er af te slopen was het plastic knopje om de meter te nullen in de condensatorstand.

Kijk vooral ook even met een oscilloscoop naar voltage-transients op de uitgang bij het in-en uitschakelen van de voeding, en bij het in-en uitschakelen van een zware belasting. Bij mijn eerste zelfbouw schakelende voedingen (omgebouwde PC AT(X)-voedingen - regelbare spanning en stroom) kon de spanning toch eventjes verdraaid hoog oplopen (5V ingesteld, tot 8V spanningspiek bij uitschakelen voeding - dat vindt TTL niet leuk!)

Op woensdag 24 december 2025 12:49:53 schreef Roland van Leusden:
Die 2x 200V elco's op de ingang die in serie staan ook vervangen, zijn met 240V netspanning aan de krappe kant.

Zelfs met 250V netspanning (waar solar omvormers langzaam beginnen af te schakelen) heb je dan 350V over de elco's

Toegegeven, 450 was netter, maar 400 zie ik niet als een probleem.

@Sine, je ziet dat bij de UNI-T UDP6720 er ook 250V elco's inzitten. Daarnaast zullen die 200V elco's van de Jesverty van matige kwaliteit zijn gezien de prijs. Vervangen kost je maar een paar € tenslotte.

Mijn twee stuks LW-305KD die inmiddels 10 jaar oud zijn werken nog probleemloos, daar heb ik destijds ook alle Chinese fantasiemerk elco's van vervangen na aankoop.

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (35%)]

Het nieuwste van het nieuwste: een wel heel compacte "lab"voeding

https://youtu.be/u8HHmmk8GW4?t=497 [Op het eind van de video nog een giller van automatische vertaling... een ESP32 wordt genoemd "twee-en-dertig spaanse peseta's"] _/-\o_

Hier te koop