Mijn laatste displeejtjes...

Op 16 april 2006 15:00:14 schreef elmowww:
Weer eens een kick.

Ik ben op zoek naar de OLED of PLED displays van minstens 16x2 karakters.

Ik kan ze bij farnell bestellen voor 50 euro, voor de eersten is dat niet zo erg, maar stel dat het later een serie`tje word... Iemand in Nederland een betrouwbare (consistente) niet ál te dure leverancier?

En hoe gaat het bij PLED`s met contrastregelingen enzo?

Trouwnes Turbokeu: heb jij nog interesse in 2 van die 12" rode led displays of wil je alleen nog maar blauw? :P

mail me maar even ik kun je die Pleds geven, ik heb die chinees in mijn MSN lijst >:)

binnenkort ook 240*128 Pleds

-

@ Ganzz Is het nog gelukt met dat 4*40 lcd in Proton PICbasic.

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP
elmowww

Golden Member

Ganzz, kan je mij een mailtje sturen? je emailadres blokkeerd hier vanaf 2 accounts :/

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

mijn laatste display: een doodnormale groene 2x20:(

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Op 16 april 2006 17:30:22 schreef Switching Power:
@ Ganzz Is het nog gelukt met dat 4*40 lcd in Proton PICbasic.

Wiring foutje, enkeltje prullenbak

Op 16 april 2006 18:48:18 schreef elmowww:
Ganzz, kan je mij een mailtje sturen? je emailadres blokkeerd hier vanaf 2 accounts :/

Ik zal je even een mailtje sturen

Op 17 april 2006 09:26:54 schreef muddy:
mijn laatste display: een doodnormale groene 2x20:(

>:)

http://img458.imageshack.us/img458/3637/dsc002845vn.jpg

LCDtje iemand? >:)

-
elmowww

Golden Member

LCD`s heb ik zat... PLED`s heb ik wel euhm, nodig ;)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Op 17 april 2006 10:02:58 schreef elmowww:
LCD`s heb ik zat... PLED`s heb ik wel euhm, nodig ;)

Got mail

-
elmowww

Golden Member

Mmmm... krijg niets binnen...

Kan je em nóg een keer mailen, maar dan naar elmojongerius[at]hotmail[punt]com?

Dankje alvast

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
elmowww

Golden Member

Krijg ik hem óók niet binnen (ook niet ongewenste mail). Ligt dit aan gmail of aan hotmail en mijn zakelijke account?

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
elmowww

Golden Member

De laatste displaytjes van Ganzzz en mij:

http://www.eje-electronics.nl/circuitsonline/IMGP0786.JPG

Vanavond of morgen PIC`s van werking.

4x20 PLED, 128x64 PLED en 2x20 PLED

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Sine

Moderator

Schaamteloze crosspost ..

Ook geen gekke displaytjes :)

http://members.home.nl/guidomennen/temp/projdisp/KIF_2315-1.JPG

http://members.home.nl/guidomennen/temp/projdisp/KIF_2325-1.JPG

Op 4 mei 2006 12:26:24 schreef elmowww:
De laatste displaytjes van Ganzzz en mij:

http://www.eje-electronics.nl/circuitsonline/IMGP0786.JPG

Vanavond of morgen PIC`s van werking.

4x20 PLED, 128x64 PLED en 2x20 PLED

Sow netjes!!! Waar hebbie die vandaan? Heb ook wel interesse ;)

Turbokeu

Golden Member

Laatste nieuwtjes:

Ik heb via een anonieme lezer van CO een gratis lichtkrant op de kop kunnen tikken:

http://www.turbokeu.com/myprojects/dotclock/msgboard.jpg
Op de PCB staan 19 stuks 2.1" rode 5x7 dotmatrix LED displays en de benodigde 74HCT164 shiftregisters + TD62003 drivers.
Printje is 75cm breed en wordt aangestuurd via data, klok en 7 gemultiplexte 'rowlijnen'.
Kan ik eindelijk mijn PIC16F876 dotmatrix LEDklok routines testen...

Ik heb ook eindelijk witte 4.0" (101mm) WITTE 7-segment displays gevonden (nog wel in de lage landen):
LEDs-buy.nl

Wel niet goedkoop als je 6 stuks nodig hebt...

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

@Turbokeu

Zoiets ben ik ook het zoeken.
Ben nu zelf iets aan het maken met tien dot matrix displays en 10 max7221

elmowww

Golden Member

Op 5 mei 2006 16:07:46 schreef ZX6RR:
[...]

Sow netjes!!! Waar hebbie die vandaan? Heb ook wel interesse ;)

China :) Was een sample ordertje, mss dat Ganzzz nog eens een IA houdt. ;)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Hey Elmowww,

Ik heb net gister 'van die chinees' op ebay twee oled's (2x20) gekocht. Mij benieuwen of het een beetje knappe display's zijn. Is mooi voor m'n nieuwe labvoeding ;)

elmowww

Golden Member

Dit zijn andere, rechtstreeks van fabriek. Ik doe niet zoveel zaken met louche chinezen die geen garantie kunnen geven (of garantie van voorraad). Behalve die hier op de hoek.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Op 7 juni 2006 23:25:10 schreef elmowww:
Dit zijn andere, rechtstreeks van fabriek. Ik doe niet zoveel zaken met louche chinezen die geen garantie kunnen geven (of garantie van voorraad). Behalve die hier op de hoek.

Hier op de hoek leveren 'ze' alleen nasi, bami en loempia's ;)

elmowww

Golden Member

Oh, bij mij ook pisang en vele andere dingen :) (daar doelde ik ook op :P)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

http://ganzz.powerflux.be/Circuitonline/DSC00794.JPG

Gekregen met stage, ik heb er nog meer.

Aansturing geen idee

http://ganzz.powerflux.be/Circuitonline/DSC00798.JPG

Op het IC staat DM74L

Dat zal wel een shift register zijn oid, maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Er zit een 11 polige header op

Ook deze nog even showen

http://ganzz.powerflux.be/Site_beta/img/DSC00543.JPG

-
Henry S.

Moderator

Op 8 juni 2006 00:24:36 schreef Ganzz:
[...]
Op het IC staat DM74L
[...]

LS-TTL logica, DM is een National Semiconductor codering.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Turbokeu

Golden Member

Op 8 juni 2006 00:24:36 schreef Ganzz:
Aansturing geen idee

Op het IC staat DM74L

Dat zal wel een shift register zijn oid, maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Er zit een 11 polige header op

Wel lastig dat de chips en de PCB overschilderd zijn...

Zo een print bevat meestal alleen (8-bit) schuifregisters, 7- of 8-channel drivers (ala ULN2003 of 2803) + serieweerstanden voor de kolomaansturing, drivers (torren of chips) voor de rowaansturing, en misschien nog een buffer/line driver aan de ingang.

Mijn display heeft ook 11 aansluitingen:
- Klok signaal ingang (actief op positieve flank)
- Seriële Data ingang (12x 74HCT164=96 bits)
- 7 te multiplexen stuuringangen voor de 7 horizontale rowlijnen van dots (via MJE2955 torren)
- +5VDC voor de externe stuurprint (de +5V voor de logica wordt op de print gemaakt via een 7805)
- massa

Apart zijn er ook nog 2 aansluitingen voor 9VAC waarvan de voedingspanning voor de displays gemaakt wordt.

Jouw display:
16 digits x 5 dots = 80 bit seriële data per lijn
80 bit/8 = 10x 8-bits schuifregisters.
Dan nog de drivers: 80 bit/8 = 10x 8ch-drivers, of 80/7 = 12x 7ch-drivers.
Ik kan op de foto niet duidelijk zien of er torren op de print staan voor de high side row aansturing.

Vermits het DM74LS chips zijn is er veel kans dat de schuifregisters 8-bit 74LS164 zijn.
Kan je de verf van de chips afkrabben/verwijderen zonder de opdruk te beschadigen?
Anders gaat de 'reverse engineering' niet makkelijk zijn.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Je kan de verf proberen weg te halen met Aceton (nagellakremover).

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP
Turbokeu

Golden Member

Naar aanleiding van de vele aanvragen (hier en andere fora) is mijn DCF77 LEDklokproject eindelijk (na meer dan 4 jaar) beschikbaar op mijn webpagina, met schema, PCB layouts, gecommentariëerd ASM-bestand, HEX, handleiding e.v.a.

Het project kan toegepast gebruikt met elke kleur en elke grootte van CA displays (mits aanpassing van de segmentserieweerstanden en/of de voedingsspanning).
De klok werkt met elke DCF77-ontvanger (met positieve of negatieve pulsen) waaronder de low cost Conrad 641138.
Alle features worden beschreven in de handleiding.

Mijn enige voorwaarde voor de divulgering en/of modificatie is dat de meegeleverde bestanden altijd verwijzen naar de respectievelijke auteurs, waaronder mijzelf (ik heb toch 2 jaar gewerkt aan de ontwikkeling/debugging).
De firmware is 100% ontwikkeld in PIC16F assembly via MPLAB IDE en voor 90% gedebugged via Isis/Proteus VSM.
Enkel voor de debugging van de DCF77 receiving/decoding routines moest ik realtime werken (de gebruikte PIC 16F876 is méér dan 500x geherprogrammeerd en dat zonder ICSP!).

Een v2.9 versie van de firmware is in ontwikkeling (de actuele v2.8 is 99.9% bugfree).
v2.9 zal meerdere verschillende scrollingroutines tussen date/time en een kleine bugcorrectie in CET-1/CET+1 time zone bevatten.

Het actuele ZIP bestand (692kB) is hier beschikbaar: led_clock_28.zip .
Led_Clock_28.zip bevat:

LED-Clock DCF CA4H Schematic.pdf (schema voor 4" Common Anode blauwe displays)
4inch Blue LED Clock Documentation 1.1.pdf (Engelstalige handleiding)
Clock PCB C.LAY (Sprint-Layout 5.0 bestand voor main board met 2-pin voedingsconnector)
Clock PCB C.pdf (idem in PDF)
Clock PCB E.LAY (Sprint-Layout 5.0 bestand voor main board met DC-plug voedingsconnector)
Clock PCB E.pdf (idem in PDF)

LED-Clock L200 PSU.pdf
(+22VDC voeding met L200 voor 4" blauwe displays)
LED-Clock LM317 PSU.pdf (+22VDC voeding met LM317 voor 4" blauwe displays)

LED-DCF-v28.asm
(ASM source bestand v2.8 met commentaar)
LED-DCF-v28.HEX (HEX bestand v2.8 voor 16F873/16F876)

LEDclockcompE.gif (Componentenopstelling main board Rev. E)
LEDclockconnC.gif (Connectieschema main board Rev. C)

Voor het uitprinten van de Abacom Sprint-Layout .LAY bestanden is de demoversie voldoende.
Ik heb op aanvraag nog aparte Circad'98 PCB layouts voor 0.3", 0.56", 0.8", 1.0", 2.3"en 4.0" CA displays, evenals voor de +22VDC voeding met LM317 en RJ11-voedingsconnector.
Ik moet ook nog steeds een main board PCB layout ontwikkelen met RJ11-voedingsconnector.

Bijkomende vragen/informatie zijn natuurlijk mogelijk via dit topic of via email.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"