Show your projects! Part 4.

Dit topic is gesloten

Spulleke bakfiets :)

Wat kost dit geheel nou ongeveer ?

Hier twee foto's van mijn laatste creatie, een dubbele labvoeding 0-35V 0-3A. Schema Electuur '82.

Ah, jij hebt dezelfde kasten als ik:
http://www.uploadarchief.net/files/download/1.2.jpg

Om deze post even wat nuttiger te maken mijn Digitale tester:
http://www.uploadarchief.net/files/download/2.2.jpg

Ik heb hier een dubbel display gebruikt omdat ik geen normale meer had, het is dus niet 2 in 1 ofzo.
Ik wou geen losse draadjes aan de onderkant dus daarom zoveel draadbruggen...

Ik

Is dat daar in de kast je soldeerbout.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Owkay ik schrok al. Dacht even dat je loodgieter was.:9

Maak me niet gek, ik ben al gek.

De grootte valt wel mee hoor, lijkt maar zo. het is ook maar iets van 10 tot 15W.

Ik
free_electron

Silicon Member

Op 30 mei 2007 18:04:08 schreef fotoopa:
[...]Ja dat klopt. Ik doe hem zeker de groeten.
[...]
Is er niet meer, maar nu vervangen door iemand anders, ook een beste kerel. Ik ga er ook soms inkopen doen maar het is ietjes verder, ook met de fiets!
[...] Ja ken ik ook maar ga er heel weinig.

Waregem is best voor nieuw materiaal maar het duurst, kortrijk ex kojak heeft oud en nieuw, soms goede zaken te doen.

Zit 'kojak' nog altijd aan het 'prison' in kortrijk ( oudenaardesteenweg) if is em daar ook weg ? ik ken hem al van toen ie nog aan de vlasmarkt zat.
kojak is altijd wel 'duur' geweest.

Verbaeys was goed toen hij in zwevegem zat, maar daar aan de 'gas' is dat maar een rommelkot. ( ben daar een keer of 2 geweest. was wel kort na de verhuis. misschien ist nu beter. )

Vandenberghe is goed maar de laatste jaren zijn zijn prijzen omhoog gegaan en is hij beginnen allerhande dj en disco spul beginne verkopen. ( zijn prijzen zijn omhoog gegaan na het zetten van zijn bouw ... ) tis wel een mooie winkel.

en anders is er davotronics in oudenaarde he. das een ex-collega van mij.

Nu heb ik Surplus Solutions en Triangle Machine shop (voor electro mechanisch spul) en Halted-Specialties en Weirdstuff ware house en nog 17 anderen en dan is er nog digikey en mouser natuurlijk :p

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

@Maurice S. wat voor display heb jij precies gebruikt? het display dat ik wil gebruiken komt totaal niet overeen met de aangegeven leds die aangestuurd moeten worden. bijv. segment A is zit niet "op de juiste plek". het geheel vormt dus geen H en geen L.

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

Je kan om de beurt even elk segment aanzetten. dan kan je noteren welke pin bij welk segment hoort.

Ik

dus eigenlijk een kwestie van ff aanpassen... ga eens kijken of het lukt... test het eerste wel ff op een breadbordje ;)

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

Ondertussen zijn ook mijn andere gaatjesprinten afgewerkt en alles in nu ingebouwd. zopas de eerste functies voor het LCD display en de 7 segments display in de controller geprogrammeerd en alles werkt prima.

Links boven is de draaiknop die de vermogeninstelling van de H-brug voor de waterfiguren in 6 stappen kan regelen, juist eronder zit een A/B incremental encoder waarmee ik waardes kan verhogen of verlagen door gewoon links of recht te draaien.

Centraal boven zit de LCD display 2x16 char en eronder het 4x4 keypad. Enkele schakelaars zitten links onder, vooral als schakelaars voor de hoge spanning van de electromagneten te kunnen aan en af zetten alsook de spanning op de H-brug.
De drukknoppen zijn de start en stop knoppen voor het maken van de highspeed foto's en voor het inschakelen van de lasers.

De echte hardware controller zit volledig recht, is de DE1 terasic board waar ook nog eens 18 leds op zitten die vrij kunnen gebruikt worden alsook 10 schakelaars en 4x7 segment displays. De board bevat ook extra flash waar mijn wave profielen inzitten nodig om de luidspreker via de H-brug te sturen. Sturen van de H-brug gebeurt met een PWM signaal, dit na verschillende testen en na de besprekingen ook op CO. Testen hebben uitgewezen dat de hoge PWM frequentie's geen invloed hebben op mijn toepassing, terwijl de analoge sturing minder mogelijkheden gaf.

Ziehier een eerste foto. De kast is zwart en is hierdoor minder duidelijk te zien op de foto. De voeding wordt voorlopig nog toegevoert via een externe kabel, dit wordt intern binnen een paar dagen.

De achterkant is moeilijk te zien maar bevat alle uitgangs pluggen voor de verschillende interfaces. Ook de toevoer van de netspanning met hoofdschakelaar en zekering.

http://www.pbase.com/fotoopa/image/79826568/original.jpg

Hardeware is geschreven in verilog en met de Quartus tool gecompileerd. Omdat ik vroeger reeds deze modules afzonderlijk had gemaakt was het samenstellen van deze versie slechts enkele minuten werk. Grootste werk was de 72 externe I/O pinnen hun juiste nummer geven zodat de signalen op de goede plaats naar buiten komen.

Een laatste werk is nog wat opschiften aanbrengen. Straks kan ik weer heel speciale foto's maken. Maar voorlopig heb ik nog voldoende bezoekers die mijn waterfiguren komen bekijken want de laatste 3 dagen waren er meer dan 500.000 kliks bijgekomen, uitgerekend aan 150K per foto is dit 75 Gb data transfer in 3 dagen voor mijn Pbase account!

ps:
Gezien het nieuwe printje van xantus ook extra flash geheugen bevat zou ik ook dat printje kunnen gebruiken om deze kontroller te maken.

Op 31 mei 2007 19:12:54 schreef free_electron:
[...]
Zit 'kojak' nog altijd aan het 'prison' in kortrijk ( oudenaardesteenweg) if is em daar ook weg ? ik ken hem al van toen ie nog aan de vlasmarkt zat.
kojak is altijd wel 'duur' geweest.

Ja en nee.
Ik ken als hem 'Radioma' toen hij nog in de Zwevegemstraat zat, aan de rechterkant, kant cinema Palace :-). Het is toen een tijdje gestopt, en herbegonnen als International Electronics aan de Grote Kring, niet de Vlasmarkt. De Grote Kring is volledig vernieuwd, en hij is waarschijnlijk daardoor opnieuw verhuisd naar de Zwevegemstraat, maar aan de linkerkant.
De echte Kojak had gezondsheidsproblemen, en ik weet niet of hij nu nog leeft. De zaak is dan overgenomen, en opnieuw verhuisd naar de huidige plaats, ook de Zwegemstraat, vlakbij de rijkswacht of het prison.
Het is wel lang geleden dat ik daar nog geweest ben.

Mijn thuis is waar mijn Weller staat

Mooie frontplaat, ware dremelkunsten of op maat laten maken?

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

Op 2 juni 2007 20:34:25 schreef fotoopa:
Maar voorlopig heb ik nog voldoende bezoekers die mijn waterfiguren komen bekijken want de laatste 3 dagen waren er meer dan 500.000 kliks bijgekomen, uitgerekend aan 150K per foto is dit 75 Gb data transfer in 3 dagen voor mijn Pbase account!

Ze zijn dan ook het bekijken waard!
Maar die Altera-print bovenop de behuizing? Ik verkoop nog liever mijn ziel aan de duivel (in de veronderstelling dat er nog iets te verkopen valt). :-)
Maar laat je daardoor niet van de wijs brengen, en ga door met datgene wat je graag doet en waar je goed in bent!

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 2 juni 2007 20:56:42 schreef Monster_Henry:
Mooie frontplaat, ware dremelkunsten of op maat laten maken?

Deze kast heb ik met frontplaat kunnen aankopen. Ik heb heel wat winkels afgelopen tot ik deze gevonden heb. Deze kast voldoet aan al mijn eisen. Er kan 1 dubbele en een enkele europakaart in bevestigd worden. Frontplaat is 2mm alu. Origineele gaten voor montage van de europakaarten waren zelfs voorzien. Ik maak heel veel zelf maar als ik het zo gepast kan vinden koop ik het...

Op 2 juni 2007 21:02:03 schreef pros:
[...]
Maar die Altera-print bovenop de behuizing? Ik verkoop nog liever mijn ziel aan de duivel (in de veronderstelling dat er nog iets te verkopen valt). :-)
Maar laat je daardoor niet van de wijs brengen, en ga door met datgene wat je graag doet en waar je goed in bent!

Dat was idd een kompromies. De board bevat zoveel extra schakelaars,drukknoppen en die display dat ik anders niet kon gebruiken. Daarnaast komt de USB aansluiting ook achteraan die board, ook de VGA, RS232 enz. En om de interne flash te programmeren moet je spijtig genoeg een schakelaartje verzetten. Bouw je dit in dan wordt het praktisch moeilijk haalbaar. Maar nu xantus straks zijn nieuwe print zal hebben kan ik die vervangen en alles inbouwen mits een nieuwe frontplaat te maken.

Het stoort me niet echt, hoor. Maar je kent die ouwe knarren: ze willen hoe-dan-ook toch maar kritiek kunnen leveren... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

@fotoopa, heb je misschien ook een foto van de binnenkant of krijgen we dat te zien samen met je nieuwe sessie waterfiguren?:)

Tolunay gül

Op 2 juni 2007 21:32:57 schreef pros:
Het stoort me niet echt, hoor. Maar je kent die ouwe knarren: ze willen hoe-dan-ook toch maar kritiek kunnen leveren... :-)

Tenzij ze 't natuurlijk zelf gebouwd hebben. :D

Hallo,

Ik heb een ook projectje gemaakt, niet zo speciaal maar ik wou het toch maar eens tonen.
http://aycu17.webshots.com/image/16576/2005182060261253196_rs.jpg
Wat zie je? Eeen windmolen met wieken uitgesneden uit een pvc buis.
Een klein motortje die ik heb gevonden in een oude vcr, waar de wiek aanhangt.
En zodat de windmolen zich altijd naar de windrichting kan zetten, moest ik iets heel soepel hebben om te draaien. Hiervoor heb ik een kop gebruikt van een oude videorecorder.
Zoals je kan zien op de foto kan ik een kleine spanning opwekken. Ondertussen heb ik al een zware stappenmotor aangehangen en heb een gelijkspanning van 5V!
Verder niets speciaal, beetje zaagwerk.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 3 juni 2007 16:05:08

Digital Love

Op 2 juni 2007 22:43:57 schreef tolunay:
@fotoopa, heb je misschien ook een foto van de binnenkant of krijgen we dat te zien samen met je nieuwe sessie waterfiguren?:)

Tolunay gül

De dubbele eurokaart heb ik hier al geplaatst
Maar als alles operationeel is zal ik nog wel wat foto's plaatsen. Ik moet nog een heel wat functie's schrijven voor de cycloneII om de wave vormen uit te sturen. Ook de camera sturing zelf was vroeger met schema entry getekend. Dit wens ik nu te herschrijven in verilog. Zo ook de 4x4 keyboard scanning moet ik even herschrijven.

RC5 afstandsbediening is al klaar maar de TSOP1738 moest ik nog monteren, aansluiting zit wel al op de cyclone.

@pros
Mijn naam zegt het al, opa is ook niet meer van de jongste maar we houden het toch nog vol tov al dat jong gespruit.

@Rewer:
Maar dat zijn juist de leukste projecten. Als er dan ook nog enige energie uitkomt zou dat wel leuk zijn.

Op 3 juni 2007 08:03:10 schreef fotoopa:
[...]
De dubbele eurokaart heb ik hier al geplaatst
Maar als alles operationeel is zal ik nog wel wat foto's plaatsen. Ik moet nog een heel wat functie's schrijven voor de cycloneII om de wave vormen uit te sturen. Ook de camera sturing zelf was vroeger met schema entry getekend. Dit wens ik nu te herschrijven in verilog. Zo ook de 4x4 keyboard scanning moet ik even herschrijven.

RC5 afstandsbediening is al klaar maar de TSOP1738 moest ik nog monteren, aansluiting zit wel al op de cyclone.

@pros
Mijn naam zegt het al, opa is ook niet meer van de jongste maar we houden het toch nog vol tov al dat jong gespruit.

achja die foto ben ik vergeten :). maar ik ben heel benieuwd naar uw nieuwe foto's. ga zo door Fotoopa!!

Tolunay Gül

Ik heb gister simpel een leuk velleman kitje inelkaar gesoldeerd wat ik had gekrege met mijn verjaardag van de vriende (afgelope zaterdag gevierd :p)... T is de minie kit MK124 en als jullie willen dan kan ik wel een leuk foto-/filmpje posten :P...

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Dit topic is gesloten